Gå til innhold

Kan man lage mat med Lactulose i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med å få i jenta mi lactulose, Movicol og annet...

Har noen prøvd å lage mat / bake noe med Lactulose i?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å blande det i drikke bare da? Det gjør jeg og da går det rett ned. Ellers vil jeg tro det går bra i mat også. Står jo at man kan blande det i te f.eks så da skal det jo ikke ha noe å si at det er varmt...

Men det som funker best her, er å ta det i ei sprøyte, også sier jeg det er sukker, og da tar 3 åringen det med stor glede :-)

Lettere lettlurt på den gitt, 1 åringen min drikker det også rett av sprøyta, hun digger det og vil ha så mye som mulig :-)

Skrevet

Vil hun ikke drikke det om hun får det i saft eller juice heller? Du kan jo prøve å røre det ut i suppe eller saus, det skal jo kunne gå bra. Blir kanskje litt søtsmak på men det får vel heller være ;-) Bake aner jeg ikke om fungerer for da blir det varmebehandlet så lenge at væsken forsvinner, så da vet jeg ikke om det har noen virkning mer.

Regner med at det kan blandes i varm og kald flytende mat når det kan blandes i varm og kald drikke.

Skrevet

Hun drikker bare vann - er så redd for å bli lurt...

Det er et problem dette her. Vil ikke ha noe som helst på skei eller sprøyte - ikke sana-sol engang..

Skrevet

Hva med å ha det i vannet bare da? Der er jo blankt, men er ganske seigt da så det vil nok ikke blande seg så godt...

Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor gammel jenta er..?

Men gutten vår nektet og er ikke enkel "å lure"

Lactulose i grøtet funka kjempefint.

Nå er han tre og tar med sprøyte selv. Og gjett om vi klapper og heier.....da blir det ekstra stas å gjøre selv,hehehe

Skrevet

Ho er 2,5 år. Det er ikkje enkelt å lure ho. Graut et ho lite av...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...