Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man ta røntgen når man er gravid, vet ikke om jeg er det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

man skal være forsiktig med røntgen stråling når man er gravid ja. Kommer jo an på hvor på kroppen man skal røntge da, er det hos tannlegen bruker det å være ok...da legger de en slik bly-kappe over mage/bryst. Jeg skulle ha en CT av øvre del i magen, men den fikk jeg absolutt ikkke gjennomføre. Så det er litt ettersom, du får ringe¨å snakke med den avdelingen du skal til:) Lykke til

Skrevet

Jeg fikk ikke ta røngten av foten. De gjør det helst ikke når man er gravid..

Skrevet

Hos tannlegen jeg går hos står det et stort skilt om at man må si i fra hvis man er gravid. Regner med det er en grunn til.. Men man får sikkert beskjed om hva som er greit og ikke hvis man opplyser at man er gravid:)

Skrevet

Jeg var hos tannlegen og tok tre røntgenbilder før jeg visste jeg var gravid. Ble veldig nervøs da jeg fant ut at jeg var gravid og fortalte det til tannlegen. Han fortalte meg at et røntgenbilde tilsvarer strålingen man får med fly Oslo-Bergen.

Man skal unngå å ta røntgen så lenge man er gravid. Men det er vist ingen krise heller.

Skrevet

Jeg tok CT av bekkenet i mitt forrige svangerskap - gikk hvertfall bra det.

Skrevet

Synes det er en svak-svak-svak rød stripe... ønsketenking? Eller skinner det litt igjenom der stripen skal være.. ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...