Gå til innhold

April: 12 dager igjen....


ApriIbaby

Anbefalte innlegg

til "avtale", Er spent på når vesla kommer, Lille kom 3 dager over terminen, men da visste jeg at treminen stemte akkurat ut i fra befruktingen. denne gangen har jeg ingen som helst anelse.......evt kanskje bare litt før. Var på en ekstra uktralyd i forrige uke, da ble vesla estimert til 3800 (!!!!) hjelp. Da anslo de også terminen til å være i morgen..., men vi får nå se da. Merker ikke at noe er i annmarsj her i hvertfall. Håper bare ikke jeg blir gående lnege over naturens termin., Er jo redd for å miste, og er nok litt "vrangsynt" på dette da jeg har tre kollegaer som mistet helt på slutten. Huff. Har liksom fått et litt forvrengt bilde på at slutten av et svangerskap virkelig er en risikosport, særlig rundt terminen, men det går vel helst bra.

Forrige fødsel var lang som fyyyy 40 - 50 timer, og endte med vacum. Merker jeg er lite innstilt på det samme denne gangen. "Alle" sier jo at det går så mye fortere og enklere andregangen. Litt skummelt å satse for mye på det og men jeg vet jeg gjør det, Skal bare inn å ha en rask og enkel fødsel uten noen form for ammeproblemer i etterkant jeg nå....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns alltid de bommer godt på disse vektestimeringene, jeg. Hvor stor var Lille da han kom ut? Selv merka jeg ikke noe (negativ) forskjell på å føde M på 3424g og E på 3804g - hodeomkretsen var lik da. Satser på at du føder før/til termin denne gangen og (minst) halverer fødetiden ;o) Og så ammer du som om du aldri skulle gjort annet etterpå. Og skulle det ikke gå sånn så kan jeg si at om man bare holder ut de første ukene så er det fort glemt når det først ordner seg. Har slitt veldig med ammingen i starten denne gangen (både fysisk med sår og sprekker og sånn, og psykisk med at jeg ikke "skjønner meg på" ham + at han ikke klarer å ligge i normal ammestilling, ergo hjemme-amming fortsatt) men nå går det så fint! Vi er blitt helt venner igjen nå, hehe.

 

Håper du får en fødselsopplevelse som min denne gangen - vondt og forferdelig, ja, men kontrollert og kjapt og nydelig!! Bare husk at knipingen er (om mulig) enda viktigere denne gangen (har je gfått lære på en ikke fullt så kul måte - treg som jeg har vært).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi satser på att du føder føre terminen denne gangen og at det går litt fortere enn forige gang. Nå vet du ha du skal igjenom og klarer å ha en fin og kontrolert fødsel som Yaddaline sier.

 

Når det gjelder størelsen på barnet så er det ikke alltid de har rett. Emrik skulle bli ett stort barn, men han var ikke mer enn 3100 når han endelig kom ut.

 

Lykke til og jeg følger med om det skjer noe her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Lille var 3800 da han kom 3 dager over termin, så er ikke innstilt på noen kjempebaby denne gangen heller...selvom estimatet peker i den retning hvis hun alt har passert fødselsvekat til lille. Nå er dte vel slik at de legger på seg ca 200 g i uka de siste ukene?? Og hvis jeg da føder til termin vil hun være 4200 - hvis estimeringen er rett. Uansett så har jeg selv tenkt at hun sikkert er mellom 3800 og 4 kg ved fødsel siden det er vanlig at barn nr 2 er noe tyngre. Men på den annen side så har jeg klart å holde et mye sunnere kosthold denne gangen. Blir spennende å se. Uansett hvor mye jeg grubler får jeg ingen svar på hverken fødselsvekt eller fødselsopplevelse før den nye sjefen bestemmer det :-) Kan jo bare håpe at innstillingen kan påvirke noe :-) På fødselen altså :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som legen til ei i vekstestimeringstråden på Skravle sier; det er jo ikke tyngden på kroppen som betyr mest, det er hvor tjukk hun er i huet ;o) Resten følger liksom bare etter ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*skratter* -godt sagt. Må "løpe" å finne papirene fra ul i forrige uke, for de målte vel hode og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Løpe ja, snakkes om en times tid, da eller? *fnis*

Hva de måler skal jeg ikke uttale meg om, som bare har vært på ordinære ul'er (og en tidlig, men da var det jo bare en sukkerert i miniatyr inni der).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he-he....pass deg nå. Jeg er tilpassningsdyktig og har funnet at å rulle er det raskeste nå....så jeg er alt tilbake :-)

 

Meeeenn...jeg skjønner ikke bæra av alle forkortelsene her.., men jeg VET han målte hodet. At jeg ikke spurte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindre enn et kvarter - du er rå *nynne på "dødsrå, dødsrå"*. Neida, jeg skal ikke tulle - folk som ikke er gravide (lenger) syns sånt er morsommere enn de som kjenner babys bevegelser fra innsida fortsatt, mener jeg å kunne huske gjennom den megatykke ammetåka jeg lever i ;o)

 

Har du video fra ul med deg? For der har jeg sånne freeze-bilder når han målte hodet (på ordinær) - ikke at jeg husker forkortelser da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har da galgenhumor og selvironiså det holder. Uten hadde jeg gitt opp nå....

Nei, den siste ultralyden har jeg ikke noe film fra, ikke noe bilde egentlig heller....Bare en sånn ultralydutskrift med en graf fra blodgjennomstrømningen i navlestrengen, sammen med et bile av noe som neppe er babyen (??), ogsp er det en siden med masse forkortelser og målinger og talle og greier, men estimert termin 21.4 (!!)

Er jo ikke den som gjelder da *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra nettet: head circumference [HC],

 

...og HC er 33.18 og 33.24 cm....

 

satser på at det ikke er diameter i hvertfall.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latteranfall@diameter!

 

Da høres hun jo helt perfekt ut da, uten at jeg vet hvor fort de vokser i hodet på slutten, men jeg antar jo at de 200g pr uke ikke setter seg akkurat der ;o) Begge mine har vært 36 og det er helt overkommelig å trykke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...