1gang09 Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Jeg lurer på litt hva og hvorfor kynner? hvrodan føles de og når er det de fleste får det? Jeg er 20+2 nå, og kjenner litt sånne krampe liknende følser i magen, vis jeg gjør brå bevegelser eller når jeg må skikkelig på do, er veldig ubehagelig. er det kynner, eller noe jeg bør sjekke opp?
Carnation, nummer to i juli :) Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 Hei Jeg opplever kynnere som langvarige "tak" i magen, på en måte. Magen blir helt hard, kjennes ut som alle magemusklene strammes og holdes, men jeg syntes ikke dette er vondt - eller veldig ubehagelig som du beskriver, men det kan jo oppleves forskjellig. Ved brå bevegelser, som du sier, kan det jo være litt strekk i magen som gjør at det blir uebhagelig. Du er i en fase nå hvor babyen skal vokse en del og vil strekke mye på livmor/mage - jeg ble i alle fall veldig øm både med førstemann og denne gangen fra pluss-minus uke 20 og frem til omtrent uke 25/26 - 26 fullgåtte nå, og nå har det ømme gitt seg, og magen har blitt myye større, hehe Sikkert ulikt for mange når de dukker opp, men for meg kommer dette hvis jeg feks har hatt en lang dag og gått mye, evt. tømt oppvaskmaskinen, den bøye-seg-ned-og-ta-ut-noe-så-reise-seg-opp-strekke-armene-for-å-sette-på-plass-høyt-opp-i-skapet-og-så-bøye-seg-ned-igjen-bevegelsen gjentatte ganger slår aldri feil Men hør med jm eller lege neste gang du er på kontroll, kan hende de har andre forklaringer/forslag
Mamma_til_isabella Skrevet 20. april 2009 #3 Skrevet 20. april 2009 Når jeg får kynnere blir magen min helt hard.Innimellom kan de være litt ubehagelige!Kynnere kommer gjerne i forbindelse med når du er sliten og når du stresser!De er et tegn på at du må ta det litt mer med ro. Kynnere får vi fordi livmoren trener seg opp til fødselen:-)
Mamma_til_isabella Skrevet 20. april 2009 #4 Skrevet 20. april 2009 De kommer som regel etter uke 20 men kan komme allerede fra uke 10 og!Jeg begynte med de i uke 16
1gang09 Skrevet 20. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. april 2009 Okei, da fårsto jeg litt mer av hva det går ut på. Skal til jordmor i morgen, så får høre litt med henne:) Takk:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå