2 Hærligheter! Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Hei! Er nå i uke 20,har endel perioder med svimmelhetsanfall,hvor det kjenner ut som gulvet vugger.. Mangler ikke noe av jern o.l. Men har inntrykk av at dette er ganske vanlig under graviditeten? Noen flere som er plaget med svimmelhet? Hvor fort går det over for dere og hvor ofte kommer det? Hva gjør dere når dere får slike "anfall"?
Kjærlighet <3 Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 Vet du hvordan blodtrykket ditt er da? Jeg er mye svimmel, men det er nok mest sannsynlig pga at blodtrykket er lavt. I dag lå det på 92/57.. HB har gått ned fra 12 til 10.4 men det burde ikke ha så mye å si enda.. Er visst ikke før det går under 10 de anbefaler jern... Jeg er svimmel mange ganger for dagen. må bare prøve å ta det litt med ro når det kommer... slappe av hjelper som regel. Vanlig ja, men absolutt ikke noe moro ! :-)
2 Hærligheter! Skrevet 20. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. april 2009 Ja har lavt blodtrykk.. Off,ja er så ekkelt med denne svimmelheta! Har helt angst for det Slapper også av når det kommer,det hjelper..
Trinepia mamma til 2 prinser!! Skrevet 20. april 2009 #4 Skrevet 20. april 2009 Hei er nå gravid i uke 13+2. Har vært svimmel fra uke 6-7 ca. Skikkelig ille til tider, føles som jeg holder på å svime av. Kan ikke være på jobb da det ikke er forsvarlig så lenge jeg har det sånn her. Jeg begynner kaldsvette, ser stjerner og planeter, knærne blir helt mo og jeg er på grensa til å hyperventilere. Ufattelig ekkelt og setter meg helt ut av spill ei god stund. Hjelper litt om jeg får noe mat/drikke i meg. Blir jeg sulten, blir det helt for jævlig, da blir jeg kvalm i tillegg til svimmel og raaaaaaar.... Jeg har normalt hb og blodtrykket mitt er ikke for lavt, heller for høyt (hadde nyresvikt som igjen har ført til kronisk høyt blodtrykk) så vet ikke hva årsaken er. Var svimmel både første og andre svangerskap, men ikke så ille som dette. Første sv.skap ga det seg rundt uke 13-15, andre kom jeg bare til uke 8, og denne gangen får vi se hvor lenge det varer... Håper det gir seg snart... tror sambo begynner bli litt lei av å ta alt husarbeid og middagslaging. Klarer ikke stå oppreist så lenge av gangen, før jeg blir svimmel...
Øyboeren med to små <3 Skrevet 20. april 2009 #5 Skrevet 20. april 2009 blir svimmel når jeg er sliten og sånn, kjenner det veeeeldig godt når jeg har jobbet for mye.. varierer hvor mye, og hvor lenge det varer.. så er spent på hvor lenge jeg får lov å jobbe,tviler på at jm blir å like det så veldig.. må nemlig jobbe 100% eller være 100% sm da jeg ikke har noe fast stilling.. veldig synd, men er desverre lagt opp til det i dagens system... er 20+4 nå..
2 Hærligheter! Skrevet 21. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 21. april 2009 Off ja,det er jo veldig synd! Jeg har vært 50 % sykemeldt,men klarer knapt det.Idag måtte jeg gå fra jobb... Er redd jeg å blir fullt sykemeldt snart.. ;( Vil så gjerne jobbe!
Øyboeren med to små <3 Skrevet 21. april 2009 #7 Skrevet 21. april 2009 ja, skulle gjerne ønsker at det ikke var sånn, men når jeg taper så sykt mye penger på å trappe ned på jobbing, siden jeg ikke kan bli sykemeldt ca 40% eller lignende når jeg ikke har noe stilling, og det da heller ikke er noe stilling å tilrettelegge etter, går jo ikke det... ser for meg lange, kjedelige dager.. men skal prøve meg så lenge det går, og jeg får lov..! skal på kontroll i dag, så om jm begynner å helle mot sm, vil jeg nok si at jeg vil prøve meg en mnd til, til neste kontroll..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå