LilleBebinMammanSin Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 jeg skal sikkert få modningskur på torsdag.. to dager før termin... å lurte på... kom du i gang av deg selv etter tabeletten?eller måtte de sette deg enda mere i gang?? ta vannet osv... og hvordan var resten av fødselen??? tusen takk for svar... *litt redd førstegangs dame...*
oss2=3,snart 4 Skrevet 21. april 2009 #2 Skrevet 21. april 2009 Dytter litt på denne Fikk stor jente forje gang og denne gangen skulle jeg ikke gå over termin sa de, så er spent på hvordan en fødsel blir når man blir satt i gang..
mammatilleander ogPatrick Skrevet 21. april 2009 #3 Skrevet 21. april 2009 hei:) jeg ble satt igang med sønnen min, det var riktig nok 15 dager på overtid. jeg fikk modningsstikkpille klokken 9, måtte ligge helt stille i halvannen time etter det, så fikk vi beskjed om å ta oss en tur ut i vinterluften, spise litt og komme tilbake når jeg kjente noe osv.. vi gikk vel ut i halv tolv tiden, halv ett måtte vi tilbake på syklehuset, da var riene i fullgang, rett på 2,5min mellom dem, blelagt inn på fødestuen klokka 15, vannet ble tatt klokka 17.30, fikk da fryktelig pressfølelse, men åpningen var ikke stor nok, så måtte holde igjen, det var grusomt å motarbeide kroppen på den måten.. jeg fik lov å begynne å presse klokka 19.15, men mistet riene, og ble satt på drypp, gutten vår ble veldig stresset og hadde dårlig oksygentilførsel via navlestrengen, den lå to gangen rundt halsen hans, jeg hørte legen sa jeg måtte ha ungen ut ellers kunne det gå galt, og jeg klarte å presse han ut, han kom til verden en regnfull vinterkveld i januar 2007 klokken 20.07=) han hadde veeeldig lavt blodsukker og pustet dårlig så blei lagt på nyfødt intensiv for observasjon, jeg revnet fra ende til annen. men annet enn det så var det å føde en fantastisk opplevelse=) iog med jeg gikk så mye på overtid var fødselen min en risikofødsel, du må prise deg lykkelig for at du blir satt igang rundt termin.. jeg fikk informasjonsskriv om hvordan modningskuren foregikk og der stod det at det kunne ta noen dager før den virket 3 dager tror jeg, jeg hadde allerede litt åpning da jeg kom inn men dette var jo langt over termin da.. ønsker deg masse masse lykke til:) det som var ålreit da jeg ble satt igang var at hele fødselen ble fulgt opp av jordmor og lege, det føltes trygt for meg og min mann.. håper fødselen blir en fantastisk opplevelse for deg=) å bringt et barn til verden er den mest fantastiske opplevelsen jeg har vært med på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå