Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Kan fortelle litt iallefall, vi er den situasjonen at mannen min ikke har svømmere hverken hert eller der.Derfor bruker vi donor på forsøkene.Mannen min føler at det betyr litt at vi får et barn som er iallefall 50% av en av oss,som han sier!:) Men det var jo et sjokk da vi først fikk beskjeden..De tar utgangspunkt i mannen din sitt utseende,høyde,farger osv, Så signerer man på et skriv som sier at mannen er å regne som far til barnet juridisk sett,og har alle forpliktelser som en biologisk far har.

Husker ikke alle detaljer,men dette er hovedtrekkene, vi begynnte denne prosessen i 2002, så det er en stund siden kan du si...;)

Lykke til med valgene og prosessen videre..:)

Skrevet

tar det virkelig så lang tid å få donor eller bare i dokkers tilfelle?

Skrevet

www.storkklinik.dk

Her er en klinikk i danmark som driver med sæddonor. Får ikke inntrykk av at det tar så innmari lang tid å få alt i orden der.

Skrevet

frk bulle,

lyktes dere med donorfosøkene ? hvor mange hadde dere da?

knaskje vi skal prøve dette...

Skrevet

trenger kvinne å ha nedregulering med denne metoden?

eller brukes det eggeløsningtest for å finne hvilken dag det skal gjøres?

takk

Skrevet

Hallo igjen!

Nei, for all del, det tar ikke ekstra tid å få donor,hehe, bare at vi begynte BABYPROSESSEN i 2002! Vi hadde da i 2002 og 2003 tre forsøk med AIH (innseminering) pga at da var det enda ikke godkjent med donor ved prøverør! Teit men sant..! Disse forsøkene gikk ikke veien, så etterpå hadde vi en laaaang pause til 2008 før vi orket/hadde lyst til å hive oss på babykarusellen igjen,, Og er nå klar for 4 runde med ICSI, begynner med spray på onsdag..:) Fortsatt ingen baby,men vi kjører på..!Håper dette oppklarte litt..:)

Skrevet

Hei, jeg har hatt to forsøk med insemenering. Da begynte jeg på sprøyter med lav dose på dag 4. Var til kontroll på dag 10. Da fikk jeg vite når jeg skulle sette el sprøyte og time til insemenering. Da dette ikke lykkes gikk vi til IVF. Er i gang med første nå.

Skrevet

Hei hei!

Vi brukte opprinnelig St Olavs, men da det viste seg at vi ikke kunne bruke mannens svømmere fikk vi valget om vi ønska å søke på Riksen eller Haugesund. Ettersom reise var bedre til Oslo så bestemte vi oss for riksen.

Jeg sendte søknaden sommeren 2007 og fikk komme inn til samtale oktober 2007. (jeg var ferdig med alle undersøkelser)

Ved denne samtalen ble begges kjennetegn lagt til slik at man lettest kunne finne en riktig match (hårfarge, øyenfarge, høyde, vekt, nasjonalitet - på oss begge). I tillegg til underskrive papirer som tidligere nevnt på tråden...

Begynte da med medisinert inseminering (ingenting galt funnet med meg).. det virker som de automatisk setter kvinnene på medisiner for å kunne ha bedre kontroll med EL.. men kjenner også noen som har fått forsøk 3-4 i naturlig syklus..

Ingen av mine 4 insemineringer lyktes. Magefølelsen min sa at det var noe med meg også som de ikke kunne finne ut av.. vi bestemte oss derfor for å gå over til ivf..

Første ivf var i august 2008. Der fikk jeg ut 8 egg, men kun ett egg var befruktet. Vi fikk satt det tilbake, men lyktes ikke...

Forsøk 2.. etter masse kosttilskudd og trening (og vektnedgang) fikk jeg ut 18 egg og av disse var 16 befruktet. Jeg fikk 3 på frys i tillegg...

Jeg lyktes heller ikke her, men ved innsett av fryseegg i januar fikk jeg min første positive test!

Jeg er nå 15 uker på vei og kjenner en liten sommerfugl blafre der inne... =)

Jeg har nå tenkt på muligheten for å reservere donor til søskenforsøk, men dette kunne ikke Riksen anledning til å etterkomme denne gangen desverre...

Jeg er godt fornøyd med den jobber Riksen har gjort og hvordan hele "pasient opplevelsen" var =)

Skrevet

takk for at du deler erfaringer :D

å gratulerer så mye med graviditeten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...