Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant ut idag at det har flyttet noen inn i leiligheten jeg bodde i for litt over 1mnd siden, og jeg har betalt huseier husleie ut april pga at jeg flyttet ut før oppsigelsestiden var over. Da skal jo jeg ha husleia for april tilbake?? Siden hun har fått noen andre til og flytte inn?

Hvordan skal konfrontere henne med dette?

Har bevis på at jeg har betalt husleie for april, og kopi av oppsigelsen min der det står at jeg flyttet ut 1.mars og hun kunne beholde depositumet (2x husleie) siden jeg flyttet ut før de 2 måndene med oppsigelsestid var over, så lenge det ikke flyttet noen andre inn før oppsigelsestiden var over..

Ble litt rotete, men litt vanskelig og forklare :S

Bare spør hvis det var noe dere ikke skjønte..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huseier har lov til å leie ut etter at du har flytta. H*n trenger ikke å betale deg tilbake noen ting ettersom at dere har en skriftlig avtale på at det er så så lang oppsigelsestid. Dersom det ikke står i kontrakten at huseier ikke får leie ut før oppsigelsestiden er over, kan vedkommende ha dobbel leieinntekt den perioden det gjelder.

Du har jo uansett måttet betale de 2 månedene uavhengig om leiligheten står tom i perioden eller ikke.

Var det du som fant ny leieboer?

Skrevet

Det står ikke noe om det i kontrakten at hun kan leie ut og få 2x husleie.. Og det var hun selv som sa at hvis hun fant noen til og flytte inn før oppsigelsetiden løp ut så skulle jeg såklart slippe og betale for den mnd. Men så er det jo banken som har tatt hånd om depositumpengene og utbetalt dem til henne.

Nei det var ikke jeg som fant ny leieboer.

Men jeg mener jo at når jeg har betalt for den mnd'en, så er det jo jeg som leier den. Og da kan ikke noen bare flytte inn.

Skrevet

Dersom hun har sagt at du skal få igjen penger om hun fant noen til å flytte inn før, så får du sikkert igjen pengene.

Desverre så er det sånn at man kan risikere å betale for lengre enn man benytter, å så lenge du har levert nøklene og har vaska deg ut fra kåken, er det ikke du som leier lenger selv om kalenderen ikke har skifta mnd. forstå det den som vil ;)

jeg har flytta inn i en leilighet før noen andres oppsigelsestid var over, og jeg slapp å betale ekstra for de 10 dagene det gjaldt... han som bodde der før meg fikk ikke igjen pengene sine..

Skrevet

Åh så kjipt..

Saken er den at hun er en skikkelig luring, og har en del på rullebladet (faktisk! pengefusk, smugling osv. vet dette pga at jeg kjenner dattra og vi bor på et veldig lite sted), og pga alt dette så tviler jeg egentlig på at jeg kommer til og få pengene tilbake :( Og det er kjipt, kunne virkelig trengt de pengene!! (utrolig hvor mye penger som går med til et lite barn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...