Gå til innhold

Har jeg "snyltet" til meg penger jeg ikke har rett på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uten jeg har vært klar over det?:/

Jeg var alene med mitt barn i 5 år. Helt siden hun ble født har hun hatt minimalt med kontakt med faren, møter han innimellom når han er hjemme hos foreldrene men ikke noen faste avtaler ( han har hatt problemer med rus).

Jeg har heller aldri fått noe bidrag fra han, jeg har fått et fast beløp fra trygdekontoret på ca 1300 kr i mnd.

For 1,5 år siden giftet jeg meg med en ny mann. Men jeg har ikke tenkt noe på om at jeg da ikke skulle motta dette beløpet fra trygdekontoret lenger, eller skal jeg det? Jeg har i hvertfall ikke gjort noe med det.

I dag fikk jeg et brev fra nav der jeg skulle fylle ut diverse, om jeg var gift, hvor lenge osv. Er kanskje bare vanlig prosedyre. Men jeg ble litt bekymret for om jeg må betale tilbake det jeg har fått i farsbidrag (fra nav) etter at jeg giftet meg.

Jeg hadde jo sagt fra at jeg giftet meg om jeg visste at jeg evt ikke hadde rett på dette beløpet lenger da.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

farsbidrag skal du da ha uansett.

Skrevet

Bidragsforskuddet har du rett på selv om du er gift. Men det at du er gift forandrer inntektsgrensene for 100% forskudd (som nok er det du får, 1320 kr/mnd) noe. For å ha rett på 100% bidragsforskudd som gift, må du tjene under 158,000 i året.

Ved inntekt over dette, skal summen gradvis reduseres til den faller bort dersom du tjener mer enn 422,000.

Skrevet

ok takk for svar.

Jeg er student og tjener ingenting, min mann tjener ca 450 000 i året, faller bidraget bort pga min manns inntekt da?

Skrevet

Aner ikke regler på dette,da jeg ikke er i situasjonen selv.

Men det høres merkelig ut om det skal ha noe å si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...