Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #1 Skrevet 19. april 2009 Vesla er straks 7 mnd og jeg klarer ikke å gi henne i fra meg til dem. Ikke det at de ikke er flinke, men jeg bare klarer det ikke, hvis jeg sier noe sånt som "hun har nettopp sovnet, fint om dere lar henne sove litt før dere evt prater med henne" da får jeg DET blikket, akkurat som at jeg er dum eller noe. Snuppa blir jo såå gærn, for de skal alltid holde henne som et spebarn, prøver å si at hun ikke liker det osv.. på en fin måte selfølgelig. De er alle tiders, bare jeg som er litt sær, mye lettere å la mamma passe henne, men de må jo få lov de også etterhvert.
trillemamma Skrevet 19. april 2009 #2 Skrevet 19. april 2009 Hun var vel 4 måneder gammel når farmor fikk trille henne på tur i en liten time. Det var godt, for nå har hun sluttet å spørre hver gang vi treffes.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #3 Skrevet 19. april 2009 Fra han var 1 år.. Noen timer på dagtid innimellom! Må tilføye at ingen har fått passe han før den tid, var ikke klar for det.
Tommage♀♂ Skrevet 19. april 2009 #4 Skrevet 19. april 2009 Tror du virkelig ikke at de skjønner det av seg selv? At de ikke skal vekke en baby mener jeg?
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #5 Skrevet 19. april 2009 svigermor passet henne da hun var 3 mnd. gikk greit. svigerfar passet henne da hun var 7 mnd, og har ikke fått passet henne siden, og kommer heller ikke til å få passe henne mer. hun hadde allerede sovnet da vi dro, og vi kom tilbake etter 4 timer (kl 23.30) og da var han dritings. la de få prøve da, det går nok helt fint!
Gjest Skrevet 19. april 2009 #6 Skrevet 19. april 2009 I noen timer: Rundt ett og et halvt år Hverken svigermor eller svigerfar har hatt henne over natten, hun er straks to. (Vi har bare hatt henne borte en natt, da passet mamma henne)
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #7 Skrevet 19. april 2009 Er det annerledes å la svigers passe ungen enn sine egne foreldre? Jeg tror svigermor passet sønnen min før moren min, og da i et par timer. Han var vel rundt 3 måneder tror jeg..
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #8 Skrevet 19. april 2009 Her har hun vært på overnatting 2 netter hver mnd. siden hun var 4 mnd. til svigers! Mora mi har ALDRI hatt henne på overnatting, men får se når hun blir litt eldre...
NormaJean Skrevet 20. april 2009 #10 Skrevet 20. april 2009 her hadde nok svigerfar passet ofte hadde han bodd i samme by. Men vi dro ut på byen i jula og han sammen med kona passet lillegutt, da var han 3 1/2 måned. Jeg syns det er veldig synd at han ikke får vært så mye sammen med lillegutt, han er kjempeflink. Når vi er på besøk ser jeg nesten ikke gutten utenom måltider, skal bare være hos farfaren sin:) Jeg og sambo gifter oss om 3 uker, da er det svigerfar som skal passe han helt fra morgenen av til seremonien starter. Vi har ikke så god kontakt med svigersmor, hun kommer nok aldri til å være barnevakt, hun bor langt unna, vi er bare på kaffebesøk og de røyker masse innendørs og lillegutt har astma.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 20. april 2009 #11 Skrevet 20. april 2009 Svigermor har gutten min e f.middag ca 1 gang i uka :-) Viktig at dm får et godt forhold :-) Men nettene e mine :-) Har ingen behov for å ha han på overnatting, så da syns æ ikke han ska d enda heller ;-)
Gjest Skrevet 20. april 2009 #12 Skrevet 20. april 2009 Beklager , men her får du høre det....Du høres ikke akkurat ut som en kjekk svigerdatter....ER det virkelig krise om de holder henne som et spedbarn? De merker jo fort det hvis det ikke funker? De er faktisk voksne mennesker og foreldrene til din mann. Tror jeg ogspå hadde sett på deg som om du var helt dum hvis du hadde sagt sånne ting. Hallo, liksom, jeg tenker selv, på en måte. *krysser fingrene for at jeg får en grei svigerdatter, ikke en som ikke kan "pick her fights"*
Anonym bruker Skrevet 20. april 2009 #13 Skrevet 20. april 2009 Her var det svigerfar som passet først. da var hun 3 mnd og han passet noen timer. Første overnatting var også hos svigers da hun var nesten 2 år. Mine foreldre bor langt borte.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2009 #14 Skrevet 20. april 2009 Hehe, kjenner meg så godt igjen i innlegget ditt! Hadde det akkurat som deg med gutten vår. Hadde store problemer med at svigers skulle passe han og var stort sett uenig i hvordan de gjorde ting. Første gang de passet han var han vel 5-6 uker. Jeg måtte til frisør og lege, så svigermor hadde han en formiddag. Hadde vondt i magen hele dagen og var sikker på at hun hadde gjort ALT feil. Etter hvert fant jeg ut at fordi om de brukte "feil" salve på stumpen, hadde på klær "feil", ga han flaske på "feil" måte etc. (ja, jeg var en smule hysterisk) så hadde ungen det kjempefint! Nå er han snart 3 år og forguder farmor og bestefar. Nå tenker jeg ikke over hvordan de gjør ting engang, synes bare det er deilig å kunne ha barnevakter vi stoler 100% på. Nå når neste kommer er jeg ikke i tvil om hvem som skal få passe nurket først; det blir svigermor! Og det er helt greit at hun gjør ting på "sin" måte. Jeg synes du skal gi de en sjangse, de første gangene er alltid verst, men det blir bedre. Du merker jo på ungen om hun har det bra eller ikke. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 20. april 2009 #15 Skrevet 20. april 2009 Skjønner ikke hvorfor enkelte skal gnure sånn på ungene deres.... ungene har bare godt av å omgås andre mennesker! Det er ofte mammaen som er det virkelige problemet, og kommer med unnskyldninger om at ingen kan ta seg av barnet så godt som dem selv! Her ble vesla passet fra hun var 4 uker, trilleturer med svigermor, og noen timer på kveldstid mens mor og far koste seg ute en tur:) Det er VIKTIG det... ikke glem alenetid med far:)
Anonym bruker Skrevet 20. april 2009 #16 Skrevet 20. april 2009 Jeg har flotte svigerforeldre på alle måter, men alikevel tok litt tid før svigers fikk passe, men husker ikke helt nøyaktig. Sikkert nærmere ett års alder. De fikk holde på masse med han da vi var tilstede - noe som gjorde at vi ventet litt med å la de passe. De var ikke lydhøre for våre rutiner. Svigermor skulle også holde knerten som et spedbarn - noe han absolutt ikke likte. Sa det til henne pent flere ganger, men fikk bare beskjed om at hun hadde jo hatt barn selv, så dette kunne hun! Siste gangen sa jeg da at ja, om du absolutt vil ha han til å skrike, så er det bare å holde han slik. Barn er forskjellige. I tillegg ville hun ikke at han skulle sprelle i sengen når han skulle legge seg, så hun holdt han fast ned mot madrassen. Da reagerte takk og pris gubben og en slukøret svigermor kom ut fra barnerommet og sa at hun måtte hjem. Etter det har det gått helt fint ;-) Få mannen din til å si i fra til henne, så slipper du konfrontasjonen. Du er nok ikke sær, du vil jo bare det beste for barnet. Det er alltid lettere med sine egne foreldre, for dem kan man snakke til i klartekst med en gang, uten å tenke på at noen kan bli fornærmet. Men samtidig er det viktig at svigers får en sjanse. De må jo (burde) bli kjent med barnet og det er enklest om de får prøve seg litt på egenhånd. Mulig at de klarer det bedre om dere ikke er der også ;-) Kanskje de føler seg litt overvåket når dere er der? Det er deilig å ha flere å spille på og alle som har besteforeldre som stiller opp er veldig heldige. Vil nok være litt "ubehagelig" for deg de første gangene, men dette går seg til etterhvert. Det er jeg sikker på :-)
Anonym bruker Skrevet 20. april 2009 #17 Skrevet 20. april 2009 Må legge til at det er snakk om natta her. De passer selfølgelig gullet på dagtid, jeg er jo ikke slem eller noe. For deg som skreiv at "tror du virkelig at de ikke skjønner at dem ikke skal vekke henne" Så NEI det tror jeg ikke, for de vekker hver gang hun sover!! da har jeg en bra grinete unge senere som blir overtrøtt og jævlig. Går helt fint på dag tid, om natta må dem nok vente litt med. HI
Anonym bruker Skrevet 20. april 2009 #18 Skrevet 20. april 2009 Vesla er 8,5 mnd og de har enda ikke passet henne. Skal være leeenge til de gjør det også. Vi tok en "test" på de for et par mnd siden. Da var vi på fest hos leigeboeren deres (i kjelleren) lot vesla sove hos de, mens vi hadde babycallen med ned. Plutselig midt på natta begynte hun å illskrike. Vi gikk opp, og der satt svigermor og hadde ikke fått med seg at vesla grein, og svigerfar var dritings... som man reder, ligger man sier bare jeg. Jeg skjønner deg godt, HI. Det er du som kjenner din egen unge best og veit hvordan ting skal gjøres slik at ungen din får det bra. Bare la de sende deg rare blikk. Det er DU som er mammaen!
Anonym bruker Skrevet 20. april 2009 #19 Skrevet 20. april 2009 Jeg har lest noen av innleggene her og noen av dere har så rare ting å komme med. Jeg syns det er annerledes når det gjelder svigers og barnepass og min egen mor. Det er pga mamma og jeg tenker likt og hun gjør som jeg vil. F.eks. jeg vil ikke at jenta vår skal ligge å gråte helt alene på et mørkt rom. Da er det best å ta hun opp og roe henne ned. Mens svigermor vil at hun skal ligge på rommet alene og gråte seg i søvn og vil ikke gi jenta en full dose med mat pga da får hun så mye luft i magen. (men herregud tenker jeg da, hun må jo få mat til hun er mett!) Derfor vil jeg ikke at svigermor skal passe jenta til jeg kan stole på at hun gjør som jeg sier.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2009 #20 Skrevet 20. april 2009 Takk til dere som er litt enig med meg i hvertfall:) Det er ikke det at jeg ikke tror dem klarer å passe henne, det er bare litt vanskelig for meg at noen andre enn min egen mor passer henne, Mamma tenker også helt likt som meg, og er helt lik meg, jeg kan si akkurat det jeg mener til min egen mor, men sier jeg det samme til svigers så kan det bli oppfatta ganske så annerledes, det skjønner jo dere også. Lar dem passe henne på dag tid og alt det der, drive så mye dem orker med henne når vi er der, og når hun er våken. Men natta liker jeg¨å ha henne selv. sånn er det bare. Klart jeg blir litt små irritert når jeg brukte over en time på å få vesla til å sovne på soverommet dems, også kommer jeg ut og får sitti ned i 5 min, og da går dem å henter henne igjen. Hun lå å halv sov, og da ble jeg litt paff. Men ville aldri bytta Sviger foreldre for alt i verden heller:) De er best og jeg har sagt jeg er kjempe glad i dem. Bare jeg som er veldig Hønemor, blir vel lettere med tiden det også=)
Anonym bruker Skrevet 20. april 2009 #21 Skrevet 20. april 2009 Dere må jobbe med dette jenter! Hva er forskjellen på svigerforeldre og egne foreldre? Dere får det igjen når dere blir farmor selv. Ta dere sammen.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 20. april 2009 #22 Skrevet 20. april 2009 Svigermor fikk passe han et helt døgn når han var 6 uker gammel . Gikk så bra så.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2009 #23 Skrevet 20. april 2009 det er forskjell på svigermødre også da..er ikke alle som er like "kjekke" som andre, akkurat samme som egne mødre..her har moren min passet mer enn svigermor..men dette fordi (som hun litt over her skriver) at mamma gjør som jeg hjemme, mens svigermor absolutt mener hun skal skrike til hun hikster, og så sovner..hvorfor det? når det bare er å gå inn å gi henne smokken..? det har ingenting med at hun er SVIGERmoren min..
Anonym bruker Skrevet 20. april 2009 #24 Skrevet 20. april 2009 sku ønske svigers bodde her så de fikk passe gullet masse. han er så gla i dem og jeg unner de all tid sammen. det eneste jeg har sagt neitil er at de får hente han å ha han en hel helg. blir å savne han for mye. svigermor ofra en ferieuke for å være her å passe han når vi manglet barnehageplass. da var han året. før det var det vanskeli å la de passe han siden vi alltid var på overnattig hos dem etter han kom til verden. ammet også til han var over året så det ble litt vanskelig å være så lenge borte.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2009 #25 Skrevet 20. april 2009 Svigers passet snuppa vår i en helg mens vi var i litauen på weekend. det gikk veldig greit det da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå