Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eggløsning sånn ca nå. Håper jeg.< Huff, har vært kluss de siste tre ganger med mensen. Legen i morra. Men iallefall. Noen som vet hvor lenge som er gjennomsnitts prøveperiode for folk som ønsker å bli gravid? Ser så mange forskjellige tall atte!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På mitt første svangerskap tok det 10 mnd da var jeg 23 år.

på mitt andre tok det 2,5 år og da var jeg 26-28 år.

Mine venner ligger på ca 10-15 mnd for å bli gravide.

Ingen av oss har problemer med noe fysisk.

Skrevet

En plass står det at 75 p. blir det i løpet av 12 mnd, og resten bruker mer tid før de blir gravid. Da er ikke problem tatt med i statistikken. Vi har venner som brukte alt fra første forsøk til to år før det satt, og på nestemann kunne det gå på første forsøk selv om det brukte 1,5 på førstemann.

Skrevet

Fant dette etter å ha googlet litt.

25% blir gravide innen en måned

60% blir gravide innen et halvt år

75% blir gravide innen ni månder

80% blir gravide innen et år

90% blir gravide innen ett og et halvt år

Enkelte par blir raskt gravide, for andre så kan det ta litt tid. Hvis man har god oversikt over sin menstruasjonssyklus og bruker eggløsningstester så forbedrer man mulighetene for å bli gravid betydelig.

Hvis man aktivt har prøvd å bli gravid i ett år og mistenker at noe kan være galt, så bør man ta kontakt med fastlegen for å bli henvist til utredning.

Skrevet

Tok 2-3 mnd med begge to, uten intens prøving :-)

Skrevet

Med førstemann tok det 2-3 mnd, husker ikke helt.

Med den lille i magen nå tok det 3 mnd. Men de første to mnd vi prøvde tok jeg eggløsningstester og telte på dager og hadde full kontroll. Den siste mnd (når det klaffa) var det så travelt at vi egentlig ikke hadde tid til å teste og telle på dager, og da klaffa det gitt...

Skrevet

førstemann tok 2 år og andremann tok 5 mnd...tror det varierer veldig fra gang til gang....

Skrevet

Her gikk det på første forsøk med førstemann, andre forsøk med andremann, og totalt uplanlagt med tredjemann, så vi blir tydeligvis fort gravide...

De fleste av vennene mine har vel holdt på alt fra et par mnd til 6-7 mnd.

Skrevet

Noen bruker lengre tid enn andre.

Jeg for min del ble gravid som følger:

2003:

1pp i april, endte i sa i mai

5pp i september - fødte ei jente

2005:

2pp, fødte ei jente

2008:

1pp - venter jente nummer 3

Altså blir jeg relativt fort gravid. Tror kroppen min trengte litt tid på å bli gravid etter SAen. Det gikk i hvertfall 4 mensperioder før vi fikk det til. Kan skyldes at vi prøvde for intens, og gav opp når vi burde trø til. Eller at kroppen rett og slett ikke ville. Men ble uansett gravid 2 ganger på 6 kalender måneder - og det er jo ikke så ille.

Har flere venninner rundt meg som har brukt ca 4 måneder på å bli gravid. Vet også om de som har forsøkt i opptil ett år. Alt er like vanlig.

Du får ha lykke til. Hva med å ha ofte sex (ca 3 ganger i uken) og glem når du ha eggløsning. Så blir det i hvertfall mer kos og hygge!

Skrevet

tror jeg har lest en plass at gjennomsnittstida er 6 mnd..

Men det har jo mye med alder å si da..en 20 åring har større sjangs å bli fortere gravid enn en 35 åring f. eks..

Førstemann her var ikke planlagt så kan ikke regne med den..med nr 2 tok det 3 mnd(da var jeg 25) og med denne 2 mnd(snart 28 år)..

mamma har også alltid blitt lett gravid,og det samme med søstrene mine..så mulig sånt ligger i genene også!!?

Skrevet

Gikk på første forsøk med nr.1 og på andre med nr.2.

Så det lengste jeg har prøvd er ca 2 mnd. Er vel heldig sånn :o)

Skrevet

Vi brukte et halvt år på første. Andremann i magen var et "uhell", brukte sikre perioder som prevansjon. Er visst lett å bli gravid om man ikke prøver, tror jeg:)

Skrevet

Nr 1 ble jeg gravid på første forsøk, med sex kun 1 gang den mnd.. Var 20 år

Nr 2 det samme skjedde faktisk denne gangene og.. Var 23 år nå

Så enten er vi en veldig bra match, eller veldig fruktbare begge to..

Før nr 1 ble jeg gravid på 1 forsøk da jeg hadde glem å ta pillen. Var 16 år da. Tok abort. Og det var med samme far..

Skrevet

M førstemann : slutta m pillen, fikk mensen, så gravid.

M andremann: Gravid mnd etter at vi bestemte oss for å prøve

M tredjemann: gravid etter 6 mnd

Skrevet

med førstemann var det 5 måneder uten aktiv prøving

med andremann ble jeg gravid 2 uker etter vi hadde snakket om å få en til...heller ikke aktiv prøving:o)

Skrevet

Hm. Ja. Krysser fingrene :) Sønnen til søstrera mi var et hendig uhell. Og hverken meg eller de to søskenene mine var planlagt, ahr jeg fått vite. Lillebrorern min er til og med spiralbarn. SÅ både mamma og søstera mi er ekstremt fruktbare. Håper håper at det gjelder meg også! skal ha eggløsning i disse dager. Vanskelig å vite nå som jeg har hatt uregelmessig mens de siste tre periodene. Krysser fingrene. "Litt flaks må man jo ha" :)

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Førstemann var uplanlagt, men muligens med litt prevensjonsslurv (vet ikke om jeg husket å bytte p-plasteret på rette dagen).

Andre gang ble jeg gravid i 1pp.

Jeg var 20 og 22 når jeg ble gravid.

Skrevet

1 mann satt etter ei glemt p-pille..(24 år)

nr 2 etter en for sen "avhoppingg" i en "sikker" peiode (ladycomp)...Det var kun den ene gangen og' det var det;-) (26 år)

nr 3 etter en for sen "avhoppingg" i en "sikker" peiode (ladycomp)...Det var kun den ene gangen og' ;-)

Setter seg vel lett hos oss.. Vet jo risken er ca 1-2% med ladycomp, men det er ikke verdens undergang om vi blir gravide heller. Har ikke planlagt noen, de kommer når de kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...