Tonen Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Nå har vi hatt noen deilige sommerdager her som jeg bor. Da lurer jeg på om det virkelig er nødvendig med lue på min 10 mnd gamle gutt når han sover ute? Når han sover i vogna i skygge et sted i hagen der det ikke er trekk, klarer jeg ikke se behovet for lue når han er såpass stor..På den varmeste dagen var jeg mest redd for at han skulle bli for varm. Uten trekk nedi vogna kan det jo ikke være fare for ørebetennelse og slike ting. Hva mener dere?
Slæsh84 Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 Jeg mener noe skal de ha på hodet. Snuppa mi er 11mnd å har alltid noe på hodet. De selger jo sommer"hatter"/caps,skaut ol. som en skal ha på for denne trekken. Dette er min mening. Lua kan jo være ganske tynn... Så her blir det brukt lue,skaut,sommerhatt ol. når det er varme dager.. Går etter temp.vind og vær..
Hellinor Skrevet 20. april 2009 #3 Skrevet 20. april 2009 Jeg mener at du absolutt ikke trenger lue på i en situasjon slik du beskriver. Oppe i sola er det greit å skygge for den med en solhatt, men nedi en varm vogn vil en lue bare føre til at barnet ikke klarer å kvitte seg med overskuddsvarme (hodet har en viktig funksjon her pga stor overflate.) Syns det er så vittig at folk er redd for "trekk". Man blir ikke syk av litt vind, men når det er kaldt er det jo så klart lurt å beskytte med en lue, da bakterier kan blomstre opp når det blir kaldt. Den trekken er angst fra tidligere genrasjoner som fortsatt henger igjen.
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 20. april 2009 #4 Skrevet 20. april 2009 Hei jeg funderte faktisk pådette tidligere idag da jenta på 9mnd sov ute i vogna. Hadde en ganske tynn lue, kanskje ikke den tynneste jeg har, men tynn.. Huff stakkar ho var så svett... Har vært plaget m et par ørebet. så vil ikke ta for tynne heller, men det burde jeg kanskje?
Slæsh84 Skrevet 20. april 2009 #5 Skrevet 20. april 2009 Jeg hadde vurdert det : etter hvordan ditt barn er i temp.(noen er kaldblodige,andre varme,hvilken vogn en har,(noen er mer åpen enn andre i sportsdelen for eks.,) temperatur,vind ol. Jeg har aldri lue på i bilen for eks,det er varmt nok i en bil.. Jeg tror ingen har et fasitsvar egentlig, en må stole litt på seg selv, å alle barn er forskjellige.. Det er min meining da. Jeg svarte litt lenger oppe her i forh. til min mening,mitt barn,vogn ol... Lykke til.
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 20. april 2009 #6 Skrevet 20. april 2009 Ja Skjønner Får se i mårra igjen... lue i bilen har vi kuttet ut for en stund siden, ho ble så svett :/ Hun er varmblodig trur jeg.. sjelden kald på finger og tær:) Er ikke lett med de små
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå