lykketrollet:) Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Ok, i kveld har jeg fått meg en aldri så liten overraskelse. I negativ forstand.... Det er min egen skyld, jeg er klar over det... Men at det var så gæli hadde jeg ikke trodd....snufs... Jeg har blitt TJUKK IGJEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FAEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gikk på Grete Roede for 3 år siden, gikk ned borti 10 kg. Var strålende fornøyd, selvtilliten på topp! Kjøpte nye klær, var fornøyd med sveisen og sminken og det meste... Men det siste året har det kun gått en vei med vektnåla..opp...opp...opp!!! Har jo selvsagt merka at jeg har lagt på meg, men i sta skulle jeg på med favorittbuksa mi fra tynne-perioden min. Fikk jeg den over lår og rompe??? NEI!!!!!!! Grrr.................. Ok, den var ikke like løs i låra og rundt magen i fjor høst, men helt grei. Og nå fikk jeg den fader ikke på.... Har lyst til å grine! Det er KUN min egen feil, jeg vet det, men med sommeren foran meg og en 14- dagers sydentur så ble jeg temmelig dratt ned i gjørma! Noen her som har gått ned 8-10 kg i en 'fei'? Ikke med pulver eller noe sånt mikk, men med sunn kost og trening?? HJELP MEG!!! PLEASE!!!!! Faktisk så er jeg ganske desperat nå.... Det verste er at motivasjonen ikke er på topp for å gå ned heller, synes synd på meg sjøl for at NETTOPP jeg har så dårlig forbrenning, for at jeg må gi opp godis og annet.... Veit det høres patetisk ut, men sånn er det.... Var heller ikke kult da jeg kom ned til mannen min etter å ha prøvd favorittbuksa og fortalte om nederlaget...han bare flira og sa 'er du overraska?' Blæh!!!! Litt langt dette, men er sinnsykt takknemlig for ALL hjelp fra dere jenter (og gutter )
♥♥ M ♥♥ Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 Uff, vet åssen du har det. Har også lagt på meg masse over de siste mndr. og ikke alle klærene som passer Og noen har til og med kommentert at jeg har lagt på meg. Det er ikke kjekt. Jeg vil også ned i en fei. Trente i dag, noen mndr. siden sist. Vil ned, ned ned....
Tommage♀♂ Skrevet 20. april 2009 #3 Skrevet 20. april 2009 Jeg meldte meg inn i vektklubb.no på påskeaften, lei av å ese ut. Skal ned 10 kg jeg også! Veide meg forrige mandag og i dag, og er -3,3kg! Juhuu! Men jeg skal ned på 10 uker jeg da. Hurtigere enn det tør jeg ikke rett og slett, for jeg er redd for å gå opp igjen. Har meldt meg inn for 6 mnd i første omgang, og teller kalorier som bare det! De resterende mnd etter at jeg har nådd målet skal jeg bruke til å følge opp den vekta jeg da vil ha, sli at jeg lærer meg hva og hvor mye jeg kan spise for å unngå å gå opp i vekt. Er en godtegris jeg også, men det er rar når jeg må skrive inn alt jeg spiser og får se hvor mange kalorier det faktisk er. Da frister ikke sjokoladen lenger alikevel=) Håper du finner en måte som funker for deg, lykke til!
lykketrollet:) Skrevet 21. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 21. april 2009 dytter litt, jeg.... hilsen TJUKKA!!!
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 21. april 2009 #5 Skrevet 21. april 2009 Jeg har også gått på Grethe Roede, og det ER supereffektivt!!! Her er en enkel måte å gå ned i vekt på, og tipper du kan gå ned 8 kilo, på 8 uker, dersom du følger dette, og prøver å trene/gå tur 3-4 ganger i uka: Frokost: 2 skiver med mager skinkeost, paprika, og agurk + 1 glass lettmelk. Lunsj: 2 skiver med vita hjertego leverpostei, og paprika + 1 glass lettmelk Mellommåltid: 1 yoplait 0.1% youhurt + 1 banan Middag: 1 stk mellomstor potet, 1 stk magert kjøtt/fisk, 1/2 tallerken med grønnsaker Kvelds: 2 stk ryvita knekkebrød med makrell i tomat + 1 glass lettmelk + 1 frukt. *Drikk 10 glass vann fordelt over hele dagen *Varier påleggene, men forsøk å bruke de magre (skinke, kylling ol) men bruk også pålegg med gode sunne fettsyrer - hver dag( makrell i tomat, vita leverposte, o vita ost) *Drikk 3 glass lettmelk om dagen ***IKKE HOPP OVER NOEN MÅLTIDER!! *Har du det travelt, spis en neve mandler, el valnøtter. Gode fettsyrer, og du får i deg litt kalorier. Viktig å ikke gå i sparepluss - da vil vekten stå still!! *Husk å kose deg 1 gang i uka - eks Lørdag, og unn deg en ekstra god middag Da er det lettere å være flink restren av uka ) Alle brødmåltider kan byttes ut med eks: knekkerbrød, havregryn, weetabix, eller havrefras. Greit å variere! Tips til "lettere" valg: Potetskruer, popcorn, salte pinner ( I stedenfor chips) Lettere creme fraice (I stedenfor vanlig) Ekstra lettrømme/rømmekolle el Mager kesam( I stedenfor lettrømme) Mørk sjokolade 70% kakao ( I stedenfor vanlig sjokolade, og andre godter) Fruktsallat til dessert Youghurtis ( I stedenfor vanlig) Skysaus Sukkerfri brus/saft Lettsyltetøy fremfor vanlig. Fullkornspast fremfor hvit Grovt brød Noe jeg har hørt om senere froskning, er at kroppen forbrenner fett bedre, dersom den blir tilført gode fettsyrer, og lette meieriprodukter. Så ikke lev for magert. Har også hørt at 20 gram mørk sjokolade (70%) om dagen, skal hjelpe forbrenningen Det var noen tips ) Lykke til! Dette klarer du
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 21. april 2009 #6 Skrevet 21. april 2009 Ps!!! Dropp det ene glasset med lettmelk, eller yoghurten Du skal bare ha 3 enheter med melk/yoghurt
Supermamm Skrevet 21. april 2009 #7 Skrevet 21. april 2009 Helt enig med ♥♥mortil4♥♥. Grete Roede opplegget fungerer supert. Synes den menyen kanskje så ut som en med litt lite kcal? Om du skriver vekt, høyde og alder kan jeg regne ut for deg ca hvor mange kcal du bør ha per dag. Om du har GR boka fra du gikk på kurs vet du jo kanskje metoden selv også Hva slags aktivtitet er du i nå? Har du aktiv/stillesittende jobb og trener du eller går turer på fritiden?
cherry coke Skrevet 21. april 2009 #8 Skrevet 21. april 2009 Begynn å trene! Ca 70% kondis og 30%styrke. Et sunt kosthold , mye vann og grønn te. Har hørt at tre kopper med grønn te for dag gjør underverker for forbrenningen. Du vil ikke gå ned for fort, for da kommer det like fort på igjen. Gjem badevekten å ta frem målebåndet (om du trener).
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 21. april 2009 #9 Skrevet 21. april 2009 Jooo, det er den "gamle" grete roede metoden - med ca 1200-1400 kcal.Men menyen jeg skrev, er så forenklet, at kaloriene ikke trengs å regnes Blir litt enklere når en slipper å regne alt...hehe.. Er bare en mal, på sånn omtrent en kan spise, for å ha en bra vektreduksjon ) Har selv brukt dette opplegget, og gikk ned 10 kilo på 12 uker nettop. Yeeeeiii c",)
lykketrollet:) Skrevet 21. april 2009 Forfatter #10 Skrevet 21. april 2009 Tusen takk for alle svar . Har som sagt gått på GR tidligere, fulgte da meny2. Denne tenker jeg å følge nå også... Husker bare at når jeg gikk på den så syntes jeg det var helt greit, var kjempemotivert, og det var bare moro... Nå er jeg mer på det stadiet at jeg synes synd på meg selv, vil ned NÅ... Håper jeg merker resultater ganske rask, blir nok lettere da.... Og når det gjelder trening - hvem har vært på spinning i dag, for første gang på nesten et år???? Jepp, yours truly... Nå MÅ jeg bare fortsette... Flaut å vise denne kroppen i bikini!! Men send gjerne flere tips, spesielt treningstips. Litt dårlig på det der... Hva forbrenner mest????
Mamma+2 Skrevet 21. april 2009 #11 Skrevet 21. april 2009 Skjønner frustrasjonen din...her var jeg allerede overvektig når legen ga meg en type medisin som vips førte til at jeg la på meg 18 kg iløpet av kort tid...tragisk.. Pga sykdom kan jeg heller ikke trene....har ME-utmattelsesyndrom....så hva gjør man.... Jeg tok kontakt med en Lege i Drammen- Dr Sofie Hexeberg- hun har vert fantastisk. Tatt masse prøver og jepp jeg har insulinresistens,.....så nå spiser jeg karbohydratfattig kost...og det passer meg bra....kan spise gode ting...finnes gode kaker og ting man kan lage med minimalt med karbohydrater....og jeg som aldri klarer være standhaftig nok til noe ser at det funker!!!! Etter en uke er søtsuget kraftig redusert....og vekta går ned...enda jeg spiser egg og bacon til hver frokost. Anbefaler virkelig dette her. Føler jeg har tatt tak i livet og kostholdet mitt på den måten at kroppen har det bedre, men mangler ikke på godsaker og føler ikke noe savn..men vekta går nedover. Kanskje noe for deg og??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå