Vil Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Kjøpte bringebærkapser i dag, men damen i butikken insisterte på at dette ikke var bra for gravide... Vel var hun litt av en skrue, og jeg har ikke hørt noe negativt om det noe annet sted. Men, er det noen her inne som vil fraråde bruk av bringebærkapser?
Mamma snart :) Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 du mener bringbærblad kapsler? jeg har snakket med legen min og hun sa at jeg bare måtte ta det har tatt det fra uke 36 og er gått inn i min 39 uke nå lykke til!!
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 20. april 2009 #3 Skrevet 20. april 2009 http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/rubu_ida.htm aner ikke om de er en god side er en del bivirkninger med teen men står også mye bra... usikker hva men skal tro...
Vil Skrevet 20. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. april 2009 Takker for svar, og tar tablettene med god samvittighet. (Det var nok bare en rar dame..) Kommer kanskje litt sent i gang, er 37+1 uker (etter egen beregning 38).
køv25 Skrevet 21. april 2009 #5 Skrevet 21. april 2009 * Unngå bruk av planter som kan medføre sammentrekninger av livmoren. Eksempler på urter som kan påvirke livmoren eller tradisjonelt er blitt sett på som abortfremkallende er blant andre ringblomst, bringebærblad, jernurt, ryllik, hagtorn og matrem. hentet fra: http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/graviditet_og_amming/naturmidler_til_gravide_og_ammende
Juni prinsesse Skrevet 21. april 2009 #6 Skrevet 21. april 2009 Jeg var også og kjøpte i dag, og det eneste hun sa var at jeg burde ta dem de siste 4-5 ukene. De selger dem stort sett bare til gravide, så jeg skjønner ikke helt poenget med fraråding. I tillegg fikk jeg beskjed om å ikke kjøpe Jordnøtt olje, men heller Mandel olje nå i begynnelsen, og så begynne med en spesial Fødselsforberende Olje (den heter faktisk det) de siste fire ukene, for å forhindre revning )
♥REBECCA♥ Skrevet 21. april 2009 #7 Skrevet 21. april 2009 jeg bruker disse kapslene, du kan tryggt ta dem:) mange gravide som bruker dem:) også skal man vist få en lettere fødsel:) jeg fikk beskjed om også og ta dem et par uker etter at jeg også hadde født:)
Juni prinsesse Skrevet 21. april 2009 #8 Skrevet 21. april 2009 Jeg fikk også beskjed om å ta dem etterpå, for at ting skulle trekke seg sammen, og finne tilbake på plass )
♥REBECCA♥ Skrevet 21. april 2009 #9 Skrevet 21. april 2009 gikk vist mye fortere for livmora og trekke seg sammen da også så det er bare og begynne på dem:)
juli-jenta Skrevet 21. april 2009 #10 Skrevet 21. april 2009 Jeg har litt vanskelig for å tro på slike "mirakelkurer" fra helsekost. Om dette hadde hatt noe for seg så ville vel dette blitt anbefalt fra leger/jordmødre...Men, så lenge det ikke er farlig for barnet så er det heller ikke noe i veien for å bruke slike kapsler. Jeg har også tenkt på å kjøpe dette, samt slik olje. Har aldri født før så tanken på dette med å revne el. klippes opp med påfølgende sying høres ikke noe særlig ut...
Juni prinsesse Skrevet 21. april 2009 #11 Skrevet 21. april 2009 Helt enig med deg. Vil heller bruke all min tid med å smøre med olje hvis det kan forhindre revning. http://www.helseogkost.no/nettbutikk/huden/massasjeoljer/foedselsforberedende_olje_fra_weleda Denne var det jeg ble anbefalt. I tillegg til mandelolje frem til uke 36 ca )
Månefeen ♥ Skrevet 21. april 2009 #12 Skrevet 21. april 2009 Ingen erfaring med sisse kapslene, var innom en helsekost bare for å høre om de, men da var det hele 3mnd igjen så var tidlig å kjøpe. Så rart at hun fraråder et produkt hun selger, ville satset på at denne damen var litt rar ja Bruker derimot denne fødselsforberedende oljen fra weleda, og gjort det hver dag i to uker allerede, spent på om den har noe virkning
Lykke X 4 Skrevet 21. april 2009 #13 Skrevet 21. april 2009 I forrige graviditet fortalte jeg jordmor at jeg tok disse kapslene og drakk te. Hun syntes det var bra at jeg gjorde det, for hun hadde tro på dem. Jeg begynte da i uke 30. Babyen ble født 2 dager før UL termin (vannet gikk en dag etter menstermin). Og jeg mener at de hadde god effekt, for fødselen var lett og kort. Var i toppform etterpå. Denne gangen begynner jeg i uke 28.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå