sn@rt2barns-mor Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Er i uke 32+2. Lillesnupp ligger med hodet mot høyre side og beina ned/til venstre. det er mitt 2.svangerskap. I forrige svangerskap lå babyen med hodet ned og hodet hadde allerede festet seg på dette tidspunktet. Nå er jeg rett for at dette skal bli seteleie. Er det fler babyen som ikke har snudd seg enda i uke 32 her inne?
snellapella Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 Hjelp. Er snart uke 30, og ho i magen er langt nede å sparker, virker som ben er ned og rumpa mot høyre. Innen når tid er det de bør ha snudd seg? (husker ikke fra sist)
Peders mamma Skrevet 20. april 2009 #3 Skrevet 20. april 2009 Min lå i sete helt fram til uke 37, da ble det gjort manuell vending. Han ligger nå med hodet ned...3 dager til termin
Annabeth Skrevet 20. april 2009 #4 Skrevet 20. april 2009 Min lå i tverrleie til uke 36, det kan fort endre seg;-) Han ligger nå med hodet ned godt festet - og bra er det , for jeg har termin i dag... :-)
Gjest Skrevet 20. april 2009 #5 Skrevet 20. april 2009 min har ligget med hodet på høyre side og rompa ned til venstre siden uke 29. Ho ligger fortsatt sånn, og på ekstra kontroll fant de ut at ho lå så langt ned at det gikk ikke ann å snu ho. Så jeg skal ha keisersnitt... Vil ikke prøve å føde jeg (pga hadde seteleie forrigemann også). Så min har aldri snudd seg. Bare 14 dager igjen nå.
Emblaa Skrevet 21. april 2009 #6 Skrevet 21. april 2009 Ja, har også baby i tverrleie, ho ligger akkurat slik som storebror lå, og han lå slik til uke 37. Han snudde seg med hodet ned etter at jeg fikk akupunktur for å øke mengden fostervann, men festa seg aldri, og kom ikke ned i bekkenet under fødselen. Blei akutt keisersnitt i full narkose, og denne gangen skal jeg ha planlagt keisersnitt fordi bekkenet mitt ikke vil tåle belastninga. Jordmor sier at livmora mi sannsynligvis er slik at dette er den mest behagelige veien for ungene å ligge... Ikke særlig behagelig for meg som mor iallfall. Er i uke 31 nå, men skal ha keisersnitt uke 37, så er ikke lenge igjen - heldigvis!
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 21. april 2009 #7 Skrevet 21. april 2009 hvorfor tar de ks så "tidlig"? og hvilket sykehus er det du skal føde på? har såvidt begynt å snakke med sykehus ang setebaby. fikk høre de tok ks 1 (!!) uke før termin, jeg kommer til å be om minimum 14 dager før, men pga min bekkenløsning, har det allerede vert snakk om igangsetting 2 til 3 uker før, så jeg ønsker jo sånn sett fødsel i uke 37..
Emblaa Skrevet 21. april 2009 #8 Skrevet 21. april 2009 Jeg har en medfødt bekkenskjevhet som gjør at jeg har fare for brudd og permanente skader i bekkenet ved forløsning, i tillegg har jeg stor sannsynlighet for å utvikle alvorlig svangerskapsforgiftning mot termin (var veldig dårlig med storebror). Etter forrige forsøk på fødsel har jeg vært verre, så jeg er innvilga keisersnitt på medisinsk grunnlag pga det. Keisersnittet tas så tidlig fordi jeg er helt sikker på at ultralydterminen er nesten ei uke feil, og siden jeg har vekstestimering hver 14. dag i dette svangerskapet (med ultralyd) så er overlegen jeg går til også med meg på at terminen kanskje er litt feil. Jeg skal ha keisersnitt i Drammen, på sykehuset Buskerud, men det har altså ingenting med leiet på ungen å gjøre. Er veldig takknemlig for at de har hørt på meg hele veien, har hatt all oppfølging på sykehuset denne gang og har sluppet fastlege og jordmor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå