Gå til innhold

Flere med kramper i leggene og sovende hender?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å bli gal. Våkner flere ganger hver natt av at jeg har krampe i en eller begge legger og av at en eller begge hender sover. Noen som aner hva det kommer av? Klarte nesten ikke slå av vekkerklokka i dag tidlig fordi hendene sov. Var som å ha på seg polvotter da jeg skulle trykke på knappen:) Er forresten 29 uker på vei og har hatt dette i 2-3 uker nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Det høres sikkert merkelig ut...

Men jeg var også plaget med kramper..

Sover nå med ull sokker å er kvitt krampene:)

Det hjalp for meg:)

Lykke til:)

Skrevet

da prøver jeg det:) var du kald også da eller? jeg er jo glodvarm:) takk for svar!

Skrevet

Hei..

Krampe i beina er helt normalt. Videre er det noen av oss gravide som mister følelsene i hendene også. Jeg er 34+1 og har hadt sovende hender lenge. Har det hele tiden jeg i tre fingre, både sovende og i våken tilstand. Ble skikkelig redd da jeg oppdaget dette, men legen min og jordmoren min sa at dette var helt normalt. Det er vann i kroppen som presser på nærvene. De fleste ble kvitt dette etter fødselen, men det var et fåtall som ble plaget med dette i lang tid etter fødselen.

Jeg håper virkelig at det går over med en gang jeg er ferdig. Er lei av å ha tre sovende fingre 24/7..

Skrevet

krampene i leggene har jeg motvirket med å stå på tå, gå på tå før jeg legger meg, det hjelper!

jeg får også stive fingrer, men jeg prøver å drikke mye før jeg legger meg, deet hjelper litt, men får det ofte forde.... men det gikk over etter fødselen med første, så jegg håper på det samme denne gangen.

Skrevet

*rekker opp en sovende hånd*

mine hender sovner også støtt, og kramper i leggene hver natt... kjipt, men kjekkt å se at jeg ikke er alene med dette ihvertfall.. :)

Skrevet

Takk skal dere ha jenter, godt å høre at jeg ikke er alene, litt betryggende må jeg si:)

Skrevet

ja prøv det:) har ikke hatt kramper siden å det er sååå deilig:)

Er 31 uker i dag jeg da...

er veldig varm på føttene jeg også.. prøv i natt, å gi meg en tilbake melding da:)

Håper det hjelper for deg også:)

Skrevet

jeg var veldig plaget med kramper i leggene om natten. men etter jeg begynte å ta magnesium tabeletter kjøpt på helsekost, har jeg ikke hatt kramper en eneste natt etter det :)

anbefales på det sterkeste. er forresten 30 uker på vei.

Skrevet

Anbefaler også magnesium mot leggkramper, samt tøying av brystmuskulatur mot de sovende hendene.

Det siste fordi man ofte blir stiv i brystmuskulaturen mot slutten av svangerskapet pga at man puster mer med brystet og ikke magen (i følge min osteopat).

Synes forøvrig ikke at tøyinga hjelper veldig mye, våkner fremdeles med fingre som sover, men kanskje det hadde vært enda verre uten tøyinga...? Verdt et forsøk i hvert fall. :)

Skrevet

Jeg skriver meg på listen av legg kramper. Våknet natt til i går og vrei meg i smerte da begge leggene krampet seg veldig opp og jeg fikk det ikke til å gå over heller. Mannen skvatt til og trodde det var fødsel haha... Er jo bare i uke 29 så han var lettet over å høre at det bare var kramper i leggene hehe :D

Skrevet

De sovende hendene har ett navn. Carpal Tunnel Syndrom. Har begynt og få det jeg og. Snodig egentlig. Kun i venstre hånda, og da bare lillefinger og halve ringfinger som sovner.

Er sjeleglad for at det vanligvis går bort etter fødsel. Sambo sliter nemlig med det i begge hender. Har blitt operert, men ingen bedre. Stakarren har ikke følelse i noen fingre av og til.

Leggkramper hadde jeg med førstesnupp, men ikke nå. Husker jeg drakk mye melk, og det hjalp faktisk. Har også hørt om magnesium som noen nevner.

Skrevet

Jeg våknet mange gange ri antt da hendene mine var helt borte..Jeg har vært plaget med mye vann, spesielt i hendene den siste måneden..Håper jeg ikke skal være plaget med sovende hender heller!hehe...

Skrevet

Jeg har også vært veldig plaget med sovende hender.. startet såvidt i uke 26-27 tror jeg.. strikket en del, så kjente det ekstra godt da.. og etter hvert ble det hver natt.. skikkeli vondt i mitt tilfelle.. var til legen som sendte meg på sykehuset for å få laget en skinne å sove med på natta, hjalp litt i starten, så ble det bare verre..

har nå 12 dager igjenn til termin, masse vann i kroppen, men smerten har vært borte de siste 3-4ukene:) så det kan gå over:)

kramper i leggene har jeg også hatt, men spiser yogurt hver dag.. merker faktisk at om jeg går noen dager uten yogurt at krampene kommer tilbake.. så mitt tips er: Spis kalsiumrik mat:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...