Gå til innhold

Erfaring med Chihuahua noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil høre alt dere har å si, positivt og negativt:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bare erfaringer fra venninna mi sin, men tviler nå på at det gjelder alle slike hunder...

Han løper rundt og rundt og rundt og rundt... stressa med andre ord. Gneldrer konstant mot alt som er større enn han, og det vil jo si det meste av ting som kryper og går :-)

Og er han hjemme alene står han kronisk ved døra og bjeffer.

Han er også ekstremt vanskelig å få husren selv om han er over året alt.

Men som sagt, tviler på at dette gjelder alle av denne rasen.

Skrevet

Huff ja. Slik er venninna mi sin og. Gneldrete og urolig. Og bjeffer mot alt og alle. Men hovedgrunnen til dette tror jeg ikke nødvendigvis er at de er så vanskelige å dressere- egentlig. Har en bekjent som også har en og den er ikke slik i det hele tatt.

Han har vært svært nøye fra dag en om hvordan hunden skal bli. dvs, behandlet den som en hund. (noe jeg tror er svæært vanskelig når den veier 500 gram og ser på deg med blanke øyne.) Hvis du skal ha en tror jeg du bør ha god kjennskap til hunder, gjerne oppdratt en hund eller tre fra før.. Også bør man vel ha den på dresseringskurs osv. Jeg vet ikke, men tror denne rasen er vanskelig å få til mye pga størrelsen. Fort gjort å la den holde på litt når den er så liten og søt.

Skrevet

Jeg er "storesøster" til to stykker, dvs at mamma har to av de...

Jeg ville aldri hatt en så liten hund, den må liksom passes på fordi den tåler så lite. Kan brekke ben ved fall, pass så du ikke klemmer den i døra osv. De er også litt pysete, bjeffer og skal helst sitte på fanget i fremmede situasjoner, det har liksom ikke noe med hund å gjøre synes jeg..

Men de er søte da, veldig kosete, og veldig glad i ungene, men en må passe på så ungene ikke herjer for mye med disse små skapningene ;) De er godt selskap, veldig avhengig av matmor og fotfølger henne hele tiden.

Du bestemmer også selv hvor mye mosjon du vil gi dem, er de bare vant til en runde rundt huset to ganger om dagen trenger de ikke mer. Men du kan også trene opp kondisjonen deres, mamma er ute og går i skogen med dem minst 1-1,5 time hver dag..

De er forresten renslige da, ikke noe problem det.

Personlig synes jeg en hund skal være mer robust, særlig en som også skal håndteres av barn. De er litt nervøse og blir lett aggresive pga det, mamma er jo i "miljøet" og er selv sjokkert over hvor mange sinte hunder det er i rasen, de biter rett og slett.

Mamma som er en erfaren hundeeier, drevet med oppdrett, dressur og hundehold som hobby hele livet har fått sine to veldig fine. Men hun anbefaler de heller ikke som familiehund, selv om hun elsker sine to små :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...