♥tre små hjerter♥ Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 er i uke 36, og målet var på 40 cm nå....har blitt henvist på vekstkontroll, men får ikke time før om 2 uker.....har menstermin 28 april, mens ul termin er 16 mai, og det er jo den sykehuset forholder seg til...redd hun kommer ut før det, og at jeg ikke rekker den timen...og evt må føde den kjempen...fødte en datter mai 2007 og hun var drøye 4 kilo..må vel nesten forvente en større bebis den gangen her andre med høye symfuse fundus mål????
Fire småtroll Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 Du kan få en ultralyd når du kommer inn på sykehuset for å føde om riene starter før timen, jeg fikk det da jeg skulle ha nr tre.. Da så de at ungen var stor og var forberedt på det underveis i fødselen. Jeg har hatt skyhøye mål i mine svangeskap, og årsaken har vært store barn og mye fostervann...
♥tre små hjerter♥ Skrevet 20. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. april 2009 tusen takk for svar...kan jeg spørre hva dine mål har vært på ved termin???hadde høyt symfyse mål sist også, og da veide hun 4105..hadde også enormt med fostervann..så da vannet gikk så man tydelig at magen ble mindre. Ikke at 4105 er sååå stort, men det endte alikevel med vakuum, revning fra a til å og blodoverføring...og da tenker jeg med skrekk og gru på hva som kan skje hvis ungen i magen nå er mye større..bare hodestørrelsen er normal...det er jo det som er vansklig å få ut..og eventuelt skuldre...helt noia for at det skal bli vanskelig skulderforløsning
flypapir Skrevet 20. april 2009 #4 Skrevet 20. april 2009 Hei! Ikke helt svar på smp ditt, men kan jo fortelle min erfaring. Jeg hadde også ganske høye sf mål i begge svangerskapene (husker såklart ikke hvor høye de var). Uansett så var jenta mi (nr.1) 4410g, ble forløst med vakuum, måtte få blodoverføring osv. Med nr.2 var jeg på flere vekstestimeringer og han ble målt til å være ca like stor som jenta. Jeg grua meg fælt. På 3 trykk kom gutten som var 4860g. Revnet litt, men det var ellers en genial fødsel..
♥tre små hjerter♥ Skrevet 20. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. april 2009 å det hørtes jo strålende ut...håper på en sånn fødsel jeg også. Regner jo med at storesøster har bana vei..hehe:)
Kliko Skrevet 20. april 2009 #6 Skrevet 20. april 2009 Jeg å hadde kjempe høye symfuse fundus mål, men gutten min var bare 3590 gram, så de kan ta ganske feil også Så du trenger nok ikke grue deg så masse, for det går nok bra uansett skal du se
Fire småtroll Skrevet 20. april 2009 #7 Skrevet 20. april 2009 Jeg har ikke antall cm i hodet, men på siste måling har jeg vært på oppsiden av hele skjemaet Har hatt ekstremt mye fostervann da, så mye at selv legene har vært facinert, synes som svarte lommer rundt babyen på ul.... Det var den første fødselen som var værst for min del, han veide 4100g og det endte med sugekopp, klipping, og revning i flere retninger, de ville ikke fortelle meg hvor mye de egentlig måtte sy. Har senere født unger på 4725g og 4858g begge endte med vanskelig skulderforløsninger, men det var ungene som fikk hardest medfart bl.a skulderen sin. Jeg måtte bare sy et par pyntesting... Skjønner at du er engstelig, men det kan gå helt greit. Lykke til!
fredkris Skrevet 20. april 2009 #8 Skrevet 20. april 2009 jeg hadde også høye mål, langt utenfor det grønne området (husker ikke tall). skulle inn på ekstra ul, men fødte før det og jenta var 3150,-. så det behøver jo ikke å bety store barn
Tredjemann på vei :D Skrevet 20. april 2009 #9 Skrevet 20. april 2009 Kan vel ikke akkurat svare på spm ditt, men kan dele en annen erfaring da. Jeg har fått forskyvd termin med henholdsvis 11 dager og litt over 3 uker i mine to svangerskap, men begge ungene kom til min egen termin. (Førstemann kom 3 dager før, og minste kom 3 dager etter min termin.) Førstemann ble, etter UL-termin å dømme, estimert til å bli over gjennomsnittet stor, altså kanskje nærmere 4 kg, men han kom jo 14 dager før termin, så han veide bare 2950 gram! Jenta kom 3 dager etter min termin og nesten 3 uker før UL-termin og veide 2900 gram. Så UL stemmer ikke på langt nær hos alle! Spesielt ikke denne vektestimeringen!
camosilla Skrevet 20. april 2009 #10 Skrevet 20. april 2009 Har også hatt høye symfysemål når jeg gikk gravid, men jeg fikk en gutt på 4 kg.
*Lissi* Skrevet 20. april 2009 #11 Skrevet 20. april 2009 Hadde også høye symfuse fundus mål nå sist. Ut kom en liten jente på 2900g og 47 cm :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå