Gå til innhold

Dere som giftet dere borgerlig litt uformelt....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjorde dere det?

 

Vi tenker kun oss, foreldre og søsken pluss barna nå til sommeren.

 

Tenkte egentlig borgerlig sermoni også spekemat og jordbær hjemme hos oss etterpå.

 

Hvilken dag giftet dere dere på?

Hva hadde dere på dere?

Og hva gjorde dere etterpå?

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Giftet oss en lørdag, fikk dem til å holde åpnet for oss ettersom vi hadde en del tilreisende som ønsket å overvære selve vielsen. Dette var i Bergen. Jeg hadde faktisk på meg brudekjole, men det var kun fordi jeg fant en litt utradisjonell en på salg. (Forloveren min tvang meg inn i en brudebutikk, og jamen fant jeg ikke en kjole laaangt nede i kjelleren på salg..) Den kan jeg også bruke senere, er ikke sånn ekstremt "brudete". Min mann hadde mørk dress.

Vielsen var kl 16., og varte ca 20 min. Masse fortograferng etterpå, så var der vel totalt en time. Så dro vi hjem til oss sammen med foreldre og forlovere og spiste en deilig treretters middag. Svigerfars kjæreste er en fantastisk kokk og laget forrett og middag, mens min far og stemor sto for dessert. Mye god mat og god vin, og dagen var kjempefin og koselig. Ble akkurat passelig høytidelig siden begge fedrene ville si noen ord, og vielsen var faktisk mye mer høytidelig enn vi hadde trodd på forhånd.

En uke etter hadde vi en kjempefest for alle våre venner, vi har venner i flere land og byer, så vi så på det som en enestående mulighet til å få samlet alle.

Fikk akkurat det bryllupet jeg ønsket meg, og alle sa at det var tydelig at vi hadde vært oss selv fullt ut og gjort nøyaktig det VI ville. Er jo veldig mange som tar store hensyn til alle andre, men jeg mener akkurat den dagen du gifter deg børe være perfekt for de som faktisk skal gifte seg:)

 

Hehe, ble helt revet med her, men konklusjonen er vel at vi hadde en flott og uformell feiring sammen med de menneskene som står oss nærmest på selve dagen. Festen uken etter ble mer en bonus.

 

Lykke til, spekemat og jordbær høres helt supert ut!

Skrevet

Tusen takk for svar.

 

Jeg ble plutselig usikker på om jeg ikke bare vil gjøre unna dette bare meg og sambo og ingen fler. Føler at med familien til stedet og null brudekjole så blir det litt sånn halvveis og at det nesten kunne blitt en sterkere opplevelse uten familien til stedet......

 

Ahhh, ble så forbanna usikker altså. Nå har jeg masa om frieri leeenge, og sagt at bryllupet ikke er så veldig viktig det viktigste er at vi blir gift. Og nå så er alt bare dritt.

 

Hjelper ikke at pappa virket veldig mutt i forhold til dette heller..........

Skrevet

giftet oss på tinghuset med foreldre, søsken og partnere/barn av søsken.

 

Han hadde dress jeg hadde en enkel sommerkjole (jeg måtte ha noe som var enkelt i forhold til amming.)

 

Vi hadde lunsj hjemme etterpå. Koldtbord, og så litt kaker noen timer etter det.

Skrevet

Vi giftet oss på en fredag om sommeren.

 

Jeg hadde enkel brudekjole, han hadde dress.

 

Vi hadde fest med venner og familie. Veldig uformell fest med koldtbord, åpen bar og dans.

 

Selve bryllupet hadde vi på stranden med sorenskriver. Vi tok også bryllupsbildene der selv...kjempefornøyd med dagen, bildene og minnene.

Skrevet

Kan si deg at våre foreldre ikke var helt i hundre over måten vi ville gjøre det på heller. For ikke å snakke om besteforeldre, søsken, tanter og onkler. Mange som ble dødelig fornærmet. Men det valgte vi altså å drite en lang marsj i, noe vi er veldig glad for i etterkant, selv om særlig jeg slet litt med samvittigheten i forkant. Det viktigste er jo selve vielsen, at dere faktisk elsker hverandre så høyt at dere vil gifte dere med hverandre! Det i seg selv er jo fantastisk, og jeg lover deg at når dere står og sier ja, er det bare dere to som eksisterer i hele verden uansett hvem som er rundt dere:)

 

Gjør det du og din kjære føler er rett, og drit i de andre. De hadde bare noen andre forventninger, og de kommer fort over det!

 

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...