Gå til innhold

Alene mammaer??? trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke alene mamma,men mammen min reiser mye med jobben og er borte store deler av mnd. Jeg har ingen familie rundt meg eller nære venner. Sitter her med ei tulle på tre uker,og er fra meg av engstelse. Synes alt er så skummelt. Jeg er usikker på meg selv,og på henne. Alt er jo så nytt! Sove gjør jeg ikke når jeg er alene med henne. Hun sover så og si ikke på natten:( Føler jeg har mistet meg selv. Hvordan gjør dere det i hverdagen? Har dere noen råd,tips og trøstende ord til meg? Trenger og komme meg ut,men det er ett sånn stort tiltak når jeg er alene med henne føler jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha snakket med helsestasjonen der du bor, om hvordan du føler ting. Er ikke så enkelt å være alene med en liten baby, spesielt ikke hvis alt er nytt. På helsestasjon vil du få råd og veiledning om det du lurer på og det du er usikker på. De har også barselsgrupper på helsestasjon.

Ellers så tenker jeg at du bør prøve å hvile så mye som mulig når babyen sover og du har mulighet, da får du overskudd til å gjøre andre ting.

Når mannen din er hjemme la han ta seg av babyen slik at du får tatt deg en tur ut med venner og gjøre ting du ikke har anledning til med en liten baby.

Men snakk med helsestasjon om hvordan du føler ting, også vil ting gå lettere etter hvert. Det er ofte "rart" i starten, du skal bli kjent med et lite menneske, du er sikkert i ammetåke og følelser etc er på høy gir.

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...