lille bølle Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Noen som harf fått boliglån når de har hatt inkasso gjeld? har ca 30000 i inkasso gjeld, noe av dette er det betalingsanmerkning på. skal søke om et lån til et hus på 1550000, og har en samla inntekt på nesten 700000. Men ingen egenkapital.
Hyacinth Bucket Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 I utgangspunktet vil du nok få avslag pga betalingsanmerkningen. Jeg hadde nok gitt avslag selv, så sant det ikke var en uhyre god grunn til inkassoen. Om jeg skulle sett bort i fra inkassosakene, ville jeg satt som krav at inkassogjelden skulle innfris (den kunne bakes inn i det nye huslånet) og at dersom dere hadde noen kredittkort/forbrukslån, så skulle alle kort med kreditt skulle klippes og forbrukslån innfris. Eventuelle opptak av nye kredittkortavtaler eller andre lån ville ikke kunne inngås uten spesiell avtale med banken. Om dere hadde gjort det uten samtykke ville det vært å anse som oppsigelse av huslånet. Etter 3-5 år kunne denne avtalen revurderes. Jeg jobber i en vanlig bank og er relativt streng, men Bank2 er flinke til å hjelpe folk med betalingsanmerkning. Får du nei der du spør først, så kan dere jo forøke der. Lykke til!
miss_knl*babynr3påvei* Skrevet 20. april 2009 #3 Skrevet 20. april 2009 har akkurat vært der :S fikk ikke lån før jeg kvittet meg med betalinganmerkninger... så er det noe så fint som hetere startlån en får du via husbanken.. den kan hjelpe deg og du kan i tillegg låne litt mer enn de siste 10 % du trenger.. det gjorde vi.. så da fikk vi betalt alle regninger og da betalte banken ut lånet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå