Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noe erfaring med det og kan fortelle litt rundt det?

Skal på overtidskontroll i morgen, og jeg NEKTER å forlate det sykehuset uten at noe blir gjort....

Videoannonse
Annonse
Gjest Orkideen
Skrevet

På SØF blir man satt i gang når man er 10 dager på overtid.

Hvor langt er du på overtid?

Skrevet

Jeg skulle bli satt igang 13 dager på overtid (fødselen startet av segselv på natta da)

Var på overtidskontroll på fredag, en ny på mandag og så skulle jeg bli satt igang tirsdag..

Skrevet

Jeg gikk 13 dager over.

Så lenge alt var bra så de ingen hensikt med å sette meg i gang. Var inne til kontroll nesten annen hver dag siste gangen var på en tirsdag, da fikk jeg beskjed om og ringe føden om det ikke skjedde noe innen lørdagen (som ble dag 14 på overtid)

Ringte ned på torsdag ettermiddag pga jeg ikke hadde kjent så mye liv den dagen. Var inne til kontroll, alt var bra. (selvfølgelig masse liv når jeg var der) Men ble enige med jordmor at jeg skulle komme inn fredag morgen for igangsettelse. Troppet opp på B3 kl 7 og 7.30 tok de vannet. 19.21 kom lille mann til verden via hastesnitt. Legen som gjennomførte det kunne opplyse meg om at lille mann hadde ikke kommet ut vanlig vei samme hvor lenge jeg hadde lagt der...

Masse lykke til på kontrollen i morgen.

Skrevet

Jeg er 9 dager over i morgen,så da finnes det håp for meg! ;)

Orker ikke å gå sann her lengere, og mini på 3 år blir også frustrert merker jeg, så det er på tide at noe skjer. Har desverre liten tro på at babyen i magen ikke kommer ut uten hjelp uansett, så....

Men da vet jeg litt hva jeg kan forholde meg til, og i det minste kreve at de sjekker modenhet, åpning osv og evnt stripper meg litt...

Skrevet

Jeg var på overtidskontroll en uke over termin. Da jeg gikk ut døra på SØF var det med murringer i mage og rygg....Jeg fikk ny overtidskontroll tre dager senere og fikk følelsen av at jeg da ville bli satt i gang. Det slapp jeg imidlertid for jeg fødte dagen etter den første overtidskontrollen.

Skrevet

vi var inne på overtidskontroll på en onsdag og skulle bli satt i gang på fredag,men han gikk inn å sjekka livmorstappen eller hva det heter og tøyde litt på den,men sa at det hjalp som regel ikke..14 timer etter var lille kristoffer ute!!!Grunn jeg gikk 12 dager over tiden og grunnen til de måtte vente til fredag var for at det var helt fullt på b3 på torsdag,men men..de fikk da plass til oss,men det var for at vi kom inn på nattan..De hadde Masse å gjøre...tror det ble født 6 unger der eller noe på formiddagen jeg...

LYKKE TIL I MORGEN;-)

Skrevet

På Fredrikstad blir man satt igang når man er 14 dager på overtid. Jeg var på overtidskontroll 10 dager på overtid. Ble tatt UL og legen tøyde litt og sånn inni der. Så fikk jeg beskjed om å komme tilbake til igangsetting 4 dager senere. Hadde time kl 7 fredag morgen og fikk sånn modningsgele. Bebis kom ut sent fredag kveld.

Må også legge til at jeg var utrolig fornøyd med fødeavdelingen på Fredrikstad sykehus. Veldig flinke og ålreite folk :)

Lykke til!

Skrevet

Jeg gikk også 13 dager over... og fødte på SØF...

11 dager overtid var jeg på kontroll på SØF... ultralyd...

Da ble jeg fortalt at det er en veldig liten prosent som går mer enn 14 dager over tiden, så om det ikker er noe som tilsier at barnet ikke har det bra setter de ikke igang før 14 dager... selv fikk jeg ny kontrolltime 13 dager over.. altså to dager etter første overtidskontroll... den trengte jeg aldri, for jeg lå på føden akkurat dag 13 og fødte seint på kvelden da!

I utgangspunktet tar de bare ultralyd på overtidskontrollen.. ikke underlivsundersøkelse... det gjorde ikke min lege ihvertfall... men jeg spurte om hun kunne sjekke og tøye.. og det gjorde hun.. men hadde ikke akkurat forhåpninger... for min jordmor hadde satt modningsakupunktur og tøyd flere ganger de siste 14 dagene og sa jeg var veldig moden!

Min lille gutt var akkurat på gjennomsnitt på vekt.. og så ikke overtidig ut! Min termin stemte mer enn ul termin... Så han kom når han var klar, det gjør de alle sammen!

Skrevet

Jeg har allerede fått beskjed for 2,5 uke siden at ungen er større en gj.snittet, og var på kontroll på fødepol rett før påske og det var da jeg fikk overtidstimen også, og ble da fortalt at jeg blir satt igang nå. Så jeg håper det er lite med fødene på b3 om dagen... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...