Anonym bruker Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Ser veldig ut som om jeg snart kommer til å bli alenemor, og jeg fortviler endel siden jeg ikke har noen jobb og er hjemme med jenta mi på ti måneder.. Jeg og mannen min kjøpte hus for ca et år siden, og jeg skulle gjerne fortsatt å bo her.. Var mesteparten pga hans lønn at vi fikk lån, så det jeg lurer på nå er, kan jeg få nok økonomisk støtte til å klare å bo her fortsatt? Betaler ca 8000 kr i lån nå i mnd, bare renter.. I tillegg er det litt ute på landet, å går sjelden buss, så jeg må jo nesten ha bil for å bo her.. Tviler vel egentlig på at det er mulig å få støtte til dette, men spør her for sikkerhets skyld.. Vil gjerne begynne å jobbe igjen, men er ikke så enkelt å skaffe seg jobb, pluss at jeg vil vente hvis jeg har mulighet til snuppa blir eldre.. Kommer til å bli, et allerede veldig vanskelig at vi skal separeres, så kan ikke se for meg å begynne i jobb nå, men må man så må man, men synes det hadde vært utrolig trist mest iogmed at jenta mi er så liten. Så for meg at jeg skulle gå hjemme med henne til hun var to år.. men det var mens jeg og barnefar fortsatt var sammen da. Lurer også på hvordan det er hvis man ikke ønsker å jobbe 100 % men kanskje 60? Hvis det går? Takker for all hjelp på forhånd, hvis det er noen som kan svare meg...
Anonym bruker Skrevet 21. april 2009 #2 Skrevet 21. april 2009 Jeg vet ikke om du har yrkesutdannelse, men hvis du ikke har det, er det å anbefale å begynne på skole. Da får du overgangsstønad, stønad til barnetilsyn, utdanningsstønad, barnetrygd for et barn ekstra, småbarnstillegg, kontantstøtte (hvis du bruker dagmamma), dekte reiseutgifter i forbindelse med buss til skolen, lån og stipend og forsørgerstipend. Har jeg glemt noe nå? Da er det jo lettere å finne jobb etterpå. Hvis du har yrkesutdannelse, men ikke finner jobb, kan du få stønad til flytting. Det er en forutsetning at du ikke finner jobb i den kommunen du bor i. Du får fremdeles barnetrygd for et barn ekstra, småbarnstillegg og kontantstøtte. Hvis du ikke vil jobbe eller gå på skole får du alle stønader i første avsnitt utenom de som er forbundet med utdanning. Var dette rotete? :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå