Gå til innhold

Inviterer dere barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan ikke huske at det har vært unger med på noen bryllup jeg har vært i (annet enn nyfødte som lå i vogn og var for små til å ha barnevakt), jeg har alltid oppfatta bryllup som en "voksenfest". Vi skal ha en familiefeiring på selve bryllupsdagen med en fin femrettersmiddag, og så en vennefest seinere. Ingen barn er invitert noen av dagene.

Men i det siste har jeg tolket en del av gjestene som de syns dette er rart. Det hadde ikke falt meg inn en gang, er vi er sære som utelukker barna? Det gjelder vel først og fremst min samboers onkelbarn, 7 unger i alderen 3-10 år. Jeg tenkte ikke de ville ha noen glede av å være med...

Hvordan er det vanlig å gjøre det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen barn på middag/festen, men de er velkommen i kirken.

De blir bare kjedelig for dem og foreldrene må jo følede stressende å spasse på de istedet for å ha en god fest med familie og venner.

Det er du som bestemmer det er ditt bryllup, (tenk hvor mye oppmerksomhet de tar også).

lykke til.

Skrevet

Vi skal ha alle ungene til de som er invitert. MEN vi legger opp til det, og det er et udelt ønske fra vår side at ungene er velkomne. Vi skal ikke ha mange retter, og vi skal været et sted hvor ungene (og de andre) har det gøy og bra på alle måter:)

Var i et annet bryllup for ikke lenge siden der nevøer og nieser + egne barn var, og det var greit nok. Men jeg ville nok latt min være hjemme og jeg hadde hatt barnevakt:)

Skrevet

Det kommer veldig ann på hva bryllup man skal ha det..og hva forventninger man har etc.

Fos oss så betyr barna (våres og resten av barna) så mye, at vi vil dele den store dagen med dem! KUnne ikke falt meg inn å invitere uten barn..det hadde vært noe annet om vi ikke hadde barn selv. Mine er nesten 5 og nesten 3år når vi gifter oss:) Og tilsammen så blir det vel omtrent 15-16 barn:) Som noen andre nevnte her, så skal vi ikke ha flere times lang middag,og vi legger heller ikke opp til at det skal bli et fyllelag.. gleder meg til å se barna rocke på dansegulvet og springe rundt med ballonger=D

Skrevet

Vi inviterer ikke barn, og vår sønn på ett er hjemme med barnevakt. har bare fått høre en negativ bemerkning på det. I følge min familie vil min niese på 6 bli svært lei seg. men hun orker ikke sitte i ro en vanlig søndagsmiddag en gang, og det er en voksen fest vi planlegger (med alkohol) gidder ikke bruke energi på å finne på barnevenlig tiltak for å underholde henne, hun har det sikkert mye gøyere hjemme med barnevakt og godtepose:)

Skrevet

nei ingen barn i vårt bryllup, det er en voksen fest og det er ingen som har reagert på det heller. mine barn skal være med på middagen men går hjem mellom middag og dessert. har aldri vært i bryllup hvor barn har vært med heller, ser på det som unaturlig.

Skrevet

Vi skal ha med barn vi og,gleder oss veldig:)

Skrevet

vi har to gutter på 3 og 9 år.

vi har 7 tante/onkelbarn mellom 3mnd og 7 år som skal komme å.

for meg er det en selvfølge at de nærmeste barna i familien blir bedt

Skrevet

Vi skal ha med egne barn og tante/onkel barn med på middag og kaker, men når bryllupskaken er oppskjært drar de hjem med barnevakt.

Det blir 5 barn i alderen 3-8 år. de skal være brudepiker/svenner så synes det er en selvfølge at de er med. Men eller er det ikke bedd noen barn. Synes det er en slags voksenfest og for de aller nærmeste barna.

Hadde vært rart å ikke hatt med egne barn(som gleder seg villt, og har mast etter om vi ikke skulle gifte oss snart), men synes ikke det skal være flere utover det. Er jo egentlig en kjedelig fest for barn, med taler og div. i noen timer.

Skrevet

Vi har med oss våre egne barn naturligvis, og inviterer nieser og nevøer. En del forventer at vi skal invitere alle de små søskenbarna våre, men det kommer vi ikke til å gjøre. Det er forskjell på at noen få av de aller nærmeste barna er tilstede til kakene er fortært, til at det skal springe 20-og noen barn rundt omkring. Det vil vel være 5-6 barn under 15 år der, hvis det blir som vi har tenkt.

Skrevet

Vi har med våre tre egne barn pluss sønnen til min bror og svigerinne, og datteren til min samboers bror. Men de skal hjem etter middag. Da regner jeg med at dagen har vært lang nok for dem alle. Resten av kvelden er forbeholdt voksne. Blir servert alkohol, og noen blir jo mer påvirket enn andre utover kvelden, og dette syns jeg ikke passer sammen med barn.

Barna vil være

ett, ett og et halvt, fire, seks og ti og et halvt.

Skrevet

Vi inviterer den nærmeste familien med barn, slik at nevøer og nieser kommer. Det blir 5 stk.

Men ellers inviterer vi uten barn.

Er redd for at det vil begrense hvem som kan komme, for noen må reise langt og det er ikke sikkert at de har noen som barna kan være hos mens de er borte. Men det hadde ikke vært muligheter for de barna å være her heller. Så vi har valgt å ikke invitere med barn, og så får de som ønsker det og klarer det komme. Babyer som måtte komme før bryllupet er jo selvsagt unntak da. :-)

Skrevet

Vi inviterte ikke barn. Jeg har heller ikke vært i bryllup der det har vært barn, annet enn brudeparene sine egne barn.

Skrevet

Vi blir ca 60 voksne og 30 barn i alderen 1,5 mnd til 11 år. Mange tar det som ein ferie og det er sjølvsagt naturleg å ta med barna. Får nokon ha med barn, må alle få lov til det. Det må bli opp til foreldrene om dei vil dra på fest med eller utan barn, synest ikkje vi skal bestemme for dei. Var i bryllaup til søskenbarnet mitt og ho hadde bestemt at ho og systra kunne få ha med barn, ikkje søskenbarna. Bror min valgte å ikkje kome fordi han såg sonen sin maks ein gong i mnd. Å skulle dra utan han gjekk jo sjølvsagt ikkje. Dumt at ikkje gjestane får bestemme sjølve. Vi skal ha barnevakt som kan passe barna når dei søv, elles får det vere opp til foreldrene når dei vil legge barna, vi har senger tilgjengeleg innan 200m frå festlokalet.

Klart bryllaup er moro også for barn, det skal vel ikkje vere ein rølpefest?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...