Gå til innhold

Klær til mor på barsel


shabby

Anbefalte innlegg

jeg har vært og kjøpt meg nye fine (ikke dyre nei) klær til å bruke på barsel. Venter nr 3 nå, og har bestemt meg for å føle meg litt "fresh" på barsel.

Ikke gidder jeg å gå i "mamma-klærne" da, og joggebukse/t-skjorte er ikke helt meg, eller særlig "snasent".

Har kjøpt romslige klær, med litt friske farger på. Har også vært hos frisøren og fikset litt på håret.

 

Noen flere som tenker som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal nok ta med med de "minste" gravidklærne mine, men det blir nok joggebukse/kosebukse på meg,(og en vanlig genser el.l.) Er ikke så godt med trange bukser når man er øm og ny-sydd nedentil...

 

Men håret derimot.... skal snart til frisøren og fikse håret til en bra sveis. Gjorde det forrige gang også, og det var godt å føle seg litt fin på håret når man ellers er ganske sliten!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også kjøpt med ett par plagg som jeg har pakka ned... Er så kjekt med moten som er nå.. Romslige klær :)

Jeg følte meg så ufresh sist, så denne gangen håper jeg det hjelper med noen nye klær. Jeg skal ta keisersnitt, så blir der noen dager. Klippa meg for ett par uker siden, så jeg er oppdatert på den fronten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pakket ned den ene mammajeans'en min, som ikke har plass til magen lenger... også fire, fine, nyinnkjøpte ammetopper : )

Ellers har jeg også pakket en joggebukse, for jeg regner med at det kan være greit i hvertfall den første dagen, og en laaang trøye jeg kan bruke som nattkjole, for jeg er litt "privat" av meg...

Jeg har også lyst til å se litt fresh ut selvom jeg har føddt- er nok litt frofengelig av meg ; ), så det spørs om ikke jeg bestiller en liten frisørtime en av de nærmeste dagene ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå, jeg håper jeg rekker en tur til frisøren!!

føler meg skikkelig ufresh nå, er så langhåret, synes jeg ser ut som en hest eller sliten gammel hippie....

 

på barsel blir det joggebukser og ammetopp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av erfaring trenger jeg et par nye ammebehåer, et par ammetopper eller lignende, og et par gode, romslige bukser. Magen går ikke inn med en gang, og vannet slipper ikke kroppen før etter 2-3 dager. Dessuten går man med store bind, så det er greit at buksa ikke strammer over rompa. Mødre flest går med myke bomullsbukser/joggebukser på barsel, for man har gjerne litt etterrier og orker ikke klær som strammer. Bedre å freshe opp med fine topper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sist gang gikk jeg med de sykehus-skjortene som de har der. De er litt lang til meg så de rekker over rompa.... så blir det vel joggebukse og en vanlig gravidebukse. joggebuksen skal jeg bruke på føden og den vanlige til jeg skal reise hjem.

 

Jeg klipper og farger håret selv så det tar jeg før jeg skal på føden... og så er det viktig for meg med sminke. Må ha litt øyeskygge, eye-liner og maskara. Så litt stæsj i håret.

 

Men det er nå slik at det er mange på føden, og alle kan ikke se like fresh ut. noen nå hente seg mer inn etter en fødsel og kanskje de ikke tenker så mye på hvordan de ser ut på føden......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt som første mann her! Jeg har kjøpt inn noen singletter med klare farger og som er store og gode, sammen med noen enkle tunika/kjoler i farger! Det sammen med skjørt eller tight tenker jeg holder. Hørt at man er varm etterpå :)

Ikke dyre, men tror jeg vil ha det bedre i egne klær som ser litt fresh ut!

 

Her er ikke baggen pakka, men en liten toalettmappe står klar med litt sminke, hårbånd og slike ting. Hehe!

 

Tenker ofte på det når jeg har vært på barselbesøk selv, de som har egne, freshe klær virker mye mer opplagt og fornøyde enn de som subber rundt i joggebukse og sykehusklær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...