ängel Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Fant ut idag at det har flyttet noen inn i leiligheten jeg bodde i for litt over 1mnd siden, og jeg har betalt huseier husleie ut april pga at jeg flyttet ut før oppsigelsestiden var over. Da skal jo jeg ha husleia for april tilbake?? Siden hun har fått noen andre til og flytte inn? Hvordan skal konfrontere henne med dette? Har bevis på at jeg har betalt husleie for april, og kopi av oppsigelsen min der det står at jeg flyttet ut 1.mars og hun kunne beholde depositumet (2x husleie) siden jeg flyttet ut før de 2 måndene med oppsigelsestid var over, så lenge det ikke flyttet noen andre inn før oppsigelsestiden var over.. Ble litt rotete, men litt vanskelig og forklare :S Bare spør hvis det var noe dere ikke skjønte..
Anonym bruker Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 da har du vel ennå rett til å bo der?...gå inn i leiligheten å lag fest
ängel Skrevet 20. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. april 2009 Haha, ja det skulle jeg ha gjort Ja jeg mener at siden jeg har betalt for den mnd så er det JEG som leier den, og da kan ikke bare noen andre flytte inn og bo gratis, eller huseier få dobbelt opp med penger...
Gjest Skrevet 20. april 2009 #5 Skrevet 20. april 2009 hmmm.. sånn teoretisk så trur jeg ikke du har rett på noe tilbake, for du hadde 3 måndters oppsigelse? hvis du betaler henne for en måndte ekstra og gir fra deg depositummet for å dekke opp dette? Men neste gang så foreslår jeg at du spør huseier pent om lov til å flytte før "fristen" og tilbyr deg å finne en ny leietager for han/henne for å dekke opp slik at det ikke blir noe tap på huseier (huseier må selvfølgelig få godta den nye da). Men du kan jo spørre henne, og forklare på den måten som du gjorde her... jeg hadde i hvertfall gjordt det, en husleie er mye penger og du kan jo ikke få et verre svar en nei:) Kan jo godt hende at huseieren utnytter seg litt av at du er såpass snill ( syns du er snill når du gjør det så lett for henne, jeg hadde nok krangla meg til en annen avtale^^)
ängel Skrevet 20. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 20. april 2009 Det var 2 mnd oppsigelse. Jeg har leita etter ny leieboer men ikke funnet noen, men det har jo tydeligvis hun gjort.. (vil ha det sagt at hun ikke informerte meg om dette, var noen venner som sa det. Og JA, jeg har sjekket at det faktisk bor noen der:) Grunnen til at jeg var så snill som du sa, var at det var fukt og mugg i leiligheten så jeg ville flytte ut fortest mulig pga lillegutt som bare var ca 2mnd da, og både jeg og barnefar han allergi, og bf astma. Og vil også ha sagt at hun har lurt meg for penger! Strømmåleren i leiligheten gikk på hele huset! ikke bare i leiligheten min, så jeg fikk en usannsynlig høy strømregning og var nødt til og betale denne siden jeg ikke kunne bevise akkurat hvor mye strøm som var brukt i overetasjen hos henne. (hun er bare hjemme i helgene så det var jo ikke SÅ store summen, men et par tusen ekstra på strømregninga synes jeg er for ille.)
ängel Skrevet 20. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 20. april 2009 Det var 2 mnd oppsigelse. Jeg leita etter ny leieboer men fant ingen som var interessert. Grunnen til at jeg var så snill som du sa, var at jeg ville ut fortest mulig pga at det var fukt og mugg i leiligheten, og det er jo ikke bra for en 2-3mnd baby. Og både jeg og bf har allergi og astma. Vil ha det sagt at hun har lurt meg for penger allerede med og ikke opplyse meg om at strømmåleren i leiligheten min gikk på HELE huset! Så jeg måtte betale en usannsynlig høy strømregning pga at jeg ikke kunne bevise hvor mye strøm hun hadde brukt og jeg hadde brukt, og at abonnementet sto i mitt navn. (hun som sa at jeg måtte ringe strømleverandør og registrere måleren på meg.) Arrrgh! Blir så sint på sånne folk
ängel Skrevet 20. april 2009 Forfatter #8 Skrevet 20. april 2009 Det skjedde noe rart med pc'n trodde ikke det ble lagra det jeg skrev først hehe
Gjest Skrevet 20. april 2009 #9 Skrevet 20. april 2009 fukt og mugg i leiligheten?!?! nei da blir saken noe helt annet! Da ville jeg heller ha sagt at det er hun som skylder deg ja... men kanskje litt vansklig å bevise etter at du har flyttet ut. Etter min mening skulle ikke du ha betalt full husleie før hun hadde fikset det problemmet, det er jo helsefarlig å la folk bo oppi slik drit. hmmm.. jeg ville kanskje tatt kontakt med noen som kan dette litt bedre enn meg, men jeg trur at du har rett på depositumet ditt. Hadde det vært meg som hadde leid en leilighet med fukt og mugg hadde ikke jeg betalt en krone før det var fiksa! ååå kjenner at jeg blir irritert på dine vegne når det gjelder dette, skulle ikke vært lov å leie ut noe med fukt og mugg i! Når det gjelder strømmen ville jeg ha kontaktet strømlevrandøren og sagt at du har blitt belastet for mye, og henvise til huseier som faktisk eier huset. Er du riktig heldig så hjelper de deg der. Siden du har depositum, så trur jeg at du har rett på noe hjelp igjennom banken eller noe (husker ikke helt) hvis du trenger hjelp til trøbblete huseier..
Anonym bruker Skrevet 20. april 2009 #10 Skrevet 20. april 2009 Visst du har betalt i en periode det bor andre mennesker, eller de flytter inn i den perioden du har innbetalt penger for, skal du ha tilbake penger.
ängel Skrevet 20. april 2009 Forfatter #11 Skrevet 20. april 2009 Jeg tok kontakt med strømleverandør, men det var ingenting de kunne gjøre :/ Det er vanskelig og finne ut hvor mye strø hver av oss har brukt, og i og med at det er mitt navn abonnementet står i så er det jeg som må ta støyten. Jeg har ingen "godkjente bevis" på at der var fukt og mugg, bare at det luktet råte på våtrommene OG stua + kjøkkenet, og at på badet var det mugg i, rundt og under dusj og toalett osv. (og det var ikke pga at jeg ikke vasket ordentlig, jeg er ganske prippen sånn sett) Banken kan ikke gjøre noe mer, de har gjort det de skal. De kan vel ikke trekke pengene tilbake fra kontoen hennes etter di har overført siste del av depositumet til henne? Depositmet skal stå urørt på en konto bare banken kan styre, til partene har blitt enig om hva som skal skje med dem, står det i kontrakten. Og jeg hadde IKKE gått med på og betale for 1mnd når noen andre har flyttet inn allerede! Jeg får vel bare prøve og ringe henne i mårra og si at jeg vil ha pengene for april tilbake. HVIS jeg får tak i henne da:S Hun er i Tyrkia eller noe sånt, så det var jo såvidt jeg fikk kontakt med henne da jeg skulle flytte ut osv. Tok 1 og en halv uke før jeg fikk kontakt med henne, prøvde telefon, sms, e-mail.. aaahhh, drittkjerring er hun
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå