Gå til innhold

Noen som bor på Grefsen/Kjelsås i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å flytte til området, men er ikke helt sikre.

Hvordan er bomiljøet?

Hvordan er det å pendle til sentrum?

En av oss kan nok ta trikk, men det ser ut som den ene må kjøre bil - er det helt håpløst i rushet?

Og bydelens barnehagedekning?

Det var mange spørsmål, takknemlig for alle svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor selv litt mer sentralt, men var faktisk på Grefsen for å kikke på hus. Veldig koselig område, helt opp til Kjelsås, har jo ei venninne som har bodd der selv. Men vet ikke hvordan det er med dagens generasjon som vokser opp der nå eller hvordan det er med barnehageplass.

Går jo 3 trikk til Grefsen, og 2 til Kjelsås, og så har man banen fra Storo. Går også noen busser fra Kjelsås til Ullevål (som igjen har bane) og Majorstua. Tar vel litt tid å komme til sentrum i rushet, men det gjør det strengt tatt for alle med mindre man bor rett i sentrum!

Skrevet

Har bodd her noen år nå og trives. Jeg kjenner ikke så mange for jeg har ikke så lett for å bli kjent med nye mennesker, men syntes at omerådet er flott. Jeg bor langs elva og det er veldig fint å bo såpass nære allt men alikevel ikke føle at mann bor midt i byen.

Det var langt fra dekning i fjor og er ikke sikker på hvordan det blir i år.

Jeg har fått plass til min største ihvertfall.

Hvordan det er å kjøre bil kan jeg ikke si for jeg har ikke bil selv, og når jeg jobbet var det i gåavstand fra her jeg bor.

Jeg har tatt buss/trikk til sentrum på morgene inimellom og det er en del trafikk men ikke værre en andre steder i rushet vil jeg tro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...