2prinsesserogbim Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 med resultat på 6,2 før og 8,4 etter 2 timer.... Så da er det vel svangerskapsdibetes igjen da... Hadde det da eg gjekk gravid med første også, da var målingen på 5.8 og 8,4.... men prøvene skulle sendes til sykehuset også, men kan ikkje tenke meg at de blir nåke annerledes, det er jo samme prøvene... Men denne gang SKAL eg ha oppfølging...
Gjest Skrevet 20. april 2009 #3 Skrevet 20. april 2009 Jeg skal ha det i begynnelsen av mai. Må vi vente i 2 timer??? Da kan jeg jo like godt ta er feriedag fra jobben den dagen...
julibaby09 Skrevet 20. april 2009 #4 Skrevet 20. april 2009 Hei! jeg skal ha glukosebelastning i morgen... Spent på resultatet, hadde også svangerskapsdiabetes forrige gang, og forventer å få det denne gangen også. har målt blodsukker jevnlig selv denne gangen for å holde øye med det, og nå begynner jeg å få høyere verdier, men viser ikke noe på urinen ennå. Jeg er litt overvektig i utg.punktet. Fikk du ikke oppfølging sist?? Er det lov? Når fikk du det påvist forrige gang og måtte du gå på insulin?
2prinsesserogbim Skrevet 20. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. april 2009 Nei fekk ingen oppfølging sist... burde ikkje vert lov, de har lovd å følge mykje bedre med meg denne gang heilt fra eg blei gravid... Eg fekk da påvist rundt uke 30 sist pga masse sukker i urinen.. (4+) Har ikkje hatt sukker i urinen enda, men valgte å få ein glukosebelastning allerede nå fordi eg har høge målinger, når den nådde over 10 så orka eg ikkje å lure meir.. Nei gjekk ikkje på insulin, men har ingen peiling på om eg burde heller fordi eg hadde kun ein glukosebelastning med positivt resultat og så sa de berre eg skulle følge mannen min sin diett, han har diabetes type 1 og bruker insulin.. Det er ikkje rett og eg føler meg bitter.. Gjekk 11 dager over termin og måtte ta jenta mi med keisersnitt som var 5088 gram, 53 cm og 38 cm rundt hode... De visste heila tio at ho var stor og at eg hadde svangerskapsdiabetes, men alikevel gikk det som det gikk.. Heldigvis var jenta frisk og god... Venter på telefon fra lege som eg sikkert får i morgen, de sender prøvene inn på sykehuset også så må vente på svar på de, men kan ikkje tru at da e nåke stor forskjell siden da e samme prøvene.... Så nå sitter eg berre her å venter på ka så skal skje videre..
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 20. april 2009 #6 Skrevet 20. april 2009 Når du tar prøven skal du møte fastende fra kvelden før og drikke sukkervann og ta blodprøve for å begynne testen. Så skal du sitte i ro, altså ikke shoppe og komme tilbake etc,- men sitte/ligge i ro i to timer,- så ta med en bok eller selskap Etter det tar de ny blodprøve og du er fri til å spise frokost. ( En av de deiligste baguettene jeg har hatt ;P )
Gjest Skrevet 20. april 2009 #7 Skrevet 20. april 2009 Takker for svaret, Uglemamma! At jeg skal møte fastene, er jeg klar over. Men at det skulle ta så lang tid visste jeg ikke. Finner helt klart en bok jeg kan ta med meg, så får jeg heller ta shoppinga etterpå. Og en frokost )
nesten30 Skrevet 20. april 2009 #8 Skrevet 20. april 2009 Huff, høres ikkje ut som noen god oppfølging forrige gang nei. At de kan ta så lett på noe sånt skjønner jeg ikke. Håper inderlig du får det mye bedre denne gangen! Masse lykke til:)
mitt 4.barn har kommet Skrevet 20. april 2009 #9 Skrevet 20. april 2009 Jeg skal på belastning torsdag. Hadde ikke dette i de forrige svangerskapene, men jordmor mente at jeg skulle ta dette nå da alle ungene var store ved fødsel. Håper likevel det bare er arv og god morkakefunksjon som gjør de så store.... Tok fastende blodsukker i går morges etter en rimelig sukkerrik lørdag, og det var på 4,0. Er vel et bra resultat det?
2prinsesserogbim Skrevet 20. april 2009 Forfatter #10 Skrevet 20. april 2009 Ja det er bra... Trur heilt ærlig du ikkje har nåke å frykta... Eg har ikkje hatt så låge målinger etter eg blei gravid... Så det går nok heilt fint... Mange får jo store barn vettu...
mitt 4.barn har kommet Skrevet 21. april 2009 #11 Skrevet 21. april 2009 Håper du har rett... men er litt spent likevel da. lykke til videre til deg. håper du får bedre oppfølging denne gangen:-)
julibaby09 Skrevet 21. april 2009 #12 Skrevet 21. april 2009 Glukosebelastninga i dag gikk som forventa, høyt blodsukker; 7,9 før og 9,3 etter to timer, så nå venter jeg på telefon fra legen. Blir vel mest sannsynlig insulin her i gården, men det hadde jeg jo sist også. I forhold til svangerskapsdiabetes kom jeg over denne sida i dag, verdt å sjekke ut og ha som argument i samtale med lege, kanskje?? http://www.unn.no/01-diabetes/svangerskapsdiabetes-article16554-7990.html Håper du får bedre oppfølging denne gangen, jeg føler jeg blir tatt godt vare på med fostervekstmåling annenhver uke bl.a. Lykke til!
2prinsesserogbim Skrevet 21. april 2009 Forfatter #13 Skrevet 21. april 2009 Ja håper på bedre oppfølging, har enda ikkje hørt fra legen.. Men vurderer å ringe i morgen... Alt eg veit er at eg skal inn på ny ultralyd 4 juni... Er så redd legen skal si at målingene ikkje var så verst.. Men hadde jo samme målingen som da eg tok glukosebelastning med nr 1 og det var til og med mykje seinare enn denne gang... Uff er litt redd og nervøs eg da.. Trur eg må ringe inn til legen i morgen å høre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå