oss2=3,snart 4 Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Jeg er nå i uke 23. Jobber på kontor og har 100% stilling. Jeg klarer ikke konsentrere meg på jobb og får veldig fort hodepine! Når jeg kommer hjem er jeg veldig trøtt, men kan ikke slappe av før etter sengetid for minstejenta på snart 2. Mannen min jobber 2-3 kvelder i uken så blir mye meg og dattera mi alene. Elsker å være sammen med henne, men føler ikke jeg har det overskuddet jeg trenger til både henne, mann og hus i tillegg til jobb. Ryggen blir fort sliten og da går jeg som om jeg er 14 dager på overtid.. Skal til legen på kontroll om ca ei uke.. Lurer på om jeg skal be om litt sykemelding, men er jo ikke syk. Er bare sliten! Arrgh, kan det ikke være like lett denne gangen som forje gang jeg gikk?!?! Syteinnlegg dette her! Men er godt å "få det ut"
Nov79 Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 Hei, Jeg skjønner veldig godt hva du mener. Jeg er også veeldig trøtt og sliten for tiden og er 18+3. Heldigvis kan jeg bare tenke på meg selv siden jeg går med førstemann. men er også i 100% stilling. Merker at det blir lange dager og når dagen er ferdig er det bare rett hjem som et slakt. Å gå gravid er ingen sykdom:) Men absolutt en grunn for sykemelding dersom formen tilsier det! Det må du ikke tenke på! Håper det går greit hos legen. Kanskje du kan gå kan i redusert stilling for en periode.. Godt å få ut litt frustrasjon ja:)
oss2=3,snart 4 Skrevet 20. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. april 2009 Nei det er jo ikke en sykdom, og jeg er litt sta og skal klare "alt":) Men mulig jeg må begynne litt redusert slik at ikke sliter meg helt ut. Er ei lita også som skal ha sitt, stakkar! Jeg får ta å drøfte litt med legen, så får vi høre hva den sier.. Lykke til videre du! Ta vare på deg selv!
kinemor84 Skrevet 20. april 2009 #4 Skrevet 20. april 2009 Heisann:) Jeg er i samme situasjon som deg...har 100% stilling i en sportsbutikk en sønn på 17 mnd og en samboer som ofte må jobbe overtid. Er også ganske sta og utrolig dårli til å si ifra når jeg trenger en pause, kjører heller på..!! Forrige uke ble det for mye, i tillegg til at jeg har litt jern mangel, så jeg ble sykmeldt. Bare for en uke i første omgang da, men kjenner allerede på noen dager at formen er litt bedre, har værtfall litt mere overskudd til familien kommer hjem på ettermiddagen:) Jeg synes absolutt du skal drøfte det med legen:) Husk det viktigste er å ta vare på deg selv og babyen:)
nummer fire er født Skrevet 20. april 2009 #5 Skrevet 20. april 2009 Heisann. Jeg er i uke 17 med vårt 4.barn på vei. Har to jobber med tilsammen 90 %. Dette er ganske slitsomt i ikke-gravid-tilstand også, men nå når jeg er gravid har jeg ganske enkelt ikke overskudd til så mye jobb, med tre barn hjemme (3, 5 og 7 år) Derfor har jeg fått 50% sykemelding fra begge jobbene for å få hvilt litt mer på dagtid. Regner med å fortsette sånn, og den ene arb.giveren har fått tak i vikar frem til sommerferien, selv om jeg bare får to uker sykemelding om gangen. Jeg er egentlig ikke flau over å be om sykemelding så tidlig...Ba i første omgang om det fordi jeg blødde en del, men nå er jeg bare veldig trøtt. Vet at dersom jeg går fullt og ikke får hvilt på dagen får jeg migrene-anfall og kan uansett ikke gå på jobb på ettermiddagen. Sykemeldingen er mer forutsigbar for arb.giver (i stedet for egenmelding på kort varsel) og veldig bra for meg, barna og mannen min. Du må jo selv kjenne etter hva du orker, men jeg vil gjerne anbefale deg å prøve deltidssykemelding slik at du kan ha litt mer overskudd til jenta di. Ikke kjekt for noen å ha/være en sliten mamma/kone med hodepine... Lykke til!
Not me, not now, maybe later.. Skrevet 20. april 2009 #6 Skrevet 20. april 2009 Kjenner meg godt igjen i det du skriver jeg og. Jeg har vært sykemeldt 50% fram til påske pga kvalme. Jeg følte kvalmen begynte å gi seg og bad derfor legen om å få gå tilbake til 100% stilling fra etter påskeferien. Etter bare ei uke med full jobbing sliter jeg nå med kvalme igjen (er i uke 23), i tillegg til at jeg er konstant trøtt (er i seng senest kl 21 hver kveld og sovner som en stein) og mangler overskudd til leke med jenta vår på 3,5 eller gjøre noe husarbeid etter endt arbeidsdag. Jeg har lavt blodtrykk og jernmangel som sikkert ikke hjelper på formen det heller. Legen min var skeptisk til at jeg skulle tilbake i full jobb, og jeg innser vel nå at hun sikkert hadde rett... Sist svangerskap var jeg ikke noe kvalm og følte meg i stor-form med overskudd av energi..Skulle gjerne hatt det slik denne gangen også ja!
oss2=3,snart 4 Skrevet 21. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 21. april 2009 Skjønner det er mange som har problemer med energien. Pratet med mannen i går, og han syntes jeg er kjempe flink, men at jeg ikke må slite meg ut. Så han ville at jeg skulle redusere jobb litt. Skal jo til legen neste uke, så vi får vente til da å se:) Holder på å bli forkjølet/influensa i tillegg, typisk!! Lykke til jenter, og ta vare på dere selv!
olebrum30_05&09&13 Skrevet 21. april 2009 #8 Skrevet 21. april 2009 heisann.. skjønner hva du mener. Er i uke 18+4 og har lenge slit med å få sove skikkelig på nettene.. De siste ukene har jeg slit med fæl hodeverk som ikke går vekk når jeg tar paracet. Liker ikke tabletter i svangerskapet selvom jeg vet at paracet ikke er farlig.. Men blir mye med skole (midt i prøveeksamener og en hel haug innleveringer), barn ( jente på 4 år), husarbeid, mann og pendling 2-3 timer t/r til skolen og få tid til å "leve" litt på fritiden. Har ett kranglete bekken som ikke liker mye gåing, men det gjør jeg hele dagen.. hehe.. ikke lett dette her.. kan heller ikke ta sykemelding siden det er viktige sluttvurderinger, men det er snart sommerferie så får ta det rolig da Har heldigvis en samboer som hjelper med husarbeid, middag, legger jentungen annen hver dag og gjør flere ting for å lette på trykket mitt..
16.10.07&13.10.09:) Skrevet 21. april 2009 #9 Skrevet 21. april 2009 Sykemeld deg!! Jeg skulle ønske eg kunne det, men siden jeg er lærer og håper de skal ansette meg i fast stilling nå i disse dager holder jeg det hemmelig. ( er 15 uker) Det er forferdelig slitsomt! Jobber 100% med elever hele dagen, må være pigg og fresh hele tiden, mens jeg har vært trøtt og sliten og kvalm og nesten sovnet når jeg skulle snu meg mot tavlen! Fælt! Så ta sykemelding du!! Med god samvittighet!!
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 21. april 2009 #10 Skrevet 21. april 2009 Er i samme båt som deg. Er så sliten, tappet for energi og kastet opp på jobb her om dagen. I tillegg plaget med magesmerter. Har måttet gå rett fra jobb pga av dette. Nå skal jeg til lege å be som sykemelding. Jeg føler at det er veldig ekkelt, siden graviditet ikke er en sykdom, og jeg er også en sta person som helst vil jobbe. Men samboer tvinger meg nesten til å gå til lege, for han blir så bekymret for meg. Men seriøst, man skal klare å fungere litt på fritiden også mener jeg, og ta vare på helsa si. Jeg blir irritert om han ikke skriver ut en sykemelding på 30-40 % redusert stilling. Dette går utover kollegaer og arbeidsgiver, fordi jeg ikke klarer å jobbe skikkelig (og i mitt yrke kan man ikke fungere bare halvveis) og arbeidsgiver må finne noen til å jobbe for meg på øyeblikket. Jeg vet ikke hvor greie leger er til å skrive ut sykemelding. Har aldri hatt sykemelding før, og jeg ser jo folk sykemelder seg for småting. Nei, man skal kunne nyte svangerskapet sitt litt også mener jeg!
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 21. april 2009 #11 Skrevet 21. april 2009 jeg er 21+3, og skal til legen i morgen for å drøfte sykemelding... jeg jobber 100% i bhg, og har ei jente på 3 1/2, og en samboer som studerer og jobber.dvs han er borte mange ettermiddager og kvelder i uka, og jobber også annenhver lørdag.jeg sliter med allergi, migrene, fordøyelse og nå også litt med bekkenet..alt dette blir for mye nå, og jeg har konstant dårlig samvittighet ovenfor datteren min. får høre hva legen mener, men det er absolutt ikke verdt å kjøre seg helt ned pga jobben!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå