Gå til innhold

Frustret og en smule forbanna!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde time hos lege i dag,pga et veldig vondt bekken og generell oppfølging-greit nok det.

Har jo vært på aktiv de siste to ukene,og regnet vel egentlig med at det ikke kom til å forandre seg. Iallefall ikke mye.

Blodtrykket var fortsatt litt høyt,ikke faretruende,men nok til at hun fortsatt vil sjekke det gjevnlig. Urin bra. Ikke veldig mye vann i kroppen.

Hun bekreftet oxo det jeg var veldig sikke på,at jeg har begynnende bekkenløsning.

Hun sa det at jeg fortsatt skal "gjøre ferdig" mine to uker med aktivsykemelding,men etter disse ukene så skal jeg ut i full jobb igjen. Full jobb igjen? Da er jeg 29 uker på vei,og med et bekken som allerede plager vettet av meg,så ble jeg ikke veldig fornøyd. Jeg fikk heller ingen henvisning til fysio eller kiro. Jeg måtte tross alt ikke lese alt jeg kom over av svangerskapsplager og heller ikke tru på alt det jeg leste. KØDDER DU MED MEG?!? Jeg kjenner damer som lider av kronisk bekkenløsnig,maaaange år etter siste fødsel,pga manglende behandling. Er vel ingen overdrivelse at man skal ta det på alvor eller?

Det kostet henne ingenting å hjelpe meg når jeg "kun" hadde denne hodepinen og blodtrykket,men nå som jeg faktisk har smerter igjennom hele dagen,nei da skal jeg ut i jobb igjen da!

KYSS MEG I RÆVA!

Egenetlig bare for å blåse ut litt for meg selv dette,men helt okey å legge igjen en komentar hvis du føler for det .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg veldig godt. Fikk et lignende svar før påske fra min lege. Har vært 50% sykemeldt og ting var ikke forandret. Men likevel skulle han sykemelde meg frem til påske og så regnet han med at jeg gikk ut i full jobb igjen. Skjønte ingenting av dette jeg heller. For jeg fikk for tidlig sist og skulle etter påske ( i morgen faktisk) til oppfølgingssamtale på sykehuset pga dette. Fortalte han at JM mente jeg trolig ble 100% sykemeldt siste mnd pga dette. Hva er da vitsen med at jeg skal jobbe i 1 mnd i full stilling- bare for å slite meg ut. Så jeg sa til han at det hadde ikke jeg noen planer om og forklarte han dette en gang til. Jeg er nå sykemeldt 50% ut mnd så får vi se.

Også jeg sliter med ryggen, går en gang i uka til fysio for å holde det i sjakk. Får veldig lett kynnere og har null energi.

Skrevet

Skal oxo sies at det holder meg at jeg reiser meg opp for og hente noe,gå på do. whatever,så får jeg kynnere.

Skjønner ikke hva disse legene tenker med noen ganger jeg...

Skrevet

øhh du får beskjed om at du har bekkenproblemer men ikke henvisning til fysio? fy faen skjønner at jeg har flinke leger, her blir problemet tatt seriøst i hvertfall!!

minner meg om at jeg må tilbake til lege og få sykemelding igjen:P

Skrevet

Skjønner frustrasjon litt, men får litt lyst å kommentere :) du sier ikke noe om hva du jobber med. Kan denne jobben din være til hjelp for bevegelse i bekkenet ditt?? Har selv bare kommet til uke 18, men har skakkt bekken og ikke no godt.. men kiropraktorn får en ikke rekvisisjon til så æ kjenn tel. du kan få refundert om du har behandlinger over så så mange (husker ikke helt der) så jeg går til en kjempeflink kiro.. i tillegg er det viktig å prøve å få bevegelse i bekkenet.. fått mange fine øvelser. han sier bevegelse er bra.. ønska dæ nu all lykke te fremover og at du ikke bli alvorlig plaga, begynnende bekkenløsning er ingen spøk..

Skrevet

Jeg jobber som renholder på et konferansesenter. Vi er ca 6stk på jobb og har igjennomsnitt ca 100 rom som må rengjøres hver dag. Pluss toaletter,gulv,konferanserom ved felles arealene.

Jeg sier ikke at jeg ikke vil tilbake i jobb,men trudde ikke de ville sette meg i 100% igjen.

Skrevet

Kan legebytte være et alternativ? Vi er jo like før et månedsskifte, så da trer det i kraft ganske kjapt.

Jeg har også symptomgivende bekkenløsning, begynte veldig tidlig. Ble sykmeldt og fikk henvisning til fysioterapi og bassengtrening med en gang. Fikk beskjed om å være i aktivitet så langt det kjennes greit, men ikke pushe smertegrensen i det hele tatt.

Skrevet

Det hørtes jo rart ut. Skulle tro at når du hadde blitt sykemeldt på et grunnlag og dette ikke hadde bedret seg at du skulle fortsette å være sykemeldt? Husk at det går an å bytte fastlege...

Skrevet

Når jeg ble sykemeldt så var det hovedgrunn pga svangerskaps migrene (kalte de det) og pga veldig høytblodtrykk. Blodtrykket er blitt bedre,og hodepinen er så og si borte. Så på den fronten er det jo greit å begynne å jobbe litt igjen. Er liksom ikke det,det går på. Jeg hadde regnet med og håpet på og komme tilbake litt igjen. Men ikke fulltid. Det er det jeg har et problem med,det pluss at jeg ikke får noen behandling for begynnende bekkenløsning.

Skrevet

Hadde byttet lege jeg. Det har du full rett til og kan gjøres med noen få tastetrykk på nettet. Trenger ikke snakke med legen din en gang for å få overflyttet journalen din. Han kan jo ikke nekte folk behandling lissom.... Vurderer selv og bytte jordmor da hun sa til meg at jeg er unormal som gruer meg til fødsel..

Skrevet

Isåfall er jeg unormal oxo :P

Min fastlege er i permisjon,så kan ikke bytte heller. Føler jeg bare blir kastet mellom legene her egentlig. Hun jeg hadde i dag er ikke henne jeg er vant med.

Skrevet

Kjenner meg igjen i overskrifta akkurat nå. Har vært 50% sykemeldt siden midt i mars pga ekstrem trøtthet og siden jeg fortsatt er like trøtt vil jeg gjerne snakke med lege for å få forlenga sykemeldinga. Den jeg hadde gikk til og med fredan så jeg starta å ringe på torsdan for å få kontakt med legen. Fikk da beskjed om å ringe i telefonmøtetiden kl 8 fredag morgen, men da var det jo umulig å komme igjennom. Prøvde igjen i dag før jobb og kom like kort.... Derfor dro jeg innom etter en halv dag på jobb for å snakke med de i resepsjonen face to face og en hyggelig dame sa at ho skulle få legen te å ringe meg i løpet av dagen. Har han ringt?? Neeeeeida....

Utrolig kjipt for jeg er zombietrøtt hele tia og har ikke sjans i havet te å sitte på jobb hele dagen!

Etter en halv dag er det rett hjem på sofaen og der blir jeg liggende det meste av kvelden.

At det skal være så sykt vanskelig å komme igjennom...

Skrevet

Ja ikke sant og ettersom jegforstår er det maaange med oss:) derfor jeg blis så irritert. Kjett når man ikke har noen fast å forholde seg til ja, men du kan bytte til et annet legekontor da. Uavhengi om fastlegrn din er i permisjon elller ikke.

Skrevet

Du vet at legen kan skrive sykemelding fra den dagen du har vært i kontakt med dem, selv om ikke sykemeldingen blir skrevet ut samme dagen?!

Hvis du ringer og sier at "Jeg er ikke på jobb i dag og trenger sykemelding", så spiller det ingen rolle om du får time 1, 3 eller 14 dager etterpå!

Skrevet

Ja, jeg vet det, men er bare frustrerende når det må være så mye pes for å få til noe så enkelt. Har ikke den helt store energien og tålmodigheten om dan....

Skrevet

Hihi, kanskje det er du som har overtatt vikarlegen jeg hadde i forrige svangerskap?? tror aldri noen har fått meg til å bli så sint som henne..

Jeg hadde rygg-/bekkenplager fra uke 24. Jobbet som dagmamma med 3 små barn. Slet med å trille vogn og av og på kledning.

Hun hadde løsningen; begynn å sykle i stede for. Hæ?? Ja, med en i sykkelsete og to i sykkelvogn, skulle det gå som et skudd... Særlig i oppoverbakke til barnehagen hvor storebror gikk, med storebror vaklende på sin egen sykkel og resten på sykkelen min :/

Gikk derfra med tårene sprutende, etter å ha sagt hva jeg mente om henne! Nektet å gå dit mer, vi hadde kun kontakt på telefon etter det (min fastlege ville jeg ikke bytte og hun var i perm)

Gikk til en jordmor og vikarlegen hjalp meg kun med sykemeldig resten av sv.skapet.

Hun nektet meg også allergi medisiner. Best å unnga ja,men måte jo ut med ungene, kunne ikke sitte inne hele våren. Godt det ikke er mange av henne her i verden ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...