Linda-Kristin=) Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 har en sånn medium liten grønnplante som ser ut som en liten palme på en måte? vet ikke hva den heter;) uansett så er det to i hver potte (en litt mindre som står ved siden av den store) og den lille har dødd... så jeg røska den opp og så at den var kommet fra en avlegger, altså de hadde klippet den av en større plante... jeg tenkte jeg skulle prøve, så jeg klippa av ei lita grein av planten og satte den i et glass vann for å se om det kommer røtter:P skal jeg ha den i vann eller sette den i jorda? hvor lang tid tar det før det skjer noe? er helt tragisk til å forklare, håper noen skjønner hva jeg mener:)
Linda-Kristin=) Skrevet 20. april 2009 Forfatter #2 Skrevet 20. april 2009 klippet da selvfølgelig grena fra den friske planten;)
Zitro Skrevet 20. april 2009 #3 Skrevet 20. april 2009 Jeg er like blank som deg, men jeg har klart å få til avleggere ved å først sette dem litt i vann til jeg ser det er kommet litt røtter også planta dem over i jord. Men veit det er stor forskjell på type plante på hvordan man tar avleggere...
Linda-Kristin=) Skrevet 20. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. april 2009 okei:) hvor lang tid tok det for det kom røtter da?
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 20. april 2009 #5 Skrevet 20. april 2009 Ikke at jeg har så mye peiling heller, men vet ihvert fall at den skal stå i vann. Fikk noen avleggere av søstera mi for noen år siden. Og hadde de i vann så de fikk gode røtter. Etterpå var det bare til å plante. Etterhvert ble det en ganske så stor plante. Fikk til og med små blomster på den, som ikke søstra mi hadde fått.
Zitro Skrevet 20. april 2009 #6 Skrevet 20. april 2009 Alt fra 4-5 dager til flere uker. Kom ann på hva slags plante det var...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå