Gå til innhold

hva gjorde dere hos jordmor i uke 18-20?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal dit nå halv ett og er litt spent, kan ikke huske det fra forrige gang. måler de magen eller er det for tidlig.. takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var vel 16 uker eller noe sist og hun målte symfysemålet og jeg fikk høre hjertelyden i gjen

Skrevet

De sjekket symfysemålet, hørte hjertelyden, sjekket urinen, ga meg info og jeg fikk muligheten til å spørre hvis jeg lurte på noe :-)

Noen blir sikkert veid og målt også.

Skrevet

Hei. Da jeg kontaktet helsestasjonen for å bestille time hos Jordmor, fikk jeg beskjed om at jeg ikke fikk time før etter uke 24. Syntes dette var litt rart. Mener å huske at jeg gikk tidligere i forrige svangerskap. Er 40 i år og drit nervøs. Hadde også svangerskapsdiabetes i forrige svangerskap. Og litt høyt blodtrykk. Men får ikke time hos jordmor allikeve. Er det normalt å gå til jordmor tidlig i svangerskapet? Burde ikke den gravide få bestemme litt? Kanskje det varierer fra sted til sted.

Skrevet

Jeg ringe til helsestasjonen i forrige uke. Jeg er i dag 12+5. Hun lurte på om jeg hadde vært hos lege, viss ikke skulle hun skynde seg og ordne en time hos jordmoren, slik at jeg fikk første kontrollen hos henne. Jeg trenge ikke å gå til legen sa hun, men ta alt hos jordmor. Syns derfor det svaret du fikk Nandolutt var litt rart. Men mulig du bor i en annen kant av landet, jeg bor i Trondheim.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...