Gå til innhold

Dere under 30 år, som venter nr 3 og 4...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klapper for dere!! Og synes dere er tøffe jenter med et stort hjerte!

Jeg er selv 21 og venter nr 2, har ei jente på litt over 2 år fra før. Har så lyst på 2 til før jeg blir 30, og de blir de siste. Men ser desverre dårlig ut pga helsemessige årsaker. Kjempetrist!

Men jeg må spørre, hvordan er det å være mangebarnsmor? Hvordan klarer dere dere og hvordan får dere tid til alle?

Jeg gleder meg selv til å se meg selv i rollen som tobarnsmor og gleder meg til å oppleve to barn :)

Dere hører det sikkert ikke nok, derfor sier jeg nå : Gratulerer, dere gjør en kjempejobb!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil først gi en applaus til deg som venter nr to!!! Du sier også at du ønsker deg flere,men helsen stopper deg.. da vil jeg bare anbefale deg å nyte barna dine i fulle trekk(det burde alle gjøre) og du er nok en kjempegod mor som er så bevisst på hva du har,men ikke kan få!Superbra!!

Jeg venter nr tre,har en på syv,ei på fire og neste kommer i september. gleder meg,tror nok jeg skal klare å få tid til alle. er det ikke tid så lager man bare ekstra tid:)

Dette er jo helt valgfritt så jeg skal hvertfall sørge for at ungene ikke skal lide for at jeg valgte å få de:)

Det er godt å ha unger rundt seg,men det er jaggu slitsomt til tider noe jeg tror de fleste kan nikke seg enige i!!!

I mellomtiden må man bare sørge for å gjøre det beste ut av det:)

Skrevet

Takk for det Tidemann, jeg er veldig stolt av hun jeg har og gleder meg stort til lillegutt kommer også. Veldig enig i hva du skriver og JA, selv med en nikker jeg meg til at det noen ganger kan bli litt mye.. Hun jenta mi trasser litt nå, spennende tid men akk litt slitsom av og til.

Men ønsker deg masse lykke til med de verdifulle barna!

Skrevet

Så koselig innlegg da :-)

Jeg er 28 år og venter nr 4, har 3 gutter som er mellom snart 2 år og 6,5 år og får nå en liten jente når minste er litt over 2 år. Tiden strekker stort sett greit til den, vi er jo to foreldre som deler på ansvaret og gledene. Er mellomste som er vårt største hodebry egentlig. Begge de andre to barna er sånne som tar oppmerksomhet og er veldig sosiale og utadvendte, mens mellomste er et barn som må bli sett og er stille og sjenert av seg. Vis vi ikke hele tiden er obs på dette og passer på, er det lett for å "glemme" ham litt, men stort sett går det fint.

Fordelen med mange barn, i hvertfall såpass tett, er at de har hverandre. De to eldste leker kjempemye sammen og er veldig avhengig av hverandre og de bytter også litt på å leke med mindtemann. 6 åringen tar ofte selv initiativet til å ta seg av minstebroren litt ved å passe ham litt ute (vi har et lite overoppsyn da), tøyse med ham, hjelpe ham av og på med klær osv, så på den måten er det noen ganger nesten enklere med 3 barn enn bare ett. Ett barn må man være mye mer med om du skjønner? 3 barn leker med hverandre :-)

Får håpe helsen din holder litt til da om du ønsker mange barn, du er jo alt godt i gang som 21 åring og snart 2 barnsmor, så du er tøff du også! :-) Må innrømme at jeg synes det er litt deilig å skulle bli ferdig med graviditet og babytid før jeg fyller 30 år, da er jeg fortsatt relativt ung når barna begynner å bli store og mer selvstendige :-)

Skrevet

jeg er 24 år og venter nr 3 :) men stopper der da ;p

blir 25 innen mini i magen kommer........ var 21 når jeg ble 2 barnsmor, det var jo hektisk til tider, men totalt verdt det!! de har så godt av hverander ( er 5 mnd mellom de) alltid en leke kamerat!

Min filosofi er at jeg vil ha barn å kunne kose meg med de mens jeg ennå er ung og "er med på leken"

Jeg klarer ikke se for meg selv som gammel mor, heller ung bestemor, hi, hi.....

så er det jo greit å tenke på at man fortsatt ikke er gammel når barna forlater redet

Skrevet

Gratulerer med nr. 2 :)

Jeg var 2 barnsmamma da jeg var 19.5 år, litt slitsomt til tider, men hadde gjort det samme omigjen om jeg hadde valget.

Nå venter jeg nr 3 og er jo selfølgelig gla for det, men samtidig veldig skremmende. tenker veldig mye på om jeg klarer dette. Vet jo innerst inne at jeg gjør det, men tanken kommer snikende allikavel.

Lykke til med 2 barn :)

Skrevet

Så flotte dere er jenter! Blir så glad på våres vegne..

Jeg vet igrunn ikke hvorfor, men når jeg er 30år så er det stopp for min del, om jeg får lov å bli gravid igjen, noe jeg skal stå på for å få til, så blir jeg uansett ikke gravid igjen etter 30 år. Jeg vil gjerne være ung og energisk til barna mine og ha overskudd. Også er det deilig å tenke på at når siste barnet blir 18 år ca og forlate redet så er jeg allfall ikke mer enn 48år. Tenk så deilig det blir å både sitte igjen med følelsen av å ha gjort en virkelig god jobb og enda sitte igjen med energi til å bruke litt tid på kun meg selv og min mann, kunne reise igjen og oppleve ny forelskelse og samtidig være en energisk bestemor!! :)

Jeg gleder meg til tiden med 2 små, så flere hvis jeg "får lov" og å bli ung og energisk bestemor :)

Ønsker alle dere lykke til, stå på! :) Dette går så bra....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...