Gjest Skrevet 19. april 2009 #1 Skrevet 19. april 2009 ikke at det ikke er nok sånne innlegg her, men jeg prøver meg allikevel... har nettopp fått i hus ei på 2,5 år, og det viser seg at bilstolen som skulle holdt fint en god stund enda er alt for liten til henne... Festet til beltene havner godt nedfor skuldrene på baksiden, og dermed sklir beltene ned og er ikke særlig til nytte. Så, det trengs en ny stol, og da gjerne en som holder til hun skal over på pute. Og hun er opplagt lang for alderen. Hun er 89,5 cm og vokser rasende fort for tida, og vekta er vel på mellom 13-14 kg. ...det bør dessuten ikke være FOR mye plunder å sette den inn i bilen, ettersom vi ikke har egen bil og er avhengig av å montere begge stolene hver gang vi skal kjøre noe sted (har en besafe izi combi til veslesmurfen, og synes det er mer enn lovlig plunder med å få den ut og inn av biler)
Kjukka Skrevet 19. april 2009 #2 Skrevet 19. april 2009 Vi har Britax multitech... og den kan brukes frem til hun er 25 kg, eller 8 år! Er godkjent bakovervendt fra 9 - 25 kg, og fremovervendt fra 18 - 25 kg! Er litt kronglete å sette den inn, men så lenge man kan det, så er det ikke noe vanskelig! Jenta vår er 1,5 år, 13 kg og 85 cm og hun har fremdeles goooood plass bakovervendt!
Joikaboll@ Skrevet 19. april 2009 #3 Skrevet 19. april 2009 Da hadde jeg glatt gått for Britax two way elite. Enklere sete å feste skal du leite lenge etter. 9-25 kg, fremover som bakovervendt. Har en på 110 cm, 4,5 år som fortsatt uten problemer kan sitte bakovervendt. (han er snudd nå pga vilje)
Gjest Skrevet 19. april 2009 #4 Skrevet 19. april 2009 Jeg så nettopp på et Britax Evolva eller noe sånt - noen som vet noe om det? two way så vi på til veslesmurfen, men jeg syntes det var så lite støtte på sidene... hun er jo lita enda, selv om hun er stor - sovner gjerne i bilen, og da er det godt å ha litt sideveis støtte til hodet også. Hm. Vanskelig detta. Ang bakovervendt å så er hun tilsynelatende likegyldig til hvilken vei hun sitter, men som sin søster så har hun jo elgkalv-bein, så foreløpig er begrensningen fotplass. Får vi tak i noe der det blir god beinplass også bakovervendt så vil vi nok snu henne igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå