Gå til innhold

La oss sammenligne ultralydmål!


EllaBella, bølla & minifrosken

Anbefalte innlegg

 

Jeg har vært på ultralyd i dag, alt står bra til med en aktiv, 18+5 uker gammel jentebaby :-) :-) :-)

 

Hun skyggeboksa, tok baklengs salto, drakk vann og klappet seg selv på hodet, helt nydelig selvfølgelig.

 

BPD (hodemålet) var 46

MAD (magemålet) var 43

Femur (lårbeinet) var 29

 

Terminen ble beregnet til 19. september.

 

En flott opplevelse, selv om vi ikke fikk noen skikkelige bilder i profil eller av fjeset var det godt å se at hun koser seg og turner rundt inni der. Hun har forresten verdens nydeligste knyttnever...

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, ja dette har jeg prøvd på tidligere denne måneden, men fikk ingen svar.. hehe... Jeg synes det er veldig spennende å sammenligne mål selv om vi er forskjellige osv osv =))

Jeg var i værtfall på privat ul i uke 16 pluss 2 og fikk da følgene mål:

 

BPD:39mm

Mad:35mm

Fl:22mm

 

Så gøy at du så henne drakk vann og klappet seg selv på hode =)) gleder meg veldig til jeg skal på ordinær ul.. Fikk ikke før jeg var i 5 mnd... så var derfor jeg dro til privat først =))

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei felles frender

 

jeg hadde BPD på 49

og fl var 31 og det dere kaller mad står det ingentig om (jeg skjønner det ikke i allefall)

 

Det var kluss i timebestillingen så jeg ble sittende i 45 min å vente

Men de var svært lei seg og ga meg en kjempeflott opplevelse under undersøkelsen (veldig nøye) + at jeg slapp å betale for 10 bilder som de ga meg som plaster på såret

Det kaller jeg service

 

Startet på 16 sept av lege så ble det 12 sept, var så på 12 ukers ultralyk og fikk 09 sept, men nå på 18 ukers ultraltrayd ga de meg 03 sept.

Var faktisk halv veis den dagen jeg var inne. Det er ganske deilig

 

hilsen Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var å på UL idag. Men vi venter gutt den 24 september.

Målene mine var:

 

BPD (hodemålet) var 44

MAD (magemålet) var 41

Femur (lårbeinet) var 27.

 

Skal tilbake om to uker til spesialist. Jordmor tror kankjse gutten har tre njurer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ultralyd 8 april og var da 17+1 på vei.

målene var :

BPD: 41

MAD: 35

FL: 25

 

Det var en utrolig opplevelse. Vi vil ikke vite kjønnet, men babyen sparket og koste seg. Egentlig ganske rolig, men det var mye bevegelse med fingre og armer :) Men ingen salto akkurat. Det så ut som en passe bedagelig flott liten baby :) Ble satt tilbake fra 13 til 17 september.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei alle sammen, var på ordinær ul i går og fikk da beskjed om at den nye terminene min ble 16 september=)) Dette vet jeg ikke kan stemme ettesom jeg også var på ul i uk 12 og 16, fikk da begge gangene 19 september... så har en følelse av at nurket bare er litt god og rund =))

 

 

Bpd:50

Mad:48

Femur:32

 

En liten gutt =))

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på UL torsdag 30. september, og var da 19+1. Termin 25. september. Målene var:

 

BPD: 47

MAD: 44

FL: 28

 

Er en gutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var også på UL torsdag 30. september, og var da 20+0. Har termin 27. september.

 

Fikk disse målene:

 

BPD: 46

MAD: 46

FL: 29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på UL 15/4, var da 19+1.

 

BPD: 47

MAD: 43

FL: 30

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Var på UL 14 april, da var jeg 17+6.

 

BPD:43

MAD:40

FEMUR: 22

 

Nå er jeg i uke 21 så har kun vært på en UL så mer enn det vet jeg ikke...

Gleder meg til en kontroll snart, har ikke vært på noe etter UL så,, Lege om to uker så da får vi se.

<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei EllaBella, bølla og minifrosken:)

 

Jeg lurer på når du har menstermin?

 

Du ser, jeg var på ultralyd tirsdag 5.mai og var da 18+5

 

min lille gutts mål var

 

BPD: 45

MAD: 43

Femur: 29

 

mao dette er identiske mål som du har, men min termin ble satt til 4.okt. min menstermin er 29.09.09.

kan det stemme at disse datamaskinene lager så store avvik???

 

hilsen en litt forvirret :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på ultralyd på fredag, da fikk vi se en aktiv jente, jeg var 20+5 fikk jeg vite. Etter min termin var jeg 20+2, så det var ikke langt unna. Terminen ble beregnet til 22. september. Vi fikk flotte bilder med hjem!

 

målene var:

HC 182

AC 150

FL 33

BPD 51

 

Vi skal inn igjen i uke 26, for å se om nyrebekkenet er som det skal. Det var vist ingenting å bekymre seg for, vi får jo en ekstra titt på vesla da:O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hii ,har fått nye mål når jeg var på ul 24 pluss 5 :

 

BPD:58

MAD:58,4

FL:40.9

 

Skulle egentlig ta 3d ul her men gullungen ville ikke dette, han lå med hodet mot ryggraden =))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er usikker på menstermin, men tror (understreker tror) at det ville vært den 17. eller 18. september. Så ultralydterminen er jo samtidig med menstermin for min del, et par dager fra eller til spiller ingen trille.

 

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med avvik, kanskje du kan utdype litt? UL-termin er jo oftest å stole på foran menstermin, det er jo derfor man tar utgangspunkt i den. Men skjønner at det er litt skuffende å få beskjed om at man er kortere på vei enn man trodde :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...