lille frø, mor til to Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Jeg var på UL i dag (9+2) og fikk se et lite embryo på 25mm. Man kunne tydelig se at den beveget på armene.
awenka84 Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 Så kjekkt å se at det er liv som vokser inni deg:) Har vurdert tidlig ulralyd jeg også. Men er usikker på om jeg bare skal vente.
awenka84 Skrevet 20. april 2009 #3 Skrevet 20. april 2009 Har et lite spm til deg jeg. Kunne de si mer nøyaktig termindato? Og hva sjekker de på en tidlig ultralyd?
gutt+jente+knøtt Skrevet 20. april 2009 #4 Skrevet 20. april 2009 Så gøy:) Det er en ubeskrivelig følelse! Hvor var du, og hva betalte du?
lille frø, mor til to Skrevet 20. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. april 2009 Jeg var på Rikshosbitalet. Jeg betalte ingenting. Grunnen til det er at jeg mistet i fjor og er nervøs for at det skal skje igjen. Det de sjekker er at det fortsatt er liv og at den vokser normalt. Fra nå skal jeg følge vanlig svangerskapsomsorg. Da blir neste UL uke 17. Veldig deilig å vite at alt er som det skal.
awenka84 Skrevet 20. april 2009 #6 Skrevet 20. april 2009 ok. Så bra at alt er så dt skal:) Lykke til videre. (De kan altså ikke fastslå en mer nøyaktig termindato så tidlig eller? )
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 20. april 2009 #7 Skrevet 20. april 2009 hei, jeg skal å tidlig UL i morgen 12.30. Kan spørre da. Er da 9+0 tror jeg. Men det finner de vel kanskje ut litt mer nøyaktig. Håper bare jeg ikke blir satt tilbake noe. Dagene går SÅ sakte frem til 12+1! Mistet i november, så betaler ikke noe. Skal på Ringerike sykehus;)
ღprinsesse&prins&prinsesseღ Skrevet 20. april 2009 #8 Skrevet 20. april 2009 jeg var på ul når jeg var 9+5 og jeg fikk ny termin. men når jeg var hos legen på kontroll fortsatte hun å regne ut i følge den første terminen (regna ut etter mensen). jeg spurte hvorfor det var slik at hun ikke brukte den nye terminen, om terminen kunne forandres når jeg gikk på ordinær ultralyd og det kunne det sa hun. legen sa altså at det ikke var noe særlig sikrere termin selv om det var ultralyd. det er på den ordinære ul at en får en "sikker" termindato
awenka84 Skrevet 20. april 2009 #9 Skrevet 20. april 2009 Takk for det prinsesse&prins:) Har og bestilt tidlig ultralyd, om ca 2 uker da er jeg 11+6:) Gleder meg sånn. Liksom oe å se frem til som ikke er for om altfor lenge:) Lykke til på ultralyd:)
lille frø, mor til to Skrevet 20. april 2009 Forfatter #10 Skrevet 20. april 2009 Når man er inne på forumet 1. trimester kan man neten lure på hvorfor ikke alle gravide får tilbud om tidlig UL gratis. Det så utrolig mange her inne som er redd for å mistet osv. Følelsen av at ikke alt er som det skal tar vekk all hverdagfokus og man går bare rundt og bekymrer seg.
Gjest Skrevet 20. april 2009 #11 Skrevet 20. april 2009 Jeg skal til ultralyd i uke 9. Det var legen som ba meg om å komme inn i uke 9 slik at han kunne ta noen prøver (vet ikke hvilke) fordi jeg har et høyrisikosvangerskap og han vil forsikre seg om at fosteret virker friskt.
MMAA Skrevet 21. april 2009 #12 Skrevet 21. april 2009 Til Lille Frö Jeg hadde litt samme holdning som deg för jeg fikk en MA, fölte kanskje at det å skulle gå å sjekke hele tia, kanskje ville gjöre en enda mer nervös. Syntes at man bare skulle slappe av og la utviklinga skje sin gang. Så mistet jeg i MA, hadde en mola og har levert hcg-pröver i over et halvt år nå. Nå er jeg endelig gravid og lykkelig igjen!! Jeg vet at om jeg vil kan jeg bli tett oppfulgt denne graviditeten, med tidlig ultralyd og litt ektra oppmerksomhet fra legene om at de vil sjekke at alt går bra. Selv om jeg har opplevd en trist ultralyd med en tom mage uten liv, så synes jeg fortsatt det er barnslig spennende og kult å skulle få gå på en ultralyd!! Å få se lille babyen som ligger inni min mage, kanskje få med et bilde hjem! Så ja, jeg kommer til å be om en tidlig ultralyd denne gangen :) Ikke fordi jeg bekymrer meg så veldig, mest fordi det er fint
Kristine-jenta Skrevet 21. april 2009 #13 Skrevet 21. april 2009 Jeg skal på UL neste uke, da er jeg 9+4uker på vei. Grunnen til at jeg skal inn til UL er fordi jeg har hatt litt blødninger de siste dagene. Er veldig bekymret for om det skal gå galt. Samtidig gleder jeg meg litt å, i de stundene jeg klarer å tenke at dette skal gå bra, blir jo så fantastisk å se det lille nurket!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå