Gå til innhold

Ang. skikk og bruk i begravelse...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når ens inngifte tante dør, går man kondolansegang selv da eller står man rolig og mottar kondolanse, etter nedsenkningen av kisten? Hun var min gudmor og jeg er nært knyttet til hennes barn selv om vi ikke har hatt mye kontakt de siste 20 årene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gått kondolansegang. Det er jo som regel bare nærmeste familie (mann, barn,svigerbarn, barnebarn) som står og mottar.

Skrevet

Jeg trodde det bare var de nærmeste som mottok kondolanse, dvs. mann og barn evt. barnebarn.

Derfor tror jeg ikke du skal motta kondolanse, men gi.

Dette er jeg ikke 100% sikker på, men da pappa døde ville jeg synes det var rart om noen av kusinene mine mottok kondolanse.

Skrevet

Ja, det er det som føles mest riktig også. Men jeg har aldri gjort det før... sier man bare "kondolerer" og tar de i hånd + evt. gir en klem?

HI

Skrevet

Ja,

Men den klemmen er ubetalelig når man står og mottar kondolanse.

Man er kald og trist og vil bare at alt skal stoppe opp.

Så en varm klem gjør underverker.

Anomyn over her som har mistet pappa.

Skrevet

Jeg har mistet begge foreldrene mine så er litt dreven i dette motta-kondolanse-opplegget.

Må bare si at jeg HATER ordet kondolerer. Vis heller medfølesen ved å si noe mer personlig eller bare smil og gi en klem.

Men bortsett fra det er det nok bare den nærmeste familien som "skal" motta dette, selv om medfølese er noe en kan uttrykke til de en vil uansett slektskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...