Lilja121 Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Hei. Skal ta med lillemann på 6 mnd til sør spania snart og blir nødt til å leie bil i Malaga. Er lite lysten på å ta med eget bilsete. Bagasjebehandling er jo nesten like stor påkjenning som en lettere krasj! Og tungt er cabriofixen også. Men vil jo sørge for at poden sitter sikkert, da. Noen som har erfaring med noen selskaper som er gode her?
Collette Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 Nå har ikke vi vært i Malaga, men vi var i nærheten av Alicante i påsken og leide bil gjennom auto europe. De er agent for andre bilutleieselskaper. De sa at Auriga Crown har de beste barnesetene i Spania. Vi fikk i alle fall et fint sete. Vi kunne velge de selv ut fra de setene de hadde inne. Ikke noen merker som var kjent for meg, men setet lignet veldig på maxi cosi og det var bakovervendt.
Mamman til M&E Skrevet 20. april 2009 #3 Skrevet 20. april 2009 Kunne dette selskapet garantere at du fikk sete når du kom? jeg snakket med et selskap som sier at de kunne reservere sete men at de ikke kunne garantere at vi fikk!!! Det er jo bare ikke godt nok, vi må jo vite at vi får sete liksom. Ble litt oppgitt nå men skal prøve flere selskape, selv om mannen sa at dette gjaldt alle selskaper - tror ikke på han :-)
Collette Skrevet 20. april 2009 #4 Skrevet 20. april 2009 Ja, de sa at de kunne garantere det, men jeg er jammen ikke sikker. Det var i hvert fall mange ledige seter da vi kom frem og det var jeg veldig glad for. Hadde ikke satt meg i bilen med gullskatten usiktet.
månestråle32 Skrevet 20. april 2009 #5 Skrevet 20. april 2009 Vi leide bil i Malaga i fjor vår til jenta vår som var 8 mnd da, og jeg er veldig glad for at vi tok med vårt eget sete som hun hadde!! Bagasjen kom uten at barnesete kom, og dermed måtte vi få låne et fra leiebil-firmaet, og det var skittent, altfor stort og sikkert det aller billigste i hele verden, og jeg tviler på at det har blitt særlig bra behandlet(det så nokså slitt ut). De vi leide hus av der nede, fortalte at det var sjelden gode barneseter og anbefalte oss å ta med vårt eget. Vi har Acta Graco logico S
Faylinn Skrevet 21. april 2009 #6 Skrevet 21. april 2009 Vi var i Malaga i fjor, men da var eldstemann 1 år og skulle ha "stort" barnesete. De hadde ikke bakovervendt, og hadde et forovervendt som jeg aldri ville brukt hjemme, men det gikk nå bra. Men, broren vår sin sønn var 4 mnd og de hadde eget flysete til gutten som da satt i maxi cosy stolen sin i flysetet. Dette skal vi gjøre med minsten til høsten også. Det er tross alt 4 timer til malaga, og det er slitsomt å ha ungen i fanget hele tiden. Anbefaler dette, da har du kontroll på bilsetet og du har et du stoler på der nede. Du må ringe flyselskapet om du skal ha eget sete til en som er under to år. Vi endret bilettene våre i fjor da vi fant ut at vi ikke ville ha 1-åringen i fanget, og takk for det! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå