FruTB Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Min supersensitive lille Bo har store problemer med soving, både natt som dag. (vel, natten begynner å komme seg nå). På dagtid sover han greit i kurven sin her hjemme, i vognen på tur eller i vognbagen (softbagen til teutonia) når vi er på på kafé, besøk, barseltreff, togtur, etc. Da holder jeg i bagens håndtak, mens jeg vugger han i søvn. Utrolig slitsom - men effektivt! Og dette har altså vært redningen på mitt sosiale liv. Han blir illsint om han blir overtrøtt, og sovner ALDRI i armene mine :\ sukk&stønn&klag Men altså - nå kommer det STORE problemet mitt: Han er i ferd med å vokse ut av vognbagen. Den er jo knøttliten, så det at vi har klart å tyne det ut så lenge er jo i grunn ganske utrolig. Det å gå over til sportsdelen gleder jeg meg i grunn til, men det å ikke ha mulighet til å ha med min kjære venn softbagen rundt om hvor vi ferdes, ser jeg på som et kjempeproblem! Så da kommer vi til spørsmålet mitt: Finnes det er sammenleggbar softbag av noe slag? En som jeg kan ha i stelleveska/under vogna feks. En bag som ikke inneholder den store, harde platen i bunn, men kanskje noe annet? Sammenleggbar plate? Stenger av noe slag? Eller en slags hengekøyetypeting som har ca samme funksjon som bagen? Vet dere om noe så ROP UT! Jeg er desperat!
NormaJean Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 hva med Brio Bedrocker? det har vi på sengen til lillegutt, helt supert. Vi rugger han i søvn, går kjempe lett. http://www.brio.net/BRIO_NET/Norge/?url=http:%2f%2fwww.brio.net%2fBRIO_NET%2fNorge%2fFurniture%2fBEDS%2fBedAcc%2fProducts%2f37200-VyssanLull.htm?b=4 skru dem fast på beina til sengen og hele greia gynger:)
Gjest Skrevet 20. april 2009 #3 Skrevet 20. april 2009 Kanskje dette kunne være muligheten til å slutte med det rare soveopplegget deres....? Blir jo bare værre og værre dess eldre de blir å slutte med uvaner.
FruTB Skrevet 20. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. april 2009 hehe, uttrykte meg kanskje litt uklart. Han sovner fint på dagen og kvelden hjemme - trenger ikke å rugges i søvn da. Problemet er når vi er steder der han ikke kan sovne i vognen sin - fordi vognen er utenfor rekkevidde. Feks tog, fly, familiemiddager, kafébesøk etc. Det nytter ikke å legge han i en sofa og si god natt, for å si det sånn. Vet ikke helt om det er å forvente av en 6 mnd gammel baby heller? Hadde vært superkoselig om han kunne sovne i armene mine - men det kan han altså ikke. Så det vi trenger er en liten, lun bag med håndtak - slik at han kan løftes rundt - til å ha med hit og dit. Skal blant annet ut å fly om noen uker, og ser for meg illsint baby som ikke får sove på flyet. Grøss og gru!
FruTB Skrevet 20. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 20. april 2009 Bæreplaten er vel såpass stor at jeg ikke får den under vognen vil jeg tro? Eller med håndbagasje på fly? Men jeg tror jeg har funnet noe nå Stelleveske og babyseng i ett Ellers takk for hjelp!
meg & to små vampyrer Skrevet 20. april 2009 #7 Skrevet 20. april 2009 Min sovnet da aldri i armene mine da han var så stor uansett. Er det vanlig?
Zitro Skrevet 20. april 2009 #8 Skrevet 20. april 2009 Nei, det kan umulig være vanlig... mine babyer har kun sovet i armene mine dem første 4-5 ukene så var den tiden over!
meg & to små vampyrer Skrevet 20. april 2009 #9 Skrevet 20. april 2009 Ja, zitara, det var vel slik her også. Kun den første tiden. Etter det måtte vi ganske enkelt tilpasse oss mye mer. Og det var en periode kafebesøk uten vogn var umulig.
MintCondition Skrevet 20. april 2009 #10 Skrevet 20. april 2009 Men man pleier da å ha med vogn på besøk, barseltreff og togturer også, gjør man ikke? Er det ikke bare å prøve å legge ham i vogna da? Trill en tur rundt kvartalet?
ventejenta Skrevet 20. april 2009 #11 Skrevet 20. april 2009 Min gutt sovner også kun i vogna eller i sengen sin. Nå er han blitt ett år, og sluttet med vognbagen da han var 6 mnd. De eneste gangene det har blitt problemer er på flyturer (vi er veldig reiseglade). Da har løsningen vært å ta han i mei tai på magen. Da sovner han stort sett, og så kan jeg sette med ned i setet igjen etterpå. Det er jo relativt slitsomt å vandre rundt i midtgangen med en baby på magen, men i nøden osv.... Vet ikke om dere har prøvd dette? Min sovner aldri om jeg bærer ham i armene, men knyttet stramt fast i mei taien sovner han. Siden han sovner greit i senga/vogna hjemme bruker jeg ikke å få han til å sovne i mei tai'en til vanlig, men har den under vogna i tilfelle vi kommer til et sted hvor vi ikke kan ha med vogna inn.
ventejenta Skrevet 20. april 2009 #12 Skrevet 20. april 2009 Og nå så jeg at du hadde funnet noe, så bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå