Gå til innhold

Dere som har treningsapparat hjemme...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere dette like effektivt som dere ville gjort på et treningssenter?

Jeg har nesten ikke tid å trene. Er medlem på SATS, men det er nesten bare som støttemedlem. Det er dyrt og jeg har lite tid til å trene.

Har vurdert å kjøpe meg en elipsemaskin til å ha hjemme foran tvn.

Noen som har klart å motivere seg til å trene hjemme?

Og som har klart å gå ned i vekt på denne måten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har.

For 9-10 år tilbake kjøpte jeg meg en ellipsemaskin som jeg brukte daglig. Etter noen år solgte jeg den, den var da velbrukt.

Nå har jeg kjøpt meg en ny, og den er kjekk og ha. Trener ikke veldig målrettet på den nå, men hopper oppå noen minutter nå og da. Hverdagsaktivitet.

Men skal du kjøpe, så kjøp ordentlig. Det er stor forskjell på en fra europris til 999kr, og de dyrere som du får kjøpt på sportsbutikkene. Min kostet 4500kr.

Skrevet

Hva er forskjellen? De er kanskje litt pinglete de billige?

Skrevet

Jeg trener på en ellipsemaskinca 3-4 ganger pr uke =)) det hadde jeg ikke gjort på et senter!!!! (liker ikke å trene foran maaaange andre)

I tillegg har jeg jo en slik rokkering fra usa som jeg trener med like mye =)))

Har siden vi begynte effektiv trening (og lavkarbo diett) gått ned 6kg på 3 mnd =))

Skrevet

For det første er "skritt-lengden" veldig ulik. Mange av billigtypene blir man stående og "jumpe" på (Det sa iallfall han i butikken). Den jeg har, er skrittlengden ganske lang- litt mer skifølelse. Men dette varierer fra apparat til apparat. En annen ting er at det er utrolig irriterende med et knirkende treningsapparat, og jeg vil tro at sjansen for at de billige knirker fortere, er ganske stor.

På min har jeg touch-skjerm med mange forskjellige programmer. På de billigere er det som regel et hjul med 5-10 ulike styrkeforskjeller, som man styrer manuelt. (Men min kan også kjøres manuelt, man behøver ikke kjøre et program).

Og 4500kr er ikke mer enn du betaler for ett års abonnement på for eksempel Elixia.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...