Let's hear it for the boys! Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Jeg vil vite hvilke restauranter vi må spise på, de beste severdighetene, flotteste parkene osv. Det blir uten barn. Skal dit i juli, og har liten tid på oss. Må få skvist inn så mye som mulig på to dager
Let's hear it for the boys! Skrevet 20. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. april 2009 Jeg har allerede vært i Versailles Var på bobilferie med pappa da jeg var fjortis! hehe. Tenkte mer på selve Paris. Skal du dit i juli du og?
RompeRock Skrevet 20. april 2009 #4 Skrevet 20. april 2009 Hvis du liker tapas, god rødvin og laidback stil, prøv restauranten Bodega i La Marais. Gata heter så vidt jeg husker Rue F.-Miron, og ligger mellom Rue de Rivoli og elva, like ved Hotel de Ville. Elsker Paris
Let's hear it for the boys! Skrevet 20. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. april 2009 Det er notert! Takk for tipset
prekæs Skrevet 20. april 2009 #6 Skrevet 20. april 2009 Ja. Og havnet der på nasjonaldagen bl.a. Tror det er parader og slik den dagen. I fjor var det messe i Notre dame da vi var der. Egentlig fint. Likte også Fontainebleu og Vaux le Vicomte. (slott) Er noe tulling når det gjelder gamle slott se. Ligger noe på utsiden av Paris. I år skal jeg i Louvre å se Mona Lisa. Pluss se litt etter detaljer fra da vinci koden. Så også tunnelen der Diana døde og "minneshilsningene" der. Pont du Alba? Gikk strekningen fra Notre dame til eiffeltårnet og så opp til triumfbuen og ned Champs ellyses. Til sist. tour de france avsluttes på Champs E. i juli, da er det sikkert kaos, men en opplevelse. (Har sett en etappe og opplevd folkelivet)
Candy girrrl Skrevet 20. april 2009 #7 Skrevet 20. april 2009 Jeg liker operaen. Spesielt hvis du har sett Operafantomet;-) Anbefaler ikke Moulin Rouge. Shabby stemning midt i horegata. Salen er full av pensjonister og dårlig mat.
Gulosten™ Skrevet 20. april 2009 #8 Skrevet 20. april 2009 Og ta for all del med gode sko!!! Jeg holdt på å gå meg i hjel begge gangene... På Place de la Concorde er det et sånt Pariserhjul, det hadde jeg lyst til å ta men så var det så dårlig vær. Kjemperomantisk å tusle gjennom Jardin des Tuileries når dere skal til Louvre, og når dere kommer dit bør dere velge ut de avdelingene som dere har mest lyst til å se. Var gedigent, og man kan fort sose bort en hel dag der... Kanskje dere kunne startet på Triumfbuen, gått nedover Champs Elysees, P.d.l. Concorde er i motsatt ende av den, og der starter Jardin des T. Gjennom den til Louvre, over broa bort til Notre Dame, så Sacre Ceur, og avslutt det med båttur på Seinen til Eiffel? Da rekker dere det meste hehehe Men hjelp så hektisk det hørtes ut....
Let's hear it for the boys! Skrevet 20. april 2009 Forfatter #9 Skrevet 20. april 2009 Jo, det er kanskje litt stress, men vi vil ikke være så lenge borte fra sønnen vår Vi skal først til Amsterdam, så tar vi toget til Paris. Takk for alle tips!
Venter på bitteliten Skrevet 20. april 2009 #10 Skrevet 20. april 2009 Louvre er gratis første søndag hver måned - i tilfelle det passer for dere. Da får dere blant annet se La Jaconde - Mona Lisa + myye annet. Og båttur på Seinen er kjempeflott! Vi var der i mai måned og det var begynt å bli varmt og deilig. Eiffeltårnet er kanskje et must? Hvis ikke - dropp det. Køen er drepende lang. Men det er jo en park tilknyttet tårnet som kan være fin å sitte og slappe av i. Triumfbuen og Les Invalides var greit nok det. Notre Dame var vi ikke i - det er som du sier ikke alt man får tid til. Dessverre har jeg glemt navnet på alle resturanter og koselige kafeer vi var på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå