Gå til innhold

Ingen koselig jordmortime idag :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jm nå, og det var ikke bare kos :(

Først hadde jeg sukker i morgenurinen, og må ta glukosebelastning hos Furst for å se om jeg har svangerskapsdiabetes. Pappa har diabetes2 så det er meget mulig. Heldigvis er jeg i uke 36 så det er ikke lenge igjen!! Faste fra midnatt og time 9.45 - og så drikke "sukkerlake" som jm sa, da blir jeg jo IKKE kvalm!!! Huff. Håper det ikke er det, da.

Etterpå skulle vi måle magen, og den har IKKE vokst nok siden sist, så det må følges opp. Time om 2 uker og er den ikke kommet opp der den skal være, må jeg inn på sjukehuset. i mellomtida må jeg være ekstra på vakt mtp liv og sånt.

Til slutt var jeg begynt å modnes (proppen gikk igår, hatt en del vondt) og bebisen kan egentlig komme når som helst. Heldigvis er det bare en uke igjen før hun ikke vil kalles prematur lenger.

Dette blei litt for mye for meg, så nå er jeg ûberbekymra da :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia!

Jeg er i uke 35. Går på kontroller 1 gang i uken siden lillegutt ikke vokser som han skal..

Magen min er blitt mindre og vekta går opp et parr kilo for så å gå ned igenn..

Er en ekkel følelse,vil så gjærne være som andre og glede meg over svangerskap,men er alt for bekymret!

I uke 32 var lillegutt 3uker etter i vekst å tilsvarende uke29..

Skrevet

uff da,det hørtes ikke hyggelig ut, men alt er bra?

ossen vondt er det du har?

Skrevet

Jeg fikk vite at jeg hadde vekstavvik i uke 36, var til ekstra ultralyd i uke 37/38 der de sa hun var ca 25% mindre enn normalen, men at blodgjennomstrømning etc så greit ut. Jenta mi ble født 5 dager før termin og veide 2670 g, var liten men ingenting i veien med henne. Og hun vokste fort og nådde snart igjen gjennomsnittet.

Gjør ikke noe å få en "liten" baby, som regel er det absolutt ingenting i veien.

Lykke til uansett, jeg husker hvor kjipt det var å få beskjeden. Tror jeg gråt litt faktisk.

Skrevet

Åh takk for at du fortalte det - nå ble jeg litt roligere!! Ekstra bekymra siden førstemann, som kom på ul-terminen, var "skrumpa inn" og så ut som hun hadde ligget over tida...Klarer ikke sitte stille for da tenker jeg så mye rart, huff. Men takk :)

Skrevet

Alt er bra med bebisen nå ja, dvs det er liv, hjertelyden er ok men ikke veksten. Har noen vonde kynnere, og en del mensvondt til tider. Men det er jo ganske vanlig - men likevel..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...