Skihild Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Hvor mye vokste deres 9 uker gamle baby i hode? Min jente har vokst fra 34 til 39,5 og dette synes min helsesøster er litt mye, og vil følge opp hver 14 dag. Er dette mye eller det helsesøster som er litt hysterisk? (hun er jo kjent for å være det men.....)
Lemonia Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 Det er litt stort, men ikke veldig. Hun ligger på ca 75. percentil, som vil si at hun har større hodeomkrets enn 75 prosent av babyer på samme alder. Jeg synes også umiddelbart det høres ut som en ganske stor økning. Det virker som hun har økt mer i hodeomkrets på 9 uker enn alle i min barselgruppe har på tre måneder. Jeg tror likevel ikke det er noen fare, babyer er ulike og vokser dessuten litt i rykk og napp, men det er bedre at et evt problem blir fanget opp tidlig, så det er bra de følger opp hvis de er bekymret.
Gjest Skrevet 20. april 2009 #3 Skrevet 20. april 2009 Kan jo si hvordan datteren min sitt hodet har vokst. Hun var 36 rundt hodet da hun ble født, og på 6ukers kontrollen var hun 39,7. Da hun var 12 uker var hun 41,9.
Skihild Skrevet 20. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. april 2009 Til sammenligning så var ho 38,2 på seksukers kontrollen. Søstra hadde vokst like mye på seks uker, ho hadde et utgangspunkt som var 33. Så det spørs vel bare om mine barn har litt større hoder enn andre. De har ordentlig bakhue, ikke mye flatt her:-)
blå+? Skrevet 20. april 2009 #5 Skrevet 20. april 2009 gutten min var 35cm ved fødsel, og 39cm når han var 8 uker. Er det mye? Helsesøstra sa ikke noe om det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå