Gå til innhold

Noen med tenåringer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ting har endret seg siden jeg var ung.. så nå må jeg ha litt hjelp fra dere andre her;)

Har en 17 år gammel sønn, som bor hjemme. Disponerer kjelleren stort sett som han vil.. med kjellerstue, soverom og bad.

Den siste tiden har han hatt MYE besøk av ei jente som er noen år eldre.(Hun er 20 år) Hun er innom så og si hver dag, ofte hele kveldene... Kommer å henter han, kjører han hjem.. etc

Må jo si at jeg reagerte litt på aldersforskjellen til å begynne med... men ifølge min sønn- har de ikke et forhold.

En natt kom de hjem sammen fra en fest - hun overnattet, noe jeg ikke fant ut av før morgenen etter.

Nå er det kommet meg for øre at denne jenta har samboer!!!

Hvordan ville dere evt tatt dette opp med gutten deres??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tydelig at de har et forhold, uten å være sammen, da:)

Begge er jo "lovlige", så det med alder hadde jeg ikke hengt meg opp i så veldig.

MEN det at hun har samboer, er noe som kan by på problemer. Dette har jo ikke med alder i seg selv å gjøre, men noe alle forstår ikke er greit. Hun roter med din sønn, og da sitter det en forsmådd samboer et sted, som kan bli "en smule forbannet" for å si det sånn. Og den det lett kan gå ut over, er din sønn. Dette er ikke sikkert han helt forstår, pga manglende erfaring. Men det er ikke sikkert det hjelper å si noe til han, og at han må gjøre seg erfaringen selv. Du kan jo bare spørre om han vet dette med samboer. Og si hva du tenker om det, uten å formane eller bli sinna på gutten. Si først at du har sett dem sammen mange ganger, og forstått at "noe" pågår. Hva det noe er, trenger du ikke vite. Du ville bare nevne dette du har hørt, så får han tenke hva han vil gjøre med dette. Og at denne samboeren lett kan la det gå ut over ham, om han er rette typen.

Jeg har tenåring, om enn ikke så gammel;) 15 år her. Vet dette ikke er et tema en lett kan snakke med tenåringer om. Vi er jo gamle og vet ingenting, vi foreldre, samme hvor unge vi er egentlig;)

Skrevet

Takk for fornuftig svar!! Var vel i de baner jeg også tenkte....Er vel bare redd det slår ut motsatt vei om "gamle mor" tar opp at dette kanskje ikke er så lurt. Men jo, kommer nok til å høre med sønnen min- hva som er greia...

Regner med han vet at hun har samboer- da vi bor på et lite sted! Så de sniker seg nok rundt bak ryggen hans begge to,og det er jo ikke moralsk riktig. Det vet jo en 17 åring også. Selv om jeg mener at det er jenta som har hovedansvaret her. Det er jo tross alt hun som allerede er i et forhold.

(og du -unge det er vi.. det er bare ikke alle som forstår det;)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...