olebrum78 Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Lar de barna bare gå med det? Legen sa at den første ville forsvinne, nå kommer flere.....
Sånn kan det gå Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 Mollusker forsvinner, men det kan ta litt tid og det kan komme flere før de forsvinner. Husker vi fikk slike engangssprøytspisser for å pirke dem av med og sprit for å rense med, men vi tok bare et par stykker før vi så at dette jo bare var tull å plage ungen med når de likevel ville forsvinne av seg selv. Så vi lot dem være og de forsvant helt av seg selv.
Gjest Skrevet 20. april 2009 #3 Skrevet 20. april 2009 Det er bare å la de være... Datteren min på 4 har hatt ganske mange i flere måneder nå...Det kan ta opptil år før de forsvinner leste jeg i siste artikkel om mullusker i bladet "Foreldre & Barn". Men legen vår sa at dersom noen av dem blir veldig plagsomme, klør og betente kan man evt smøre på litt mild kortisonkrem som fåes kjøpt på apoteket uten resept.
Ma69 Skrevet 20. april 2009 #4 Skrevet 20. april 2009 Datteren min fikk molusker, legen sa de ville forsvinne etterhvert. Etter ett halvt år var det blitt mange flere og ingen hadde forsvunnet. Jeg synes de er utrolig ekle og fjernet dem ved å åpne dem med en steril sprøytespiss og klemme ut innholdet, etter på brukte jeg flytende plaster på. Dette fungerte bra men det tok lang tid før alle var borte og det sluttet å komme flere. For å unngå at det gjorde vondt brukte jeg Embla krem på en halv time før. Hvis du skal fjerne dem er det veldig viktig å være svært nøye med hyigenen, for det som kommer ut av molusken er smittsomt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå