Gå til innhold

Ved blødnig, hva skal man gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går dere på jobb? Leser at man skal ta med ro, men er det grunnlag for sykemelding, er det noe annet man kan gjøre, og kan det fremprpvosere sa dersom man tar innvendig ul?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, si det... Jeg tror jeg hadde tatt den diskusjonen med legen min.. Maange blødninger er ufarlig, men det er jo ikke så godt å vite om akkurat din er det.. Hvor langt er du på vei og hvor mye blør du?

Skrevet

Hei Akkuratja

Blødninger kan skyldes så mangt. Som oftest er det ikke noe farlig, og mange opplever under svangerskapet.

Men for sikkerhetsskyld kan det være greit å ta kontakt med legen for innvendig UL + blodprøve.

Mest for å bli beroliget om at alt er som det skal.

Klæm

Skrevet

Legen sa til meg: 'blør du mye skal du oppsøke lege, blør du bare litt er det helt ufarlig og veldig vanlig' Jeg kjenner 5 venninner som har født friske babyer som blødde under svangerskapet.

Jeg har selv blødd litt 3-4 ganger iløpet av første trimester. Var på ultralyd på fredag og fikk se et bankende hjerte og en hyper liten baby som sprellet med ben og armer :-) Jeg er nå 11+5

Skrevet

Hei! Jeg er 8+3 uker på vei med min første baby, og har også blødd litt de siste 3dagene. Var hos legen i dag, og pga min jobbsituasjon (er hjelpepleier, med masse fysisk tungt arbeid) ble jeg sykemeldt 1uke nå, for at jeg skulle roe helt ned. Jeg synes det var veldig kjekt å bare få snakket med en lege hvertfall, selv om det ikke var så mye han kunne gjøre akkurat, leser jo om så masse, så man kan jo bli litt "rar" av alt man leser!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...