Gå til innhold

Oversikt over hvem som fortsatt er innom!


November nurk, i Desember

Anbefalte innlegg

Fortell oss gjærne litt om hvordan det er å ha blitt forelder.

Nå begynner vi å nærme oss 5mnd.

Har det levd opp til forventning?

Har du fått gjort alt du tenkte;)?

 

Vi har ikke fått gjennomført alle planer. Sånn er det vel å være førstegangs. Man tar seg vel ofte litt vannover hode da.

Men nå har Alexander vært inn og ut av sykehus. Og hatt mye smerter. I tillegg til KISS.

Også har jeg gjort litt av det jeg sa jeg ALDRI skulle gjøre. (ikke noe alvorlig altså)

 

I natt sovnet gullet 2115 og ikke oppe før 3 og så igjen kl 6. stod opp kl8. Oooh happy days!!!! Vi som frem til nå har vært oppe så og si hele natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er her:-)

John Adrian er nå snart 4 mnd, og er begynt å våkne opp til 8 ganger pr natt..... Så nå har vi begynt litt med grøt. Håper det gjør at han sover litt lengre av gangen etterhvert!!!!!!! Skal også sies at i natt har han kun vært oppe 3 ganger mellom 22.30 og 10.30:-) Det var etter hans 3. dag med grøt, så det lover jo godt:-)

John Adrian er en stor gutt, så han trenger nok en del mat. Han er nå godt over 8 kg og over 70 cm lang kan jeg tenke meg. (Var 7730g og 66,7 cm lang ved 3 mnd kontroll)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går ting over alle forventninger faktisk! Vi har fått en liten engel!

Jeg elsker å være mamma og har det så fint hjemme sammen med jenta mi.

Har fra hun var 3 uker gammel sovet hele natten og nå legger hun seg kl 7 og står opp ca kl 7. Så vi har virkelig fått nattesøvnen vår selv om vi har fått baby. Vi priser oss lykkelig og håper det fortsetter!

Ellers har vi begynt å prøvesmake på forskjellig mat. Først ute var gulrot og potet purè (lagde selv). Det likte hun veldig godt. Men etter at vi prøvde grøt har det vært favoritten. Banan var ikke godt....hun begynte å gråte stakkar, så den venter vi med.

Hun har også rullet fra mage til rygg og griper fint etter leker!

Ser for meg at vi får ei lita pratsom frøken etterhvert, for her bables det som bare det. "kjefter på seg selv når hun ser i speilet" hehe

 

Syns dette var en morsom tråd! Så ser vi hvem av oss som fortsatt er¨på desember forumet!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej hopp!!!

 

Vi är fortfarande med här, är inte inne lika ofta bara :)

 

Jag älskar också att vara mamma och har nog haft lite "tur" för Noah är nästan alltid snäll och glad. Vi går i skolan varje dag och skriver bachelor oppgave på markedshöyskolen. Det fungerar fint men det är lite tråkigt att vi missar baby sång och baby sim och se på Dr Phil på tv på dagarna, hehe. Men hemma mamma kan jag vara till nr 2 *le*

 

Annars är Noah stor och stark och tidig i utvecklingen verkar det som. Han sitter med stöttepute i tripp trapp stol och äter gröt varje kväll. Han har inte gillat någon annan mat han fått smaka men majsgröt gillar han jättemycket. Han lägger sig kl 8 och vi går upp kl 7. Där emellan vaknar han 1 -2 gånger och får pupp. Hans säng står fortfarande helt intill min och jag misstänker att ofta är det kos han vill ha och få komma till mammas säng :)

 

Han älskar också att leka med saker och stoppa dem i munnen, sprattlar massa med armar och ben och pratar mycket + skrattar mycket när man gör roliga miner till honom. Han rullade från rygg till mage första gången i förrgår.

 

Jag är en mycket stolt mamma!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her. Gutten vår er snart 4,5 mnd og han er helt herlig! Vi har en unge som er utrolig lett å ha med å gjøre. Han er stort sett blid og fornøyd. Han er morsom å være sammen med og kommuniserer masse. En skikkelig skravlekopp. Hviner og "synger", gurgler og ler. En aktiv krabat som også elsker å se seg i speilet.

Han sover godt om natta, med bare ett måltid mellom kl 19 og 07, og det har han gjort nesten siden han ble født. Han har sovet i egen seng siden han var 2 uker gammel, og sovner enkelt av seg selv. Kan nok telle på en hånd hvor mange ganger vi har måtte ta han opp igjen etter at han har lagt seg. Deilig å ha det slik, og jeg er klar over at vi er bortskjemte med han.

Jeg fullammer han fortsatt, og har bare prøvd litt smaksprøver på annen mat. Han har likt det han har fått smake på til nå, (bare frukt)og ble lei seg da han ikke fikk mer banan. Hehe. Han har også rullet fra mage til rygg, men tror nok det helst var at han velta overende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Titter også innom desemberforumet en gang i ny og ne. Men har vel aldri vært en veldig aktiv skribent her inne. Det er jo interessant å lese om andres erfaringer, så leser litt inne på din baby- men har sjelden tid til å sette meg ned å skrive innlegg selv.

Syns dagene er travle men artige med lillefrøkna på 4 mnd. De to siste dager har hun lagt seg og sovnet kl 20.30- det er ny rekord, da vi helt fra starten har fått en ordentlig natterangler i hus. Herlig å få litt kveld for oss selv. Har også begynt å gi henne små smaksprøver, hun rynker veldig på nesa av både potet, maisgrøt og banan- nei huff! Det er bedre med pupp! Tran kommer som en god nr 2 etter morsmelk....hmmm...skjønner ikke at det kan være noe godt- men vi er bare glad for at hun liker det!

Så ting begynner å gå seg til her i gården, når jeg tenker tilbake på de to første mnd med henne var det så hektisk og slitsomt pga natteranglinga hennes- så er veldig glad for at hun har begynt å falle inn i noen rutiner som passer foreldrene bedre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

var innom nå

 

snuppa er 4 mnd og 25 dager i dag.

Babler i vei og er snill og god.

 

Hun er nr 2. Ikke noe kollikk og vi har stort sett kosa oss. Men deter vanskeligere å få gjort alt du klarte når du hadde 1 barn kontra når du har 2.

 

Begynt med grøt og middags smaking. Fullamer fremdeles (vil si at hun får pupp alltid før smaking av mat).. Har ennå ikke gitt noe MME.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heisann! ;)

ja, nå er nurka i den 5 levemnd. Min har riktignok nesten akkurat blitt 4 mnd da;) ( julaften )

Dette er baby nr to for meg, og det meste har gått som en drøm. Har en som ble 2 år i januar også. Klart det er slitsomt med to så små.. men det hadde jeg forventa meg også. Lillemor er veldig rolig.. gråter KUN hvis hun er trøtt eller sulten.. har aldri hatt våkenatt med ho.. ( vært våken to netter fra 03 til 04, men det er alt. ) Men spiser på natta da, 2-3 ganger, sovner heldigvis med en gang igjen. Legger seg ca 18.45.. og sovner som regel selv i bagen sin. Kan også bare legge henne ut i vogna uten å gå så sovner hun der selv..Har bare vært så heldig denne gangen. Storesnupp var også veldig rolig og grei, men hun her er om mulig enda enklere ;)Jeg har fått gjort alt jeg hadde tenkt ;) Men jeg er utrolig effektiv ( hørtes veldig skrytende ut.. men jeg skulle kanskje ønske jeg var flinkere til å slappe av..).. jeg får til det meste.. bortsett fra å slappe av! hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fullammer også enda, og har tenkt til å gjøre det til hun er 6 mnd. Ikke fått noe mme heller.

Hun har også begynt å snu seg fra rygg til mage.. og tar etter leker. Og hun har fått to tenner nede ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

jeg er fortsatt innom av og til men tar meg sjelden tid til å skrive noe!er så mye annet og henge fingrene i!!

jeg og malena koser oss masse om dagen!går på babysvømming på mandager!det elsker hun!på tirsdager begynner vi på et kurs i babymassasje(fikk i fødselsgave!)og på fredager går vi på musikkkurs:)så ukene bare flyr!!

ellers er malena en rolig jente.alltid blid:)

noe som ikke er så fint er at hun har vært plaget en del med eksem.fått en masse kortisonkremer som vi bruker.tar gjerne imot tips om kremer som funker mot eksem som er litt mildere mot huden...

I dag snudde hun seg ENDELIG fra rygg til mage!har venta på det leeenge nå!hun er forresten 5 mnd i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er mest her inne og kikker egentlig... Enig i at det dabber av litt av her i forhold til da vi var gravide og hadde bedre tid!

Håkon skal opereres i nesen sin 19.mai. Han ble født med tette neseganger, og det har vært litt slit med pustinga.. det har også gått utover spising og soving.. Men nå skal det endelig ordne seg! Og på toppen av det hele, har han vært mye forkjøla, så dagene går med til snørrsuging og saltvann.. Det har tatt på for både mor og barn!

På lørdagen prøvde vi grøt for første gang! Vi tenkte det ville være enklere for han å spise grøt enn å suge fra flaska.. Han fikk noen skjeer for mye (vet jo GODT at han skulle bare fått EN skje.. Men han likte det så godt, og vi hadde slitt hele dagen med å få i han noe melk..), så han fikk litt diare på søndagen.. Teit av oss da! Men han er helt fin i dag, heldigvis! Skal vente noen dager til neste grøtgiving, og da skal han få EN skje! :)

Triller ute hver dag, klusser stort sett med påkledninga, for varmt, for mye vind.. Vanskelig!

Han ruller seg over på magen hver gang jeg legger han på ryggen nå, han er en skikkelig spreking! Han skal bare stå i fanget også.. Ikke ligge nede som en baby hvertfall! Gleder oss til nosejob`en er over, da skal vi virkelig starte å kose oss! Den nesa har vært skikkelig til bry..

 

Kjersti og Håkon Syver ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stikker også hodet innom en gang i blandt, men har ikke skrevet noe..

Vi har det kjempebra! Ting begynner virkelig å kose seg, og jeg kan bare kose meg med min lille solstråle!

Her har det vært en del turer til Ullevål, fordi gutten har hatt lav blodprosent.. Den er nå på vei opp igjen, og vi er fornøyd!

Jeg har en aktiv og sterk liten krabat! Han begynte å krype da han var 2,5 mnd.. (på den tiden måtte han på veldig hyppige kontroller hos ullevåll pga. veldig lav blodprosent.. Utrolig!!!)

Måtte kjøpe lekegrin for et par uker siden, fordi jeg ikke tør la han være alene i stua.. Han ligger aldri der jeg legger han.. Hehe..

Lurer på hvordan det blir når han blir litt større..

Det er deilig å merke at han blir mer selvstendig, og kan ligge og leke lenge, nå er det gøy å dytte på speil med hjul..

Sovingen begynner å ordne seg også, selv om han skal ha endel mat på natta..

Vi har begynt med grøt, og i dag var første gang med potet..

Mango er nammenam ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stikker også hodet innom en gang i blandt, men har ikke skrevet noe..

Vi har det kjempebra! Ting begynner virkelig å roe seg, og jeg kan bare kose meg med min lille solstråle!

Her har det vært en del turer til Ullevål, fordi gutten har hatt lav blodprosent.. Den er nå på vei opp igjen, og vi er fornøyd!

Jeg har en aktiv og sterk liten krabat! Han begynte å krype da han var 2,5 mnd.. (på den tiden måtte han på veldig hyppige kontroller hos ullevåll pga. veldig lav blodprosent.. Utrolig!!!)

Måtte kjøpe lekegrin for et par uker siden, fordi jeg ikke tør la han være alene i stua.. Han ligger aldri der jeg legger han.. Hehe..

Lurer på hvordan det blir når han blir litt større..

Det er deilig å merke at han blir mer selvstendig, og kan ligge og leke lenge, nå er det gøy å dytte på speil med hjul..

Sovingen begynner å ordne seg også, selv om han skal ha endel mat på natta..

Vi har begynt med grøt, og i dag var første gang med potet..

Mango er nammenam ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mammamoms og 05.12.08-jenta

Hei:)

 

Jeg må vel innrømme at nå er det lenge siden jeg har vært innom desemberklubben. Men den er ikke glemt!

 

Lillemor var akkurat 5 måneder i går. Helt utrolig at hun er så "stor" allerede!

 

Hun sovner rundt 8 på kvelden, og sier god morgen i 6-7-tiden. Vanligvis er det bare ett måltid i løpet av natta. Jeg fullammer henne, og har hele tiden ønsket å gjøre det opp til et halvt år. Og nå er jo det bare en måned igjen. Men nå gleder jeg meg også til å begynne å prøve å gi henne grøt. Hun fikk smake litt most banan forrige uke. Og da hun fikk den første smaken i munnen kom det et kjempesmil:) Men hun visste jo ikke helt hvordan hun skulle håndtere maten da, så det tøt ut mye:)

 

Det siste tydelig skrittet i utviklingen, var da hun var 4 måneder og 9 dager. Da tok hun tak i foten for første gang! Foeløpig har hun bare tatt den høyre foten da.

 

Det er veldig fint å være mor, og jeg er glad for at vi har kommet dit vi er nå. For jeg kan godt innrømme at jeg synes nok barseltiden, de første par månedene var tøffe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hesann!

 

Jeg er innom av og til men sjelden jeg tar meg tid til å skrive noe.

 

Det er helt fanastisk å være mamma synes jeg! Jeg bare nyter livet og lillegutten min for tiden! Men jeg synes også de to første månedene var veldig tøffe, mest pga minimalt med søvn pga kolikksmerter. Det er jo også en enorm omveltning å bli forelder!

 

Lillegutt sover stort sett godt om nettene. Blir lagt ca kl 20 og våkner en gang mellom 03 og 06 og får pupp. så sover han tre timer til før det er ny omgang pupp. Han har aldri fått noe annet enn morsmelk. Har også tenkt å fullamme til han er 6 mnd.

 

Gutten min er en rolig kar. Men begynner å bli mer og mer aktiv. Elsker å hoppe og stå i fanget. snur seg fra mage til rygg og rygg til side en sjelden gang. Så håper han snart blir flinkere til det.

Liker veldig godt å ligge på magen da : )

 

Tiden går veldig fort, så prøver å nyte den så godt jeg kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Jeg er også innom av og til men har til nå bare lest og ikke lagt inn noe innlegg. Vesle jenta er snart 5 mnd .-))

Snill som dagen er lang :-) sovet hele natta fra hun var veldig liten.

Spiser middag, grøt og dessert, stor koser seg med maten :-)

Elsker og ligge på teppe og rulle rundt og kravle seg rundt, går fort til hun krabber og det skal jo bli spennende når vi skal til syden i august :-))

 

Hilsen kosejiinta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei!

Nå er litla 5mnd å er helt fantastisk:-)

hun har sove hele natta siden hun var 4uker....

men litt problemer har vi hatt.... jeg mista melka da hun var 8uker pga kraftig brystbetendelse....

men det gikk fint hun tok flaska lett å det ordnet seg,:-)

men hun spiste lite så vi måtte begynne med litt grøt da hun var 3mnd(sammarbeid med helsestasjonen selvfølgelig) å da la hun på seg å ble så fin atte;-D

 

synes livet som mamma er bare helt herlig å nyter det... men nå skal det nå sies at vi har vært veldig heldige med jenta vårs!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte litt jeg ville skrive;-D

 

hun er veldig aktiv å tidlig ute med alt....

da hun var 3mnd rullet hun fra magen til rygg å da hun var 4mnd rullet hun fra rygg til mage uten problem:-)

her går det i babling å høye lyder hele dagen;-)

 

lykke til videre alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...