Gå til innhold

Er det reklamasjon man på ting som krymper i vask?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det er vasket etter vaskelappen inni??

Gjelder Reima lua til guttungen, kjøpte 54 til han og den passet perfekt. Så vasket jeg den pga en 3 åring blir jo møkkete fra topp til tå i barnehagen :-)

Men den krympa gitt, dekker nå ikke øra hans lenger engang. Passer forøvring flott til jentungen på 1 år som har fått reimaluer i str 50..

Er jo ei lue til 200,- da og hadde lyst til å bruke den litt lenger enn 2 uker liksom... :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har vasket den eter ansvisningene skal den ikke krympe så mye.

Ville tatt den tilbake til butikken og klaget, ja.

Kan hende du blir spurt inngående og muligens ikke helt trodd på at du har vasket etter anvisningene, men hvis du tåler å bløi mistekeliggjort ville jeg tatt sjansen.

Kjipt å kaste 200 penger ut vinduet, liksom...

Skrevet

Heldigvis så handler jeg masse barneklær i denne butikken, så dem ansatte kjenner meg jo igjen der. Så dem veit jo at jeg pleier ikke fly ned dørenes dems og reklamere på tingene liksom... :-)

Synes også 2 størrelser ned var ganske drøyt. Men jeg ante meg at den kom til å krympe pga den var jo 100% bomull, men at den skulle krympe så masse det var liksom i meste laget...

Skrevet

Jeg har også hatt problemer med reima-luer og votter i ull.

De ser helt tovede ut etter en vask. Og de ER vasket helt slik de skal.

men jeg har ikke reklamert på de, dessverre.

Unngår nå å kjøpe de som ser ut til å være laget i samme type ull.

Jeg ville kalget, vi klager alt for lite her i landet.

Og det er først når noe ikke er som de skal være, at vi kan skille ordentlige, proffe butikker og betjening fra de som ikke er det.

Hvis de opptrer bra når jeg klager, så er jeg en fast kunde der deretter og videre ja.

Skrevet

På noen plagg er det merket at de krymper x antall prosent...

Du får høre i butikken hvis du har gjort alt riktig.

Skrevet

Det er i alle fall en smal sak å få byttet feks sengetøy som har krympet der jeg jobber (såfremt vasket etter anvisning selvsagt) så det burde ikke være noe problem med luer heller. Løp og klag :o)

Skrevet

Opplevde det samme med en lue fra janus. Men det videt seg faktisk ut igjen og er nå daglig ibruk.

Visse ting kan krympe selv om du vasker på riktig tempratur hvis de blir sentrifugert for hardt. Ikke spør meg hvorfor bare.

Skrevet

Jeg hadde klaget! Reima er dyrt og bør være kvalitet!

Som en lenger ned her skrev så har også vi en reima ull-lue som ble skikkelig stygg etter vask. Ser tovet ut, og er ikke noe fin lenger...:( Veldig irriterende med en lue til 279,-!!! Jeg har ikke klaget fordi det er en vinterlue, så de har jo ikke den i butikken lenger, og det er en stund siden jeg kjøpte den... Men trengte ikke vaske den før den skulle ryddes bort til neste sesong...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...