Gå til innhold

Vogn kjøp?! TFK??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Eg har ei simo combi etter 1.mann.

Men eg har sett at den tfk joggster swing vogna er stor og god, uten at den bygger så mykje. Men de vognene er sååå dyyyre!

Noken som veit om det pleier vera tilbud på dei noken plasser? Ser de har den på barnashus no, så vurderer sterkt no, men litt trang økonomi denne måneden...

Ett annet spørsmål er om noken har erfaringer med å trille denne i forhold til ei stor og tung simo vogn?? Treng litt veiledning.

Har ikkje erfaring med så mange vogner, men får store barn så treng ei stor vogn!

Setter stor pris på alle svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tfk og er veldig fornøyd. Jeg har også ei simo som jeg bruker som sovevogn. tfk er helt super å trille, har god stor sportsdel og er ikke tung. Baggen holdt til gutten min var 6 mnd, men han er lang. Kjenner flere som har brukt tfk baggen til 8 mnd, men når de er rundt et halvt år er det som regel ikke så populært å ligge i baggen lenger:-). Gutten min elsket sportsvogna fra første dag og elsker å sitte å kikke når vi er på tur. Den er super på kjøpesenter, by, men også overraskende god på snøføre. Jeg hadde gått fra vogna hos mamma og måtte bruke simoen på shopping, og det var mye mere tungvindt.

Tfk har og håndbrems som er supert i nedoverbakker. Ellers er den kjemepenkel å legge sammen, tar relativt liten plass og baggen klikkes av på et blunk og har håndtak i kalesjen så den lett kan bæres med seg. Den veier og veldig lite. Dette ble litt av en reklame for tfk da hehe:-) Jeg skal ha to tette nå og kommer til å investere i tfk søskenvogn. De er dyre men veldig verdt pengene. Eneste minus er at når sportsvogna er i liggestilling så er det vanskelig å komme til i handlekurven under.

Jeg elsker iallefall denne vogna og alle jeg kjenner som har den er superfornøyd:-)

Skrevet

Hei

Barnas hus har april tilbud på denne nå til kr 4.999,- dvs 1.000,- i avslag.

Dette er fordi de vil prøve å tømme lageret før de lanserer den nye TFK Joggster X som kommer i nå i neste månedskifte.

Bortsett fra det har jeg ikke sett noe særlig tilbud på disse vognene, de selger godt selv med moderat høy pris( Teutonia, OTH, Bebe Confort og Emmaljunga er jo dyrere )

Skrevet

Ja. Dei er ikkje kjempe dyre. Men det er de største lette og små vognene på markedet. Har de erfaring med kor stor plass de tar i ein relativt liten gang i forhold til ei simo combi? Og kor mykje kjekkere er denne vogna i forhold. Har veldig lyst på den, men er litt der at det kanskje er galskap siden eg har vogn som er godt brukende til ein til. Probemet er at eg mangler ei lett sportsvogn og ser ikkje for meg at simo vogna vil bli brukt til annet enn barnehage vogn når den tid kommer. Dette er valgets kvaler, men ender nok med å kjøpe meg ny vogn... :)

De skal vel ikkje slutte med joggster twist pga den nye?

Takker for alle svar! :)

Skrevet

Kaster meg på her!

Jeg har nettopp bestilt joggster twist og jeg tror jeg kommer til å bli kjempe fornøyd. For oss var det viktig at bagen var stor, ettersom vi får barn i august og er da avhengig av at bagen holder en god stund utover vinteren. Bagen er faktisk større enn bagen på emmaljunga duo edge! Hadde med meg en venninne og hennes 11 mnd gamle sønn da jeg skulle bestille, vi prøvde ut str ved å legge knerten opp i vogna og han hadde faktisk god plass- og han er ingen liten gutt altså! Så av den grunn ble jeg bare enda mer sikker i min sak.

Men et lite råd; det er ikke alle som har den på lager og da må den bestilles fra Tyskland. Jeg fikk beskjed om at det måtte gjøres nå hvis jeg skulle være sikker på å få vogna til august. Ettersom det tar 10 uker fra bestilling og få den levert, samt at fabrikken var stengt i juli.

Ja, vogna er dyr- men så er det kanskje den tingen vi kommer til å bruke aller mest. Utrolig kjedelig at de norske forhandlerne har klart å stoppe salget av Tfk i Svergie. Ellers ville det ha vært mulig å fått den der til halv pris!

Skrevet

Ok!

Tusen takk skal du ha! Har nok bestemt meg for at det blir ny vogn :)

Men rekner med at de har den på barnas hus der den er på salg no. Har hittil ikkje funne noken som har den billigere.

For meg og betyr bagen mykje, har ikkje termin før i september og har bruk for bagen heile vinteren.

Veldig godt å høre andre sine erfaringer og tanker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...