Ampa <3 <3 <3 Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Vår 5-åring skal for første gang ha barnebursdag hjemme med venner fra barnehagen. Det blir ca. 10 stk tilsammen. Hun ønsker seg pølse, kake, brus og is til servering. De barnebursdagene hun selv har vært i har vart i to timer, så da regner jeg med at vi også legger oss der. Men da rekker de jo ikke stort mer enn å spise??? Noen som har erfaringer og tips?
♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 Vi skal også til med 5 års dag om en måneds tid. Det som jeg ser har vært populært før, og som jeg har tenkt å gjennta, er å lime ca 6 figurer rundt om i f.eks. stua. Jeg tar da et ark, tegner sol, måne, båt, bil osv. får dette kopiert opp i X antall kopier. Klipper ut figurene på det ene arket, og taper dem rundt forbi. Gjerne på vinduet, stolryggen osv (det skal være synlig uten at man må løfte på noe). Så deler jeg ut et ark og en blyant. Så går barna på jakt. Når de ser en av figurene, krysser de figuren på sitt ark. Når de har funnet alle figurene så er det godtepose i premie. Dette er selvsagt lagt til på slutten, og det er på tide å dra hjem. Andre former for skattejakt er også populært. Vi pleier som regel å ha pølser først. Så åpner vi presangene etterpå. Ungene vil som regel studere gavene, eventuelt leke litt etterpå. Så er det brus og kaker, og skattejakt til slutt.
Summer-girl&Luna-boys Skrevet 20. april 2009 #4 Skrevet 20. april 2009 Fiskedam med premie er populært her i strøket.
Jenny-penny Skrevet 20. april 2009 #5 Skrevet 20. april 2009 Vårt 4-åring selskap gikk ca sånn: * Gjestene kommer å legger gavene i en bunke på gulvet. Barna setter seg rundt og tar flasketuten peker på, den som får tuten på seg henter sin gave. * Spise * Pakkeleken- kjøpte 10 hårspenner på hm og pakket inn i 12 forskjellig gavepapir. satte på musikk og barna sendte pakken rundt. den som hadde pakken når musikken stoppet fikk ta av ett lag med papir. VELDIG stas, og premie til alle:) * Fri lek * Kaker * Fiske godteposer * Fri lek til henting:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå